Първият кросоувър на Ferrari - Purosangue, е проектиран на същата модулна платформа за автомобили с предно разположение на двигателя, която използва и показаната по-рано суперкола Roma. Това разказа пред AutoExpress главният инженер на Ferrari - Майкъл Лейтерс, който разкрива и други подробности за автомобила.
Най-практичното Ferrari (така го и наричат - Ferrari Utility Vehicle, тоест FUV, а не SUV), ще даде началото на ново семейство автомобили на италианската марка. В него ще попадне поне още един модел, който ще заеме мястото на сегашното комби GT4Lusso. Едновременно с Purosangue компанията разработва и нова хиперкола с V12 двигател, която ще развива над 1000 к.с. и ще се конкурира с Aston Martin Valkyrie.
"Паралелно развиваме две нови модулни платформи, като едната е за автомобили с предно разположение на двигателя, а другата - такива със задно. Първият модел на платформата с предно предаване беше Roma, а следващият ще е кросоувър", обясни Лейтърс.
От думите му става ясно, че архитектурата с предно предаване ще може да се използва както за модели със задно предаване, така и за автомобили със задвижване на четирите колела и различен брой места в салона. Платформата позволя съчетаване на 6-, 8- и 12-цилиндрови двигатели с електромотор, но инженерите на Ferrari са на мнение, че електрификацията на V12 ще създаде прекалено тежък и голям автомобил. Затова и всъдеходът Purosangue ще получи по-малък двигател.
Очаква се, че премиерата на Ferrari Purosangue ще се състои в края на 2021 г., като кросоувърът на марката "няма да прилича на нито един подобен модел на пазара". Автомобилът ще поучи система за задвижване на четирите колела, иновационно окачване с възможност за регулиране на пътния просвет и информационно-развлекателна система за возещите се отзад пасажери.
Снимки: AutoExpres