fallback

Toyota измисли как да спаси Aygo

Ситикарът става кросоувър през 2021 година

Много европейски производители се отказват от моделите си от сегмент А заради ниското търсене и все по-строгите екологични стандарти. Просто приходите от тяхната продажба не покриват разходите за модернизация, която е нужва за намаляване на вредните емисии. Това накара Opel да се откаже от Karl, а PSA Group да превърне Citroen C1 и Peugeot 108 в електромобили.

Очакваше се, че Toyota ще поеме в същата посока с Aygo, което е изградено на същата платформа като двата френски модела. Японците обаче имат съвсем различни планове за автомобила и те бяха разкрити от вицепрезидента на европейското подразделение на марката Мат Харисън.

Според него, няма никакъв смисъл от превръщането на Aygo в електромобил, тъй като съществуващите технологии не могат да превърнат подобен модел в печеливш. Затова и следващото поколение на мъника се проектира с оглед бъдеща електрификация, но на първо време ще се предлага с двигатели с вътрешно горене. Което, обаче е по-важно - от ситикар Aygo ще се превърнае в субкомпактен кросоувър или по-скоро във "вдигнат" хечбек с допълнителна защита по каросерията.

В Toyota не са притеснени от евентуални глоби от европейските екологични организации, тъй като средните нива за вредни емисии на гамата модели, предлагани от марката, са ниски заради многото хибриди в нея.

Снимки: Toyota

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Баш х2 няма да е цената, но едно 3-4-5 000 лв ще е отгоре заради клиренса, който най-много с 5 см да го вдигнат.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    #3 то айде няма да му вземе от супер аеродинамиката в града, но *** е, че за да може да се качва на някой бордюр, цената х 2.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Има логика при малките коли няколко сантиметра височина имат най-голяма полза а така или иначе за града аеродинамиката не е особено важна щом е нужно е по-добре от колкото да го махнат
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    айде и тва на кокили... де..а тъпата мода.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Айгото е много добра градска кола. Жалко, че и нея ще я повдигат. Естествено, че и цената ще и вдигнат и разхода на гориво ще се качи. А иначе за екология говорят. Ами да се вземе в ръце ЕС и да спонсорира производството на точно такива малки и икономични градски коли. Примерно да ги освободи от данъци, ддс или нещо друго. Ще видите как хората ще почнат да ги карат в града, а не да се движат с големи, тежки коли. Сбъркана работа!
fallback
Последни