fallback

Новият Volkswagen Golf 8: Завръщането на краля (тест)

Най-продаваната кола в Европа изглежда позната отвън и абсолютно неузнаваема отвътре

Какво е нужно, за да сметнем един автомобил за успешен? Пет милиона продажби са вече добър резултат. Десет милиона са отличен. До 15 милиона стигат само някои наистина легендарни коли. Volkswagen Golf обаче не е от тях. Той е нещо много повече.  

GOLF НЕ Е НАЙ-УСПЕШНИЯТ МОДЕЛ в историята. Но с 35 милиона продажби от 70-те години до днес е много близо до това постижение. На практика Volkswagen продава кола и половина с това име всяка минута. И затова вероятно не бихте очаквали германците да искат да променят нещо в печелившата рецепта. Ако е така, новият Golf 8 ще ви изненада доста.

Но не от пръв поглед. Новото поколение, което идва цели осем години след предишното, е минало през стотици часове във въздушния тунел. Предният капак е изцяло преработен, страничните панели са по-обтекаеми, коефициентът на въздушно съпротивление е смъкнат с удивителните три десети (до 0.27), което се отразява приятно върху разхода и шума. Но всичко това трудно се забелязва с просто око. За обикновения наблюдател тази кола е доста близка до предишната, и лесно може да се проследят корените й чак до митичния Golf 1, нарисуван от самия Джорджето Джуджаро.

ТАКА ЧЕ ОСМАТА ГЕНЕРАЦИЯ едва ли ще ви изненада особено на външен вид. Това си е класическият Golf - кутия на колела, както казват "почитателите" му. Голямата революция тук е отвътре.

Тя не се отнася до пространството: "осмицата" има същите размери и предлага същата практичност като "седмицата". Дължината и междуосието се запазват, багажникът си е все така 380 литра.

Но във всяко друго отношение Golf 8 е като извънземен пришълец спрямо предшественика си. По таблото няма да откриете и един класически бутон. Всичко се управлява от сензорни повърхности - не само климатикът и мултимедията, но дори вътрешното осветление и подвижният покрив.

Честно казано, ние не сме страстни почитатели на идеята всичко да минава през тъчскрийна. Но за поколението след нас, което се опитва да зуумва с пръсти хартиените снимки, тя вероятно изглежда съвсем естествена.

ОСВЕН ТОВА ВЪВ VOLKSWAGEN са обмислили въпроса внимателно като истински германци. Основните функции могат да се настройват опипом, без да гледате в екрана. Имате дублиращи бутони на самия волан. И накрая имате гласовия асистент на базата на Аlexa, на който можете просто да кажете какво искате. Настроен е малко като за бавноразвиващи се - няма да ви разбере, ако му кажете например да повиши температурата в лявата зона. Но пък отлично разбира прости фрази като  "топло ми е", "гладен съм" или "не чувам музиката".

Това е първият Golf с head-up дисплей. Електронният асистент може да следва пътя вместо вас, а също да отбие вдясно и да спре при аварийна ситуация. Осмицата е и първият Volkswagenс новата система Car2X, която поддържа връзка с автомобилите в радиус от 800 метра и може да задейства спирачка и аварийки, ако този пред вас започне да спира рязко.

ИМА И ОЩЕ ЕДНА РЕВОЛЮЦИЯ при новия Golf, също невидима за очите, но много осезаема. Тя е под капака. Осмото поколение ще има цели пет хибридни версии. Два са така наречените меки хибриди, с 48-волтова система и стартер-генератор. Догодина ще дойдат и три plug-in хибрида, с 13-киловатчасова батерия и опция да се движат само на ток в града.

 

Volkswagen Golf 1.5 TSI

150 к. с. максимална мощност

250 Нм макс. въртящ момент

8.5 секунди 0-100 км/ч

224 км/ч максимална скорост

Извън това има два двулитрови турбодизела и два трицилиндрови бензинови агрегата, работещи по цикъла на Милър. Ние обърнахме най-голямо внимание на мотора, който очакваме да доминира на пазара - 1.5 турбобензин със 150 коня максимална мощност. На първо време той се предлага само с ръчни скорости, докато 7-степенният DSG автоматик е запазен за мекия хибрид и дизелите.

