fallback

DS 7 Crossback: тестваме новата идея на французите за лукса

Първите коли на тази марка бяха просто напудрени, твърде надценени ситроени. Но не и тази

Какво означава премиум автомобил? Нито производителите, нито даже данъчните власти, чиито приходи зависят от това, могат да дадат ясно определение.  

АКО ПИТАТЕ НАС, дали една кола е премиум, зависи от три фактора. Първо, тя трябва да предлага повече комфорт от останалите. Второ, трябва да предлага повече динамика. И трето, трябва да ви взема по-висока цена за всичко това.

Дано не ви прозвучи цинично, но цената всъщност е най-важният компонент. Това е начинът, по който да покажете на останалите произлезли от маймуната граждани, че се справяте с живота по-добре от тях.

Затова и първите опити на DS, новата луксозна марка на групата PSA, ни изглеждаха толкова абсурдни. В основата на досегашните DS модели на практика бяха автомобили на Citroen. Да се опиташ да превърнеш една от най-достъпните коли в луксозна стока е горе-долу толкова реалистично, колкото да превърнеш Златка от Playboy в кралицата на Англия.

ЕТО ОБАЧЕ ЕДНА КОЛА, КОЯТО ПРОМЕНЯ нещата. DS 7 кросбек е първият наистина самостоятелен модел на марката. Вярно, ползва същата модулна платформа и същите двигатели като Peugeot 3008 или Opel Grandland Х. Но в това няма никакъв проблем, защото французите са променили самото определение за премиум.

Тук няма да откриете нищо динамично. В гамата няма шестцилиндрови мотори или V8. Няма подсилено спортно окачване. Най-големият достъпен мотор е бензинов 1.6 с 225 коня и макар той да е много близък с онзи от 308 GTi, никога няма да ви се прииска да го тествате на писта. Просто защото окачването е с твърдостта на шоколадово суфле.

КЛАСИЧЕСКИТЕ ФЕНОВЕ НА ГОЛЕМИТЕ СИТРОЕНИ са свикнали да очакват от тях две неща: авангарден дизайн и фантастичен комфорт на возене. За първото DS 7 ще ги разочарова: това е съвсем типичен среден кросоувър, който отдалеч като нищо можете да сбъркате с Аudi. Но пък с второто компенсира напълно. Даже стандартното окачване е меко и щадящо пломбите ви. По-високите версии имат и една новаторска система, която следи пътя с камери и ако забележки дупка или неравност, за милисекунди нагажда амортисьорите. Благодарение на това този DS вози меко, но все пак стои уверено в завоите. И е удивително маневрен, с радиус на завой под десет и половина метра.

В ГАМАТА ИМА СЪЩО ДВА ДИЗЕЛА и трицилиндров бензин със 130 конски сили. Но ние тестваме златната среда - 1.6 бензин с по-малкия турбокомпресор и 181 коня. Съчетан с новия 8-степенен автоматик на Аisin, този мотор върши съвсем прилична работа.

 

DS 7 Crossback

181 к. с. максимална мощност

250 Нм макс. въртящ момент

8.9 секунди 0-100 км/ч

220 км/ч максимална скорост

От DS обещават 5.3 литра на 100 км среден разход с него. Не знаем как точно са го постигнали - може би на Международната космическа станция. В условията на земно притегляне разходът се доближава по-скоро до 7 на сто. Което впрочем никак не е лошо. Има и спортен режим, но той само прави колата по-шумна, задържайки смяната на предавките. Естественото състояние на този автомобил е в режим комфорт.

КАТО КАЗАХМЕ, ЧЕ ЛИПСВА авангардният дизайн, имахме предвид отвън. Отвътре го има в изобилие - от бутона на запалването, така умело скрит пред самите ви очи, до контрола върху прозорците, вграден в централната конзола. Целият интериор е изпъстрен с ромбове, или стилизирани диаманти, както ги наричат в DS. Без усилие изброихме поне петдесет, без да опираме до светлините отвън.

Ромбовидна е и графиката на дигигалните прибори и мултимедията. Харесахме дизайна, но реакциите на системата са малко мудни, а и е досадно всичко да се управлява от тъч скрийн. Има и някои типично френски чудатости - примерно стрелката, указваща от коя страна е резервоарът, е всъщност от точно обратната страна. Да не говорим за часовника от реномирания френски майстор Bernard Richards Manufacture - свеж на вид, но мъчно разгадаем.

