fallback

Най-добрите и най-лошите 3-годишни автомобили според TUV

За пръв път от много години няма кола на Toyota в Топ 20

Доста хора смятат, че е по-разумно да си купиш кола на две-три години, отколкото нова. По този начин си спестяваш солидната обезценка, която настъпва в мига на излизане от шоурума, като и доста от задължителните разходи, с които дилърите натоварват клиентите си. В същото време получаваш все още нов, актуален автомобил, способен да изкара немалко години без съществена нужда от ремонти.

ВИЖТЕ 13-ТЕ НАЙ-ЗДРАВИ АВТОМОБИЛА НА ВЪЗРАСТ 2-3 ГОДИНИ:

 

Така ли е наистина? Ако се съди по доклада на TUV - зависи от автомобила. Всяка година германската агенция за технически инспекции (Technischer Uberwachungsverein) публикува своята статистика за извършените ремонти при различните модели, базирана върху над 9 милиона автомобила в Германия.

След като ви представихме резултатите в категориите 10-11, 8-9, 6-7 и 4-5 години, идва време и за тригодишните коли. При тях от пръв поглед прави впечатление пълната доминация на германските марки: с 10 представителя в Топ 12. Тук за пръв път Porsche 911, неизменният лидер в останалите възрастови групи, отстъпва първото място на произвеждания в Бремен Mercedes GLC. Mercedes има общо седем представителя в Топ 25, а Audi - 6. По-слабо е представянето на BMW: модели като X1, X3, X4 и Серия 2 попадат в "зелената" зона, но пък Серия 5 и Х5 са във втората половина на таблицата.

Ако отчетем и средния пробег, Audi A6 също се нарежда сред отличниците - има 3.5% констатирани дефекти срещу 2.2% за делящото второ място Porsche 911, но с над три пъти повече изминати километри (81 000 срещу 25 000)

Честта на японското автомобилостроене е защитена от най-вече от Mazdа (шесто място за CX-3), Honda (12-о място за Jazz) и Suzuki (класиране във втората десетка за SX4 и Vitara), докато Toyota за пръв път в по-новата история на ранглистата няма представител в Топ 20. Като цяло японските автомобили се нареждат в първата половина, но има и няколко очебийни изключения - например произвежданата в Англия Honda Civic (едва 93-а) или Mazda 6, която дори не попада сред първите сто.

От френските автомобили най-напред се класира сглобяваното в Испания Renault Captur. Добри резултати отчитат също Peugeot 208 и Renault Megane, които в другите възрастови групи са близо до дъното, но със смяната на поколенията явно са подобрили качеството. Най-предно класираният "кореец" е Hyundai i20 (ако не броим сглобявания в Инчон Opel Mokka X).

Много добро класиране за произвежданите в Унгария Suzuki SX4 и Vitara

КЪДЕ СА НЯКОИ ПО-ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ: 14. Suzuki SX4 S Cross (3,3), 15. Audi A6 (3,5), 16. Mercedes GLE (3,6), 17. Suzuki Vitara (3,8), 18. Opel Mokka-X (3,9), 22. Toyota Verso (4,1), 23. Audi A3 (4,3), 23. Toyota RAV4 (4,3), 23. Volvo V40 (4,3), 28. BMW X1 (4,4), 28. Toyota Yaris (4,4), 30. VW Polo (4,5), 32. Mitsubishi ASX (4,6), 32. Opel Astra (4,6), 32. Renault Captur (4,6), 36. Audi A4 (4,7), 37. Mercedes E-Class (4,8), 40. Toyota Auris (5,0), 42. BMW X3 (5,1), 42. Opel Corsa (5,1), 45. Skoda Fabia (5,2), 48. Honda CR-V (5,3). 48. Peugeot 208 (5,3), 48. Toyota Avensis (5,3), 51. Nissan Qashqai (5,4), 51. Renault Megane (5,4), 54. Mazda 3 (5,5), 54. Mini (5,5), 61. Mazda CX-5 (5,6), 62. Volvo XC60 (5,7), 62. VW Golf (5,7), 62. VW Tiguan (5,7), 67. Opel Zafira (5,8), 67. Skoda Yeti (5,8), 69. Mitsubishi Outlander (5,9), 71. BMW Серия 3 (6,0), 71. Nissan Juke (6,0), 75. Skoda Rapid (6,1), 75. Suzuki Swift (6,1), 80. Seat Ibiza (6,2), 82. Ford Fiesta (6,3), 84. Seat Leon (6,4), 84. VW Touareg (6,4), 87. BMW Серия 5 (6,5), 89. Ford Focus (6,6), 89. Peugeot 308 (6,6), 89. Renault Clio (6,6), 93. Honda Civic (6,7), 93. Skoda Octavia (6,7), 95. BMW X5/X6 (6,8), 95. Hyundai i30 (6,8), 99. Kia Sportage (7,1), 100. Kia Ceed (7,2), 100. Opel Insignia (7,2), 105. Citroën C3 (7,5), 108. Skoda Superb (8,2), 110. VW Passat (8,3), 112. Fiat 500 (8,7), 112. Mazda 6 (8,7), 114. Ford Mondeo (9,1), 117. Fiat Panda (9,4)

