Въвеждането на новите екологични стандарти в Европа поставя под сериозна заплаха продажбите и печалбите на автомобили с по-ниска цена, като това се отнася най-вече за моделите на румънския производител Dacia. Неговата философия е "съотношение цена-качество“, като тя ще трява да бъде приспособена за прехода към електрификация, който предстои. Как ще стане това, разкрива Филип Буро, президент на Renault Group Europe.
"От нас се изисква да електрифицираме марката - било то с изцяло електрически автомобили и ли хибриди, за да намалим вредните емисии СО2. Те са глобални за цялата Renault Group и съответно Dacia ще използва технологиите на Renault за електрификация, но с известно закъснение. Когато марката стъпи на пазара, повечето ни клиенти във Франция, например, живееха с селски райони, но вече продаваме много коли и в големите градове. А там искат електрическа Dacia, но тя трябва да е по-евтина от електрическо Renault", обясни Буро пред Automotive News Europe.
Топ-мениджърът допълни, че румънският производител ще изчака до последния възможен момент, за да предложи електромобил. Това вероятно ще се случи след 2-3 години, когато стойността на технологията спадне достатъчно. Така ще може да се запази разликата в цените между моделите на Dacia и на Renault. Дотогава брандът ще продължи да разчита най-вече на версиите на своите автомобили на пропан-бутан за намаляване на вредните емисии.
Буро допълни, че в моделите на Dacia ще получат и други технологии на алианса Renault-Nissan - като асистенти на водача като система за запазване на лентата на движение и адаптивен круиз-контрол. В компанията обаче са наясно, че клиентите не искат това, тъй като са наясно, че никога не могат да получат автономен автомобил за 10 000 евро.
"Нужди на нашите клиенти са по-прости - да стигнат от точка А до точка Б. Затова те искат климатик, електрически прозорци, волан, но не искат самостоятелно управлявана кола. Един ден вероятно ще ни накарат да направим такъв автомобил, но се надяваме това да се случи колкото се може по-късно, защото ще наруши бизнес-модела на Dacia", обясни Буро.
По същата причина компанията не предвижда и сериозно разширяване на моделната гама, както и пускане на допълнителни варианти на бестселъра Duster. Според шефа на бранда за Европа, успехът на кросоувъра се дължи именно на съотношението между качество и цена. А разширяването на предлагания асортимент ще доведе до увеличение на цената и съответно ще превърне Dacia в конкурент на Renault, което ще навреди и на двете марки.
Снимки: Automotve News