Bosch измисли наново колелото или по-точно сенника – една от най-старите и базови части в автомобила. Виртуалният сенник, представен на Consumer Electronics Show (CES) в Лас Вегас блокира светлината и едновременно с това позволява видимост към пътя.
Новият детайл е със същите размери и форма като стандартния сенник, но представлява прозрачен LCD-панел, който включва шестоъгълни форми.
Технология с изкуствен интелект анализира кадри от насочена към шофьора камера, за да разпознае лицеви функции и проследява прецизно колко светлина попада върху лицето на шофьора. Тя разпознава къде са очите и знае откъде идва светлината и автоматично затъмнява шестоъгълни блокове. Процесът се извършва в реално време, а технологията се регулира при променлива сила на светлината.
Блокирането на светлината създава нещо като сянка от слънчеви очила върху лицето на шофьора. Останалата част от сенника остава прозрачна, така че шофьорът може да вижда пътя напред. Намаляването на отблясъците прави пътуването по-безопасно, твърди Bosch. Виртуалният сенник е най-ефективен сутрин и привечер.
Говорител на фирмата потвърди, че се водят разговори за производството и серийното вграждане на сенника в нови автомобили. Засега не се знае кога може да се случи това.
Идеята за виртуалния сенник е хрумнала на инженери на Bosch в свободното им време. Те са създали първия прототип LCD-екран, който извадили от боклука. Шефовете били толкова впечатлени от прототипа, че възложили на инженерите задача и бюджет за разработката на виртуалния сенник и въвеждането му на пазара.
Снимки: Bosch