fallback

Как да проверим двигателя при покупка на автомобил на старо?

Смяната на този агрегат е доста скъпа, така че бъдете внимателни

При покупката на употребяван автомобил е важно не само колко богато е оборудването, но и състоянието му. За да се ориентирате за техническото състояние, направете пробно шофиране и обърнете внимание за нетипични шумове - и не позволявайте на търговеца да усилва радиото, за да ви покаже "колко добре свири". Проверете автомобила за следи от ръжда, което е много важно специално при по-старите коли.

Докато консумативите често могат да бъдат сменени евтино, един ремонт на двигателя или предавателната кутия може да оскъпи покупката няколко пъти. Затова е добре да подложите двигателя на специална проверка. Разбира се, може да го възложите и на специализиран сервиз, но е възможно да го извършите и сами.  

Двигателят и кутията трябва да издържат целия живот на автомобила. При нов автомобил може да удължите живота на двигателя чрез правилна експлоатация. Когато купувате кола втора ръка обаче, не знаете дали предишният собственик е бил внимателен.

Двигателят и кутията са сложно изработени и съответно скъпи агрегати. Ако преди покупката продавачът откаже да ви даде възможност да проверите двигателя, по-добре се откажете. Сериозен продавач не би следвало да ви откаже подробен тест.

За да изпробвате двигателя, няма как да пропуснете тестовото шофиране. Настоявайте да го извършите сами. Уговорете време от поне час и го използвайте пълноценно, за да изпробвате автомобила.

Намерете най-близката бензиностанция и проверете нивото на маслото. Вижте и дали двигателят е сух. От връзките не трябва да капе масло. Измерването на нивото на маслото трябва да даде резултат в нормални рамки. В края на пътуването може да измерите маслото отново, за да се уверите, че няма загуба. Разбира се, по време на пътуване не трябва да се включват аварийните лампи на таблото.

Изберете някоя спокойна улица или страничен път. Намалете скоростта и открехнете леко вратата. Ослушайте се за нетипични шумове. Ако чуете нещо, е важно да се извърши по-задълбочена проверка или да се откажете от покупката на този автомобил.

Карайте из града, най-добре на отсечка със светофари. Проверете ускорението и поведението на двигателя в покой. Обърнете внимание дали оборотите остават в нормалния диапазон и дали не се менят на празен ход.  

При възможност направете и кратко шофиране по магистралата и ускорете до 100 км/ч. При този тест също е важно да не се появяват нетипични шумове и неспокоен ход. Обърнете внимание на оборотите и ускорението.

Двигателят не може да бъде изваден от автомобила, нито пък имате възможност да надникнете в него. Ако искате да сте напълно сигурни, уговорете автомобилът да бъде проверен в специализиран сервиз, където да бъде извършен интензивен тест на двигателя. Там е възможна проверка на бобините и измерване на реалната останала мощност.

Снимки: AutoScout24

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    До скоро не обръщах внимание на негативните коментари под статийте, но наистина в някой от тях пишете пълни глупости.....
  • #9
    холек ( преди 4 години )
    Абе вие нормални ли сте, къв е тоз пишман журналист дето се е упражнявал. Най вероятно след тези препоръки някой здраво ще се нахендри с поредния таралясник!!!
  • #8
    Куко ( преди 4 години )
    По големи глупости не бях чел.Жена и кола на КЪСМЕТ!!!
  • #7
    Реброто ( преди 4 години )
    Като неразбирате не се излаганите да пишете глупости.
  • #6
    БОБИНИТЕ-Е-Е-Е ( преди 4 години )
    Без "проверка на бобините" никакво купуване! А пък без "измерване на реалната останала мощност" си е направо мазохизъм!
  • #5
    до: #4 ( преди 4 години )
    Аз съм един от неразбиращите и миналата год. за поредна година си купих кола от автосалон. Интересно ми е защо не е спъната, както ти казваш? С доста добри динамични показатели е и в същото време е икономична. Нещо да не ми е счупена колата? Ако те слушам теб разбиращият, трябва да ходя да е върна! Не може така да не е спъната! Трябва да не върви, да харчи много и да се чупи непрекъснато! Всички скъсаняци, като теб, любители на новият внос го казват. От завист ли от какво ли...
  • #4
    до: #3 ( преди 4 години )
    Абсолютни простотии дрънкаш! Изобщо не си запознат с нещата и си решил да си съчиниш нещо, което не отговаря на истината. Търговците плащат отделни застраховки доста по-скъпи не за кола, а за временни номера с които се карат колите от автокъщата. Когато отиваш на тест драив обикновенно си сам. Оставяш обаче депозит. Може и някой да е с теб, но не заради това да не я откраднеш или блъснеш, а за да не подмениш някоя част, която ти трябва най-вече.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    очаквам стаия на тема как да проверите двигателя и скоростна кутия при покупка на автомобил от автосалон ще бъдете неприятно изненадани от новите автомобили спънати и тромави заради нормите ама те клиентите които си купуват автомобили от автосалони така и така нищо не разбират
  • #2
    Неук ( преди 4 години )
    Отговорът е само един. Закарайте колата в сервиз, където наистина знаят как да проверят двигателя. Не казвам официален или не, а просто при хора, които знаят какво да гледат. Е освен ако Вие самите не сте специалистите. Всичко друго е бошлав работа.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Интересно ми е как мерите нивото на маслото, като току що сте карали колата.И най-непросветения знае, че се изчаква 20-30 мин неработещ двигател и чак тогава се мери нивото иначе няма да е вярно. Ще имате масло в маслените магистрали, което няма да се е стекло в картера.И това да мериш маслото не е никакъв критерии за кратки разстояния.ако мн.го гори ще пуши
fallback
Последни