Някога това беше най-важният дял на автомобилния пазар в Европа. D-сегментът предлагаше най-доброто съотношение между пазарни обеми и норма на печалба, да не говорим за престижа. Днес семейните седани са в отстъпление навсякъде на континента, и особено в България, където продажбите на този тип автомобили спадат с над 6% през 2019. При това над половината от този пазар се пада само на две марки от групата на Volkswagen.
Mercedes C-class вероятно би попаднал в челната десетка, но данните за продажбите му липсват в статистиката
Цитираната статистика е на базата на данните, подадени официално от вносителите към европейската браншова организация ACEA. Задължително трябва да отбележим три неща. Първо, класифицирането на отделните модели по класове е по преценка на дистрибуторите, не по наша. Второ, в класацията липсват двама сравнително значими играчи на нашия пазар - Mercedes и Hyundai, чиито представители не са подали данни. И трето, макар по навик да говорим за седани, данните включват всъщност и немалко комби, хечбек и лифтбек модели, които са се самоопределили като D-сегмент.
НАЙ-ПРОДАВАНИТЕ АВТОМОБИЛИ В СЕГМЕНТ D ПРЕЗ 2019:
Това беше и си остава емблематичният модел на баварците. Но появата на кросоувърите като Х1 и Х2 чувствително подяжда продажбите. Все пак "тройката" отчита солиден ръст след подмяната на поколенията (+72% спрямо 2018 година). От 91 продажби 41 са с бензинови двигатели, и 1 е плъг-ин хибрид. Най-популярната версия е 320d със система xDrive - общо 31 продажби. В статистиката не са включени пласираните автомобили от Серия 4, общо 25 бройки.