ИНАЧЕ ОТКЪМ ТЕХНОЛОГИИ ТОЗИ DS е наистина премиум. Има адаптивни светодиодни фарове, които нощем ви осветяват знаците с насочен лъч. Има система за нощно виждане, предпазваща пешеходци и животни. Има автопилот, който сам си поддържа лентата. Има специално ламинирани прозорци за по-добра звукоизолация. Има безжично зарядно и масажни седалки с отопление и вентилация. Мястото отзад е достатъчно за трима възрастни, багажникът побира 555 литра.

DS 7 се предлага с доста объркващите пет нива на оборудване, но четири стила "вдъхновение" за интериора. Базовата версия с ръчни скорости и трицилиндров мотор тръгва от около 60 000 лева - и дори тя има 18-цолови алуминиеви джанти, дигитални прибори, кожен волан и климатроник с две зони.

Нашата тестова кола, с най-пълно оборудване, панорамен покрив и най-скъпото интериорно "вдъхновение" Оpera, ще ви струва почти 97 хилядарки. А ако искате задвижване на четирите колела, ще трябва да си поръчате plug-in хибридната версия за минимум 110 000 лева. Така че DS 7 Crossback може и да не покрива изискването за динамика, но спокойно отмята другите две условия за премиум автомобил. Особено най-важното.

Още снимки от теста на DS 7 Crossback вижте в галерията:

 

fallback
  • #10
    zoom in ( преди 4 години )
    ... качеството на изработка е покъртително - скърцане и паразитни шумове в купето, лоша, ама наистина много лоша антикорозионна защита...
  • #9
    zoom in ( преди 4 години )
    Да оставим за момент цената - какво е това недоразумение без 4х4 и миксерче под капака, дето било "премиум"? Някой по-надолу беше написал нещо за шикозен дизайн и материали хахаха - явно никога не е сядал в DS. Аз понеже съм, нека да ви споделя - безумен дизайн, само заради идеята да е нещо авангардно и разично, но всъщност е най-вече не финкционално и абсурдно. Материалите са 99% пластмаси и то от твърдите. Кожата е горе-долу ОК, но пък седалките са ултра неудобни. ...
  • #8
    Ха ха ха! ( преди 4 години )
    Колко ли трее си изтрещел на наброиш 110 хилки за жабарски "премиум" с 1.6 литрово моторче!!?
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Жабата видяла, че подковават коня и тя вдигнала крак, та и работата с франсетата е същата. Видели, че други правят премиуми и те решили да направят. Обаче само на цена са го докарали премиум не и на друго. Колата е пълна трагедия!
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    недей да сравняваш рециклираното дървено китайско волво което гори като коледна елхичка с това бижу ситроен е ненадминат като дизайн и материали шикозен до последния детайл изпълва те счувство за изисканост и френски стил и е 100 процента дамски ориентиран а за жените цените не са от значение дори напротив колкото е по скъп толкова повече го искат колко от вас биха дали за чанта 5 к евро същото е и тук жените търсят индивидуалност
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Същото беше и като сравняваха една Киа която почва под 30 хиляди с DS3, журналиста беше избрал естествено корееца, понеже на DS3-то цената го прави премиум.
  • #4
    Младен ( преди 4 години )
    До пичовете под менеМи то в статията са си го казали "цената го прави премиум"Не мислех че е възможно да има *** които го мислят ама цените на тоя кош го доказват.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Хахахаха, 100 000 лв за 1.6 моторетка с предно предизвиква само смях, а не асоциации за премиум. Колата не казвам, че е лоша. Харесва ми, но с тази цена им пожелавам приятна игра на французите! Подозирам, че ако не смъкнат цените, продажбите ще бъдат символични.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Абе тия не са добре, 110 000 за 4х4 Ситроен... TUCSON или SPORTAGE в най-високото оборудване и ти остават 30-40 000 лева, 4 пъти да идеш с жената на плаж до Мексико...
  • #1
    aa ( преди 4 години )
    Леле, 97 бона без 4х4, айде с отсъпката сигурно ще е 90 без и 100 с 4х4... не е истинаМиналат година взехме за фирмата Тигуан, Highline, 2,0, 190кс., автомат 4х4. виртуален кокпит и всички асистенти + изяло кожен салон за 75 с ДДСза 90 бона може да вземеш и примерно Volvo XC60... Тия французи са прекалили с виното май
fallback
Последни