Набива се на очи също лошото като цяло представяне на автомобилите от D-сегмента - т. нар. представителни седани. Ако не смятаме премиум моделите на Mercedes и Audi, останалите в този клас се простират от посредственото (Toyota Avensis - 48, Volvo S60 - 62, Hyundai i40 - 75) до разочароващото (Opel Insignia - 100, Skoda Superb - 108, VW Passat - 110, Ford Mondeo - 114). Вероятно това обяснява и защо D-сегментът регистрира сериозен пазарен спад в последните години.

Skoda Superb и близкият технологично до нея VW Passat се нареждат в "червената" зона - доста разочароващо с оглед на цената им

Тази зависимост е още по-видима при най-бързо свиващия се клас - на семейните миниванове. Почти всички представители на този тип автомобили попадат в самото дъно на класацията, редом с нискобюджетните модели на Fiat и Dacia.

10-ТЕ НАЙ-МАЛКО НАДЕЖДНИ АВТОМОБИЛА: 118. VW Touran    9,8 % 119. Renault Kangoo    10,1 % 120. Seat Alhambra    10,2 % 120. VW Sharan    10,2 % 122. Dacia Sandero    10,3 % 123. Ford Galaxy    10,5 % 123. Hyundai Tucson    10,5 % 125. Ford Ka    10,7 % 126. Fiat Punto    10,8 % 127. Citroen Berlingo    11,2 % 128. Dacia Duster    11,7 % 129. Dacia Logan    13,6 %

fallback
  • #6
    Айн цу цвайцу дрън ( преди 4 години )
    Германски глупости. От личен опит Киа Сптридж 2011г. 136 кс. Автомат сменени 4 броя накладки, масла и прочие ясно.
  • #5
    Русия ( преди 4 години )
    Винаги когато има класация за качество Тислити ги няа.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    TUV няма как да прави подобни класации при условие, че е организация за технически прегледи, а не за качество, здравина или каквото се сетиш, ако ще и на 90 млн. коли да имат проверки.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Простотии! Немски простотии и поредни техни лъжи и измами. Нблъскали техните дараци отпред, дето никога не са били в първите 10. Почнали изведнъж да ги правят много качествени. Да бе, да! А най интересното е как пак немците са масови в 10-11 годишните коли, като преди време ги изкарваха не толкова добри и качествени, когато са били 3 или 5 годишни? В един момент повредите им се оправиха и станаха качествени. Смяяях!
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Да де, ама eдин Туарег струва колкото четири Клио :D
  • #1
    Ужас ( преди 4 години )
    Туарег който особено във скъпите си версии има поне 100кила излишна електроника,асистенти и функции е ПО Надежден от Пежо 308 и Рено Клио за който автоматичните чистачки и климатика са топ опция хайхахахахСМЯТАЙ. Френските чекииии
fallback
Последни