IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Екологичността на съвременните дизели се оказа много надценена

Новите мотори превишават 1000 пъти нивата при почистване на DPF-филтъра си

Екологичността на съвременните дизели се оказа много надценена

Новите дизелови автомобили все още надвишават ограниченията на ЕС за емисиите на твърди частици, като това достига показатели от над 1000 пъти над нормалното ниво, се казва в доклад на групата "Транспорт и околна среда" (T&E) към европейския парламент, цитирана от Airqualitynews.

Tази група е поръчала независими лабораторни тестове на Nissan Qashqai и Opel Astra - два от най-продаваните дизелови автомобили на пазара. Те са показали, че двата модела отделят между 32% и 115% над законовата граница от 600 милиарда частици на километър, когато почистват филтрите си за твърди частици (DPF).

Почистването на филтъра става по време на движението на автомобила, като често се случва и в градски райони. По време на тестовете се е оказало, че броят на частиците продължава да е много по-висок в продължение на 30 минути след приключване на процедурата по почистване на филтъра. И двата модела са били тествани по новите екологични стандарти за нива на азотни оксиди (NOx).

Според доклада T&E, резултатите показват, че законовите ограничения не се взимат до внимание, когато почистването на филтрите става при официални тестове. А това означава, че 60-99% от регулираните емисии на частици, отделяни от тестваните превозни средства, просто се игнорират. При изпитания в лаборатория на Nissan Qashqai и Opel Astra се оказва, че общите емисии на прахови частици са увеличени от 11 до 184%.

От групата са категорични, че законодателите трябва да приемат, че "дизелите все още са силно замърсяващи и трябва да направят ограниченията на емисиите и тестовете по-строги.“ Освен това Европейската комисия трябва да изисква властите да проверяват автомобили на пътя, след като са продадени, както прави американската агенция за опазване на околната среда.

Снимка: Airqualitynews

0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 4 rate down comment
    ГТП ( преди 2 седмици )
    Хора не се подвеждайте. Дизелов двигател изхвърля САЖДИ. И това се измерва в ГТП. А разликата между сажди и твърди частици е ОГРОМНА. ТВЪРДИТЕ ЧАСТИЦИ СА ПРАХА И ПЕПЕЛТА В АТМОСФЕРАТА. ЧЕ МПС СА ФАКТОР ЗА РАЗНАСЯНЕТО ИМ СЪМ СЪГЛАСЕН. НО ТАКА ЩЕ Е ЗАЩО НЯМАМЕ НИКАКВА ИНФРАСТРУКТУРА. ТРОТОАРИ ЗЕЛЕНИ ПЛОЩИ ОПЯСАЧАВА СЕ С ПЯСЪК А НЕ С ХИМИКАЛИ. Е ОТ ТАМ И ТВЪРДИТЕ ЧАСТИЦИ.
  • #16
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Radostin ( преди 2 седмици )
    Всички говорят за екология а всъщност никой не мисли за екологията ако много мислеха господата Защо разрешават на джиповете да се движат в града но кому е нужен високопроходим джип в градски условия един джип замърсява Може би два или три пъти повече от един нормален автомобил с разхода се на гориво а1 моторно превозно средство с което е на 30 години и върви на пропан бутан или Метан Може би замърсява с една пета въздуха сравнение на това с джипа
  • #15
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Миро ( преди 2 седмици )
    Функцията на подобни статии е да ни промие мозъците! "Фини прахови частици" би трябвало да са сажди. Саждите са алотропна форма на въглерода. Въглерода е основа на живата материя на нашата планета! За каква НЕЕКОЛОГИЧНОСТ става дума? Забраната на автомобили с дизелов двигател е ИЗЦЯЛО политическо решение. Вместо здравословен скептицизъм към подобни пропагандни материали, форума е пълен с настървени "специалисти". Театър на абсурда!
  • #14
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 12 Единствените печки без кюнец за отопление на зали са на дизел. Газовите изсмукват кислорода и овлажняеат силно помещението. Преди да пишеш попрочети.
  • #13
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    защо не кажеши кои държави са най големите производители на въглеводородни горива в европа и до преди 50 тодини преди да открият находищата са живеели в дървени землянки под земята и покриви с трева сега първи еколози същите диви племена като арабите
  • #12
    15 rate up comment 7 rate down comment
    До 11 ( преди 3 седмици )
    Кви складове - има печки за отопление на Пропан Бутан. Палиш я в затворена стая и си живееш вътре. Единствения проблем е че изяжда кислорода и трябва да се проветря по често. Няма да казвам една нафтова печка без кюнец до какво би довела в затворена стая!
  • #11
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Цивилен ( преди 3 седмици )
    Газокарите са единствените неелектрически МПС-та, разрешени в полузатворени складове с работещи хора там. Значи изводите са ясни откога-откога. Добре беше като всички бяха на газ. Да, може да е миризливо понякога, обаче чисто. Целия тоя тарикатлък сега се качи на печки и резултата е, че ми се драйфа вече от живота в града, а земеделец, уви, не съм.
  • #10
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    По-високата цена на екологичната електроенергия се изплаща многократно поради намалелите средства за здравеопазване, ограничаването на замърсяването на почви, въздух и водоизточници, подобряването на външнотърговското салдо, повишената национална сигурност и още бог знае колко фактори.
  • #9
    28 rate up comment 10 rate down comment
    До 6 ( преди 3 седмици )
    Може би въпросните " панелни лалугери " не биха искали да плащат цената на тока който са постигнали в "еко" Дания . За да ти спестя време ще ти я кажа - 60 ст./kWh. Ако смяташ че ще убедиш измъчения български народ да плаща тройни сметки за "еко" ток - пожелавам ти късмет . Ако желаеш можеш да дадеш пример със себе си като платиш тока на двама от съседите си . Просто за да почувстваш в първо лице добродетелите които проповядваш .
  • #8
    16 rate up comment 5 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 седмици )
    #5, знам много добре какво означава. Благодаря за поправката за липсващото Т. Както един колега тука наскоро спомена - 1.6kWh ток отива за производство на литър гориво. С толкова ток електромобилът знаеш ли колко км изминава? Като си отговориш на тоя въпрос, ще разбереш колко по-(малко)замърсяващи са електричките само от това. Отделно има хиляди други фактори не в полза на нефта. Пропан-бутан и метан са също алтернативи - никой не е казал, че всичко от раз трябва веднага да стане на ток.