fallback

BMW се отказва от 6-цилиндров турбодизел

Компанията започва поетапно изваждане от употреба на двигателя B57D30S0

В Европа определени версии на седаните BMW 5-Series и 7-Series, а също така и на кросоувърите X5, X6 и X7 са оборудвани с 3,0-литров турбодизел с 6 цилиндъра, като той е предназначен за клиентите, търсещи по-висок въртящ момент. Баварската компания смята да се откаже от неговото използване, като това ще стане през 2020 г., разкрива изданието издания Bimmer Today. 

Прекратяването на използването на мотора ще стане на няколко етапа. Първо от него ще бъдат лишени седаните M550d, 750d и 750Ld, а след това ще дойде ред и на кросоувърите BMW X5, X6 и X7 M50d. Информацията не е кой знае колко изненадваща, след като наскоро ръководството на BMW обяви, че двигателят е прекалено сложен, а производството му твърде скъпо, за да продължи да съществува.

Самият мотор е известен под индекса B57D30S0, като беше представен през 2016 г. Той развива впечатляващите 394 к.с. и 760 Вм, като е част от семейството BMW B57D30. Двигателят се предлага с една, две или три турбини, а благодарение на високия си въртящ момент е много подходящ дори за по-големи и по-тежки модели на BMW. При кросоувъра X7 моторът осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди, а при комбито M550d времето е 4,4 секунди.

Засега е известно, че от гамата ще отпадне само тази версия на мотора, докато другите ще останат в гамата на баварския производител. Очаква се, мястото на турбодизеловия двигател да бъде заето от хибриден агрегат, в който основна роля ще играе по-малък дизелов мотор.

Снимки: BMW

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Ама как ве? Как може такова нещо? Тоя двигател нали го тестваха и се оказа по-икономичен от хибридите!!! Лелееее не може да бъде тая работа. Тц, тц , тц ти да видиш. И накрая по немски се измъкват заради сложност и скъпа изработка. Ами направо си го кажете, че не става за нищо. Как до сега го правехте и го хвалехте колко бил добър и направо извънземен, че и платени тестове пущахте, а сега хоп бил скъп и сложен. Абе немска му работа. Навремето викахме си-***-ска работа, ама тя немска стана...
  • #6
    к. к. ( преди 4 години )
    Първо МЕРЦЕДЕС, сега и БМВ. Дизел плъг-ин хибрид. 50 км градско на ток. На магистралата - дизел. Непобедима за електричките комбинация...
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Моторът е наистина сложен за производство и то с четири турбо компресора тоя номер го има само при бугати
  • #4
    Гост ( преди 4 години )
    Правилно са решили това е възможно най-усложнено направения мотор.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Не е така. Този двигател всъщонст е на Рено.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Карам 2016 м550д и съм много тъжен. Този двигател го има вече 8 години и другите производители нямат отговор на този двигател. Дори Ауди наскоро пусна дизел в S6 но той е доста по-слаб. Според мен основната причина да махат този двигател са емисиите които има но бмв това няма да го признаят официално. Много е трудно такъв дизел да му свалиш Co2 под 100г каквито са изискванията от 2020г.
  • #1
    Брандо ( преди 4 години )
    Действително има огромен въртящ момент, но използването на повече от една турбина определено е проблемно.
fallback
Последни