IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Когато Mercedes-Benz спечели рали Монте Карло

Единствената победа на марката идва преди 60 години

Когато Mercedes-Benz спечели рали Монте Карло

Рали Монте Карло е една от легендите в календара на Световния рали шампионат. Малко са другите стартове, които привличат толкова голям интерес към най-бързите автомобили, колкото надпреварата към града на блясъка и казината.

Когато говорим за Монте Карло, в съзнанието ни изникват производители като Porsche, Audi, Lancia, Alpine и дори Mini. Но не и Mercedes. Това е грешка, тъй като на 23 януари 1960 г. Валтер Шок и навигаторът му Ролф Мол изминават близо 2 хиляди километра от старта във Варшава до карирания флаг в Монте Карло, с което печелят първата рали победа за заводски отбор на Mercedes-Benz.
 

Монте Карло


Превъзходството на Сребърните стрели е подчертано от завършилите на второ и трето място Еуген Бьорингер с навигатор Херман Сохер, и Еберхард Мале с навигатор Роланд От.

Това е първата победа за Шок в рали Монте Карло - прети това я е изпуснал на косъм, само за 1,1 секунди, през 1956 с 220 Ponton. Победата е и първия значим успех за Mercedes-Benz, след като фирмата се отказва от състезателния спорт след инцидента в Льо Ман през 1955. През 1960 е и първият случай в историята на Монте Карло, в който три автомобила на един производител завършват първи, втори и трети.

Победата в Монте Карло потвърждава отличните качества на модела 220 SE. Просторният и луксозен седан с дължина пет метра е без никакво съмнение много по-солиден от по-малките Sunbeam Rapier и Ford Zephyr, които завършват на 4-о и 6-о място (220 SE взима и петото място).
 

Монте Карло


Моделът е изненадващо бърз благодарение на 2195-кубиковия си четирицилиндров двигател и четиристепенната ръчна предавателна кутия, с което максималната скорост достига над 170 км/ч. Солидно окачване с двойни триъгълни носачи и нови барабанни спирачки осигуряват добро пътно поведение и спирачна сила – нещо задължително не само за маратона през Европа, но най-вече за легендарния проход Кол де Турини.

Успехът на Mercedes не спира тук. Шок побеждава в ралитата Полша, Сестриере и Акрополис и завършва трети в рали Тулпен, с което печели втората си титла в Европейския рали шампионат след 1956 г.

Снимки: Mercedes-Benz

Вижте още снимки в галерията:

0 от 500
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Fury ( преди 3 месеца )
    Интересно изглеждат - без реклами, без каски, без рама, без лети джанти, без никакъв тунинг, даже със стандартния волан. Навигаторът спи!
  • #1
    5 rate up comment 2 rate down comment
    .. ( преди 3 месеца )
    За никого не е тайна, че Мерцедес е една от иконите в автомобилната индустрия. За жалост се опиват да лежат на стари лаври (да не кажа ларви :)) и това може да им изиграе лоша шега. Кога е било това Мерцедес да прави съкращения? Май не е било... Но ето, налага им се, притиснати са заради спада на продажбите в Китай (лошите китайци са виновни) както и от иновативните технологии на Тесла. Харесвам Мерцедес като цяло, но ако не се преструкторират много бързо, може да глътнат вода. Което ще е жал ...