IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla се разследва за 3 катастрофи с трима загинали

Инцидентите поставят под съмнение автопилота на американската компания

Tesla се разследва за 3 катастрофи с трима загинали

Три катастрофи с участието на автомобили на Tesla, при които загинаха трима души, засилиха разследването на американските власти върху автопилота на компанията, съобщи АП. Това става само месеци преди планираното от изпълнителния директор Илон Мъск пускане на напълно автономни автомобили по улиците.

В неделя Tesla Model S излезе с висока скорост от магистрала в Калифорния, мина на червен сигнал на светофара и удари Honda Civic, като уби двама души в японския автомобил. В същия ден Tesla Model 3 удари спряла пожарна кола на автомагистрала в Индиана, като пътникът в електрическият автомобил загина. А на 7 декември друг Model 3 нацели полицейска кола на магистрала в Кънектикът, за щастие инцидентът се размина без жертви.

Специализираното звено за разследване на катастрофи на американския Национален институт за безопасност на движението (NHTSA) вече започна да нищи катастрофата в Калифорния. Експертите още не са решила дали звеното ще разгледа и инцидента в Индиана. И в двата случая властите още не са определили дали автопилотът на Tesla е бил използван. NHTSA разследва също и катастрофата в Кънектикът, при която шофьорът казал на полицията, че колата е работила на автопилот.

Tesla Model 3

От Tesla неведнъж са посочвали, че системата й е предназначена само за подпомагане на водачите, които обаче трябва да са нащрек и готови да поемат управлението по всяко време. Компанията твърди, че автомобилите Tesla с автопилот са по-безопасни от колите без него, но предупреждава, че системата не предотвратява всички катастрофи.

Въпреки това експертите посочват, че поредицата инциденти с Tesla повдига сериозни въпроси дали шофьорите вече не разчитат прекалено много на технологията и дали компанията прави достатъчно, за да гарантира, че водачите продължават да обръщат внимание на това, което се случва по време на движение. Някои критици дори казват, че вместо да разследва NHTSA трябвало отдавна да предприеме действия, като например да принуди Tesla да се увери, че шофьорите обръщат внимание, когато системата се използва.

NHTSA започна разследвания на 13 катастрофи с участието на автомобили на Tesla, датиращи още от 2016 г., в които агенцията смята, че е бил задействан автопилотът. Експертите от института обаче още не са издали никакви разпоредби, въпреки че проучват как трябва да оцени подобни съвременни системи в помощ на водача.

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Николай ( преди 2 месеца )
    Във ваш друг пост сте писали за птп то между телса и пожарен автомобил и казвате за щастие шофьора не е загинал а тук друго. Сами си противоречите
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    к. к. ( преди 2 месеца )
    Още ли не се е срутила пирамидата? Огромна е, бавно ще стане, но трясъкът ще отекне по цялото земно кълбо...
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Просто жт както са създадени Тесла пускат моделите си на пазара без тестове и дефакто клиентите са опитните мишки. Останалите компании тестват колите си милиони километри преди да пуснат продажби. Ето в тестове ХВ жткриха проблем в софтуера на ID и сега преинсталират колите си с нов. Тесла обявява модел в разработка и го пуска веднага в продажба а дефектите се оправят в движение
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Те са си казали по-безопасно е но стават грешки макар и по-рядко все пак не е напълно готов което се очаква до края на годината и за това трябва да се внимава а като цяло повечето се доверяват напълно в Щатите има около половин милион Тесли да не мислите че без автопилот няма жертви в катастрофи с Тесла
  • #6
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Според мен прекаляват с тези автономни системи. Колко народ трябва да се изтрепят, че да се усетят, че тези системи на този етап не могат да заместят хората. Всичкото обаче е пари, пари и пак пари! Човешкият живот за корпорациите обаче е без пари и не им пука за него. Важното е да се доберат до някаква система без шофьор, за да могат пуснат таксита, кОриери, доставки, камиони без шофьори и да пестят. Надявам се в Европа автономните коли да не навлизат, че ще е трагедия.
  • #5
    8 rate up comment 5 rate down comment
    До: 2 ( преди 2 месеца )
    Е как да пишат срещу ВАГ, т.е. срещу спонсора си? Еми не става! Няма да има парички за комедиантите тогава. Нали целта е да се пишат само хвалебствия и да се трият нещата, които не са удобни. Чрез платените медии ВАГ промиват мозъците на ниско интелигентната маса и така си продават таралясниците. В Европа са силни, защото много от медиите са спонсорирани от концерна и така успяват да излъжат много хора. Навсякъде по света, където няма подкупени медии ВАГ са в трета глуха.
  • #4
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До: 3 ( преди 2 месеца )
    Само електричките ли имат такива автономни системи бе дженди? Я мисли малко преди да дрънкаш простотии!
  • #3
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    всички надишани и напушени, зеленясали мечтатели-електричари - скачайте на недодЕланата автоматика и ни отървавайте от себе си. Поне ще помогнете на производителите да напредват. Жалкото е че загиват невинни душици покрай тия.
  • #2
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Много обичате да пишете такива статии за Тесла. А това, че VAG в момента са в тотална криза със софтуера на новата боза ID е в пета глуха.
  • #1
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    който не иска да кара, не сяда зад волана. Взима си влак, бус, такси, каквото си избере.