fallback

Фолиото – изгодна алтернатива на боядисването?

Фолирането на автомобила има много предимства - не само финансови

Залепването на автомобилно фолио върху каросерията има двоен смисъл – от една страна, то може да разкраси автомобила, а от друга, го предпазва от издрасквания и малки удари, независимо дали е цветно или прозрачно.          Фолирането може да е частично, като особено предпочитано е това на предния капак, или цялостно. На практика възможни са всякакви цветове, дори триизмерно фолиране, които се доближават до металик. Възможни са и матови или многоцветни фолирания. Фолиото се поставя върху автомобила със специално топло или студено полагане. Задължително е повърхността не само да е боядисана, но и чиста и обезмаслена. Почистването на каросерията трябва да бъде извършено не само отвън, но и в зоните на затваряне на вратите и на скрити места, които ще бъдат покрити от фолиото.

Когато автомобилът бъде подготвен, фолиото се изрязва със специални инструменти и се поставя с топъл пистолет. Разбира се, всеки може да опита да направи това сам, с което да спести пари, но ако очаквате добро качество, по-добре се доверете на специалистите.              Какво е предимството на фолиото спрямо боята? Пребоядисването отнема много време, тъй като някои части трябва да бъдат демонтирани или подготвени предварително. Това не е нужно при фолирането, с което разходите намаляват.

Цялостното фолиране може да отнеме 24 часа, но резултатът обикновено е впечатляващ. Когато фолиото е с високо качество, то е устойчиво на топлина, студ и атмосферни условия. Не се влияе и от слънчевите лъчи. Освен това е устойчиво и на издрасквания и предпазва боята под него от дребни щети, например удари от камъчета.

Това е полезно за лизинговите автомобили, тъй като по всяко време фолиото може да бъде свалено с топъл пистолет. Боята под него е в безупречно състояние и автомобилът може да бъде предаден без каквито и да е щети по боята.            Като цяло едно фолиране може да издържи от пет до седем години, докато лепилото или интензивността на цветовете започнат да отслабват. При боята интензивността на цвета започва да намалява много по-рано.

Дори при използване на автоматични автомивки собствениците на фолирани автомобили не трябва да имат грижи. При увредено фолио подмяната на засегнатата част е лесна.

 

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Цялостно фолиране на кола прескача цената на боядисване почти винаги, ако разбира се, слагате качествено фолио. Това, че при боядисването се свалят детайли, а при фолирането не, са пълни глупости. И там се свалят детайли.
  • #9
    Тони ( преди 4 години )
    До всички които се чудят как стоят нещата с талоните.Преди и аз се чудих и някъде из дебелия закон за движение по пътищата и т.н останалите глупости от КАТ имаше алинея която гласеше. Стига един детайл да е в оригиналния цвят на колата няма нужда да се сменя талон.Пример: Колата е черна, слагаме зелено фолио на всякъде освен тавана и талона няма проблем. Ако я фолираме цялата в друг цвят сме за смяна на талони.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    #7 Какви са тея майстори, които са ти го казали това? Гаражни предполагам, които са чували само за фолио и си мислят, че е като фолиото в книжарниците. Нито боята се разваля, нито лепило остава, нито нищо. Тъкмо напраотив, боята и лака се запазват и си остават, като нови. Запазва ги не само от камъчета и надраскване, а и от вода и силните препарати през зимата и ръжда няма да видиш никога, където има фолио.
  • #7
    bulava ( преди 4 години )
    Боята излиза по-евтино.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Ами фолиото променя цвета на колата. В талона пише цвят на колата, а не пребоядисана, фолирана, лакирана и там каквото се сетите. Та как да стои въпросът е ясно. Отиваш и сменяш талона с новия цвят, ако има такъв. По-практично би било фолиото да бъде със същия цвят. Тогава нямаш грижи и си пердашиш със стария талон. Мен друго ми е интересно дали има цвят хамелеон? това всъшност не може да бъде цвят, защото са много цветове в зависимост от ъгъла от който гледаш.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    при пребоядисване е ясно, че се сменя, но ако е само фолио отгоре, к'во правим ?
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    някой може ли да ми каже как стои въпросът в България с талона на колата, ако фолиото е различен цвят от "официалния" в талона ???
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    фолиото това е стара технология сега се ползва технология PROTECT NGENCO за съжаление в българия никой не се е сетил да я предлага
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Преди време бях гледал и май нещо от сорта на 1500лв излизаше. Май нямаше голямо значение калибъра на колата
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Колко струва поставянето на фолио някой знае ли? Говоря за кола с размерите на Форд Фокус комби. Някой фолирал ли си е колата и какво му е мнението? Струва ли си наистина?
fallback
Последни