IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Dacia влиза в битка за запазване на цените при новите екостандарти

Румънската марка ще се електрифицира максимално късно, за да запази философията си

Dacia влиза в битка за запазване на цените при новите екостандарти

Въвеждането на новите екологични стандарти в Европа поставя под сериозна заплаха продажбите и печалбите на автомобили с по-ниска цена, като това се отнася най-вече за моделите на румънския производител Dacia. Неговата философия е "съотношение  цена-качество“, като тя ще трява да бъде приспособена за прехода към електрификация, който предстои. Как ще стане това, разкрива Филип Буро, президент на Renault Group Europe. 

Филип Буро

"От нас се изисква да електрифицираме марката - било то с изцяло електрически автомобили и ли хибриди, за да намалим вредните емисии СО2. Те са глобални за цялата Renault Group и съответно Dacia ще използва технологиите на Renault за електрификация, но с известно закъснение. Когато марката стъпи на пазара, повечето ни клиенти във Франция, например, живееха с селски райони, но вече продаваме много коли и в големите градове. А там искат електрическа Dacia, но тя трябва да е по-евтина от електрическо Renault", обясни Буро пред Automotive News Europe.

Топ-мениджърът допълни, че румънският производител ще изчака до последния възможен момент, за да предложи електромобил. Това вероятно ще се случи след 2-3 години, когато стойността на технологията спадне достатъчно. Така ще може да се запази разликата в цените между моделите на Dacia и на Renault. Дотогава брандът ще продължи да разчита най-вече на версиите на своите автомобили на пропан-бутан за намаляване на вредните емисии.

Буро допълни, че в моделите на Dacia ще получат и други технологии на алианса Renault-Nissan - като асистенти на водача като система за запазване на лентата на движение и адаптивен круиз-контрол. В компанията обаче са наясно, че клиентите не искат това, тъй като са наясно, че никога не могат да получат автономен автомобил за 10 000 евро.

"Нужди на нашите клиенти са по-прости - да стигнат от точка А до точка Б. Затова те искат климатик, електрически прозорци, волан, но не искат самостоятелно управлявана кола. Един ден вероятно ще ни накарат да направим такъв автомобил, но се надяваме това да се случи колкото се може по-късно, защото ще наруши бизнес-модела на Dacia", обясни Буро.

По същата причина компанията не предвижда и сериозно разширяване на моделната гама, както и пускане на допълнителни варианти на бестселъра Duster. Според шефа на бранда за Европа, успехът на кросоувъра се дължи именно на съотношението между качество и цена. А разширяването на предлагания асортимент ще доведе до увеличение на цената и съответно ще превърне Dacia в конкурент на Renault, което ще навреди и на двете марки.

Снимки: Automotve News

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    От дизел слизам и за дизел не искам изобщо да ми се говори. Достатъчно се напатих и достатъчно пари налях в тях. И цифроманията е голяма. Каквото и да се развали говорим за 4-цифрени суми. Дизелът е затворена книга отдавна за мен. Откакто съм на бензин съм рахат. На газ не знам какви са проблемите, защото не съм имал, но имам познати повечето са с АГУ и нямат проблеми. Хора с фабрична газ от Дачия. За първи път чувам някой да е ходил за реглажи и да плаща. Това гаранцията го поема ако е така.
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    aa ( преди 4 месеца )
    Колеги и аз като вас се чудех какво да взема за работна кола във фирмата... е взех Сандеро с фабрична газ...ами уж по-евтино на газ..ама все някакви проблеим реглажи...и тоя малък двигател...иначе возията за наште пътища е ОК Та извода ми е ако взимате гледайте да е дизел, бензина не става и въобще всички бюджетни коли на пазара с малки бензинови двигатели просто не стават...
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Няма как да се запазят цените при условие, че не Дачия, а Рено ги определят! Също така от Рено идват компонентите и те не са без пари. За да продават в ЕС има изисквания за определени екстри, асистенти за сигурност и ел.системи, които са задлжителни. Всяка година броят им расте, а те си струват пари. Отделно цената на ел.енергия, вода, метали, пластмаси и цената на труда се покачват. При такова положение няма как и цените да стоят на едно ниво. За съжаление ще се покачват.
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    доста познати имам с дачии и никой не е имал някакъв сериозен проблем. обслужване и консумативи общо взето и някоя дреболия като крушки или лоша ел.връзка някъде. с контактен спрей и се оправят нещата. при немците всичко е голяма цифромания и всичко се разваля за каквото се сетите. всичко. вече немско да ми подаряват ще го продам но да карам и най вече поддържам никога. при всички положения дачия няма начин да е толкова зле като тези прехвалени немски каруци с фалшив имидж.
  • #4
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Един там ( преди 4 месеца )
    аудита не съм имал само няколко фолксвагена и ми втръсна от проблеми. докато оправя едно, друго се обади. имах мнение че немските коли са здрави. всички така разправяха едно време. оказа се че е само мит здравината на немските коли. и то голям мит. пак щях немско да взема, но случайно попаднах на доста изгодна кия върната от лизинг в гаранция. 6 години я търкаля и се чудя как нещо не се счупи. от тогава немско не искам да чуя. сега ми трябва нещо което да го юркам и сигурно ще е дачия.
  • #3
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Имал съм две дачии и едно ауди. Аудито излезе страхотен варел с постоянни проблеми, а дачиите само масло, филтри, накладки и някой накрайник . Пак ще взимам кола и определено ще е дачия.
  • #2
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Дачийка ( преди 4 месеца )
    От година и 3 месеца съм с Дочия Логан. Взех я втора употреба и съм много доволен. Работно магаре. Не търси лукс. Евтина потдръжка. Тестове не ме интересуват. Огледай се хората какви коли карат за сервизни и ще разбереш. Не вземай 75 коня, тромави са.
  • #1
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    С качеството само не зная как са. По разните тестове ги дават все в дъното заедно с Рено. На тестове много не вярвам честно казано, но Дачия не съм имал никога и просто не зная какво да очаквам. Трябва ми работна кола,която да не създава проблеми и да не и бъда слуга, а тя на мен да ми служи на приемлива цена. Към Дъстър клоня повече заради клиренса и възможностите извън пътя, когато ми се наложи. Притеснява ме, че е на базата на Клио, а не на Кашкай? Някой да сподели впечатления, ако може!