Много неща могат да помрачат радостта от придобиването на автомобил, но една от най-сериозните и съответно най-скъпи е повреда на двигателя. Изданието Autorambler направи списък от 8 автомобила, които са по-уязвими от обичайното по този признак. Повечето от тях са желани на пазара на старо, като не са и чак толкова скъпи. Трябва обаче да знаете предварително с какво си имате работа, ако се спрете на тях. Все пак нека отбележим, че в случая става дума за по-висока честота на повредите, а не за стопроцентово сигурни проблеми. А и тази честота зависи преди всичко от качеството на поддръжката.
8 автомобила на старо, които създават проблеми (ГАЛЕРИЯ):
Редови мотор с 6 цилиндъра и без никакви турбини - направо класика. За съжаление, в случая с двигателя N52B25 с обем 2,5 литра инженерите са се престарали. Агрегатът е направен от магнезиева сплав и често има проблеми с буталата, които в по-ранната си версия имат компресионен пръстен. Той бързо губи еластичността си и не ограничава притока на масло в горивната камера. Съответно и разходът на масло се повишава.
Подмяната на пръстените не решава проблема, трябват нови бутала. Двигателят също така е склонен към коксуване, което води до замърсяване на дроселната клапа и на системата Valvetronic. Катализаторите и сензорите за кислород също се увреждат, което води до генерална повреда на задвижващия агрегат.
Снимки: Производителите