Американската компания Tesla не е единственият производител, който се занимава с разработка на технологии за автономно управление, но тя ги предлага в стандартното оборудване на своите модели. Нещо повече - тези системи могат да се обновяват от разстояние, като това също става напълно безплатно.
В същото време, производители като BMW, Mercedes и Volvo от години предлагат полуавтономни системи за подпомагане на водача, но те така и не получават същото внимание, което има Tesla Autopilot. Тези технологии вече са широко разпространени и са достъпни за повечето модели на луксозните брандове.
Всичко това накара блогърът Аш Дейвис да сравни базовия вариант на автопилота на Tesla с допълнителния пакет системи на BMW. Разликата в цените на двата сравнявани автомобила е стряскаща. Tesla Model 3 струва 39 990 долара, докато купето с 4 врати M850i Gran Coupe е най-скъпият модел на BMW, предлаган в САЩ - 300 000 долара.
Дейвис публикува видео в канала си в YouTube, където обяснява предимствата на двете технологии. Той повече е харесал как работи автопилотът на Tesla, като отбелязва визуализацията на работата му на екрана пред шофьора. В същото време, технологията на BMW не предлага подобно нещо.
При баварския производител системата работи повече като адаптивен круиз-контрол, който в наши дни се предлага на много автомобили. Трябва да се отбележи, че сравнението между системите на различните марки е направено след ежедневно движение по магистрала в час пик. Така може най-добре са се види как работят двете технологии при сериозно натоварване.