ПО-ВИСОКИТЕ ВЕРСИИ имат адаптивно окачване и сложно електронно управление на волана. На класическите фенове това ще им се стори странно: колата е неочаквано мека, освен ако не включите очакването в режим спорт. А воланът, за който инженерите настояват, че е много по-директен отпреди, всъщност сякаш дава по-малко обратна връзка. Но пък е далеч по-бърз, със само два оборота между двете крайни позиции.

Окачването е Макферсон отпред и многозвенно отзад при по-високите версии, при базовите отзад е торсионна греда.

ВСЕ ОЩЕ НЕ МОЖЕМ ДА КАЖЕМ нищо по-най-деликатния въпрос - за цените. Ако се съди по Германия, бензинов Golf 8 със 130 коня ще започва от близо 40 000 лева. Но пък нивата на оборудване са изцяло променени и даже базовото включва 8-инчова мултимедия, климатроник, bluetooth, LED светлини и базовия пакет за свързаност WeConnect, който включва автодиагностика на колата.

По-горните добавят система за пречистване на въздуха (привлекателна опция за софиянци), 480-ватова аудиосистема от Harman Kardon, масажни седалки, 30 цвята на интериорното осветление... Изобщо Golf предлага всичко, което доскоро очаквахме само в сегмента на луксозните лимузини. Как се връзва това с названието "народна кола", оставяме да прецените вие. За себе си сме убедени, че продажбите няма да останат дълго на кота 35 милиона.

Още снимки на новия Golf 8 вижте в галерията:

 

fallback
  • #48
    Илон Московский ( преди 3 години )
    Скоро Тесла Модел 3 идва в Германия и голфа и VAG отиват в историята докато баба Мекрел беше на власт не позволи завода на Тесла да отвори, но вече работи и данните са: 12 000 персонал на година сглобяват 500 000 автомобилаVAG s 25 000 персонал сглобяват 700 000 автомобила...Чао VW
  • #47
    #48 ( преди 4 години )
    Японците допреди две години слагаха такива зелени екранчета като от стар електронен часовник, и дори сега са на ниво 1999, но щом си вярваш, всичко е наред
  • #46
    Анонимен ( преди 4 години )
    Както каза един колега:"Няма Голф 8, има Голф 6 с 3 фейслифта." Хахаха
  • #45
    Ха ха ( преди 4 години )
    Този интериор пластмасов с тези екрани на голфа японците ги правиха още 2000г морално остаряло вагче
  • #44
    Max ( преди 4 години )
    Снмика #2 е от Ротердам.
  • #43
    анонимен ( преди 4 години )
    Интерсна подробност е, че Голфът вече има пръчка вместо газови амортисьори за, а при Октавия е обратното. И другото нововъведение - има оборудване което е заложено във всеки автомобил, но е софтуерно заключено. Идеята уж била първият собственик да спестял пари от от опции, следващите ако искат да си ги отключат. Което означава че цената за производство е разбита и включена и всички я плащат + се плаща за я отключат като ектра.
  • #42
    Азъ ( преди 4 години )
    Страхотен автомобил, след 5-6 години ще си го купя, като му падне цената наполовина.
  • #41
    Абе ( преди 4 години )
    Да е мъртъв? Колко да е мъртъв, като продава милиони бройки! Хайде със здраве и за много години!
  • #40
    лазо ( преди 4 години )
    Кралят отдавна е мъртъв,просто комата се поддържа изкуствено от концерна Фф,
  • #39
    хе-хе ( преди 4 години )
    Фолксваген: Как, ах как ли как да направим тъй, че градски хечбек да струва 40 000 евро и да е тъпкан с лесноразваляща се електроника? Поне хромът по предната част не е двайсет кила като при парвенюшката талига Пасат. Пасат - луксозен отвън, евтинджос отвътре, това е новата парвенюшка тенденция при повечето производители - отвън мяза на Ролс-Ройс, отвътре е като китайска малолитражка отпреди 10 години.
fallback
Последни