IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW и Daimler искат да купят 60 автомобила Tesla

Оказа се, че двете германски компании нямат подходящи коли за общата си таксиметрова услуга

BMW и Daimler искат да купят 60 автомобила Tesla

Daimler и BMW смятат да поръчат 60 електрически автомобила Tesla чрез съвместното си предприятие Free Now, което всъщност е мобилно приложение за повикване на такси от смартфон. Двете компании стигнаха до това решение, защото искат да разширят парка от автомобили на услугата, за да обхванат големите градове в Германия.

Free Now преди се наричаше MyTaxi и представляваше обикновено приложение за такси, което се използваше в Европа. Daimler го придоби през 2014 г., а миналата година германският автомобилен производител сключи неочаквано партньорство с конкурента BMW и двата производителя инвестираха над 1 милиард долара в компанията.

Изборът падна на Tesla по много прости и разбираеми причини. Германските производители искат да направят услугата Free Now "по-зелена" и съответно да се акцентират върху електромобилите, отдаването под наем на електрически скутери и велосипеди. Когато станало дума за покупката на 60 електрически автомобила за таксиметровата услуга в Хамбург, явно те просто не са намерили друг вариант и решиха да поръчат Tesla.

А защо не електрическите коли Mercedes-Benz или BMW? Според изданието electrek всичко е изключително просто: автопаркът на двете компанията няма нито един автомобил, подходящ за таксиметрови услуги. За съжаление, все още не се знае кои точно модели на американската компания немските производители са избрали, за да реализират целите си, но скоро тази тайна трябва да бъде разкрита.

Между другото, интересът към услугата Free Now в Германия нараства главоломно. През 2019 г. тя беше използвана от 20% повече пътници, отколкото през 2018 г., а броят на шофьорите се увеличи с 27 процента до над 28 000.

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    С една дума немците искат да направят тесла Такси нормално
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пикапи от Нисан, баничарки от не знам си кой... Бива, бива...:(
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Електромобили от Тесла, двигатели от Рено. Бива, бива... :(
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Смех, смех... И много тъжно...
  • #6
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Е що не вземат немска електричка ве? Нали все убийци на Тесла вадят, а накрая се оказва, че приказките им само големи, а в действителност са гола вода. Нито електрички, нито хибриди, а само едни нафтови печки имат и това е. Статията за пореден път го доказва. Чакат китайците да ги изкупят и те да им направят електричките. Рано или късно ще стане. Даймлер е на тезгяха, следват и другите немски марки след него. Факт!
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това не е вярно, че не предлагат оборудване за таксита. Всяка марка го предлага. В Мюнхен има таксита БМВ и3. Значи можело! Причините са други, а не, че нямали такива коли с оборудване. Всъщност за пореден пътсе вижда, че царят е гол, т.е.от немците нищо не става и трябва да купуват Тесли. А като започне да работи заводът на Тесла в Берлин ви гарантирам, че немските електрички ще се превърнат в музейни експонати. То не, че сега не са.сложили са по една в шоурумовете да гледат хората само и товае
  • #4
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Кои са тия големи производители на електроника, които ще пускат електромобили? Apple си прекратиха приекта оттавна. Dyson също го отрязаха рано-рано, въпреки че имаха държавен грант от Великобритания. Сони вчера представили прототип, изграден с готови компоненти на традиционни автомобилни поддоставчици, за да презентират някои свои ЕЛЕКТРОННИ разработки, и нашият вече му се привиждат Сонита по улиците.
  • #3
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Ок ( преди 4 месеца )
    Ами хайде купувай си електрокар, какво чакаш !
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ми то немците това, в което са силни - да са последователни и да надграждат - им оказа и голямата шега в електрическата революция. Просто не могат да реагират.
  • #1
    17 rate up comment 5 rate down comment
    none ( преди 4 месеца )
    Мисля че всякакъв коментар е излишен ;)))). i3 очевидно не става за такси, а всички електрически коли на Даймлер са още на картинки и прототипи. Най-интересното е, че в автомобилният сектор се заформя перфектната буря. Всички големи производители на електроника ще пуснат електромобили рано или късно (направо не е за вярване че чак сега се усетиха), които ще са по-технологични и по-евтини от тези предлагани от традиционните автомобилни компании, и германските коли ще отидат при електрониката им