fallback

Как германци си представят двигателя на бъдещето

Фирмата Mahle представи иновативна система за вътрешно горене

Mahle, германската фирма, стояща зад много иновации в двигателите с вътрешно горене през последните 100 години, разработи система, наречена Mahle Jet Ignition (MJI). Тя вече се използва в двигателите на по-големите отбори във Формула 1 и ще бъде част от ново модулно хибридно задвижване, което ще направи производството на бензинови хибриди по-лесно.

MJI работи по следния начин. В нормален бензинов двигател горивото се впръсква в колектора заедно с въздуха или директно в горивната камера. Системата MJI е два вида – активна и пасивна. Първата форма включва двата вида впръскване. Дюзата в колектора работи по обичайния начин, но върховете на директната дюза и на свещта са поместени в малка предварителна камера точно преди главната камера.

При всмукване, дюзата в колектора изпраща 95% от горивото във всмукателния колектор, което след това влиза в главната горивна камера и се сгъстява от буталото. Когато това се случи, останалите 5% се впръскват в предварителната камера и се запалват от свещта. При възпламеняване потоци от отчасти възпламенено гориво се впръскват през малки дупки в основата на предварителната камера и запалват основната смес като изцяло, вместо от една точка до свещта. Изгарянето е по-бързо и по-равномерно с по-бързо вдигане на налягането и бързо генериране на мощност. Целият процес е хомогенен и може да работи с ултра бедна смес, когато не е нужна пълна мощност.

Пасивната версия, използвана във Формула 1, използва директната дюза и само запалителната свещ е в предварителната камера. Идеята не е нова и е използвана в първата генерация Honda Civic от 70-те години, но изпълнението не е толкова сложно като при MJI. Когато сместа бъде погълната в горивната камера и сгъстена, малко количество от основната смес се прокарва през дупките в предварителната камера, където се запалва от свещта. Горящата смес се връща с високо налягане обратно в главната камера, където изгаря.

По-високата степен на компресия от нормалното може да бъде използвана преди детонацията да застраши изгарянето и да подобри икономичността. Рециркулация на отработените газове и студен въздух при „бедно“ изгаряне намаляват температурата на изгаряне и намаляват азотните окиси с 99% при ултра бедна смес. Нивата на хидровъглероди са равни на тези на нормалните двигатели с колекторно впръскване, а нивата на фини частици са някъде по средата.

Двете версии на MJI могат да бъдат използвани във всички видове бензинови двигатели и могат да работят в пълния оперативен диапазон на двигателя. В момента Mahle е в напреднали преговори с много производители.

Mahle обяви и че разработва модулно хибридно задвижване, което ще използва MJI в бензиновия двигател. То може да бъде конфигурирано за два- и трицилиндрови турбодвигатели и едно-, дву-, три- и четиристепенни предавателни кутии.

Снимки: Mahle

fallback
  • #6
    .. ( преди 4 години )
    Плюса на ДВГ-то е, че плащаш на петролното лоби, а то е много богато и може да си позволи завидни инвестиции в "разработката" нан какви ли не новини, уреди и механизми за мерене на каквото се сетиш.Истината е, че ДВГ с нищо не превъзхожда електромотора.За жалост у нас, реално по никакъв начин не се стимулира купуването на чисти електрички. Всичко е пунта Мара....
  • #5
    Дошо ( преди 4 години )
    Идеята не е нова и е използвана в първата генерация Honda Civic от 70-те години, но изпълнението не е толкова сложно като при MJI...Някакви въпроси?
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Няма как вече някой да ме накара да продължавам да плащам за инжекторчета, дюзички, турбота, филтри, масълца. Приключих с това, следващата кола ще е електрическа.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    ДВГ-то е неефективен, като последното десетилетие е особено убит от еко толерастите, а и както се вижда от статията всичко ново е добре забравено старо.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Нов прочит на факелното запалване. Всичко ново е добре забравено старо. Лошо няма...
  • #1
    Колъо ( преди 4 години )
    *** не ви искаме двг вече!
fallback
Последни