Доста хора смятат, че е по-разумно да си купиш кола на две-три години, отколкото нова. По този начин си спестяваш солидната обезценка, която настъпва в мига на излизане от шоурума, като и доста от задължителните разходи, с които дилърите натоварват клиентите си. В същото време получаваш все още нов, актуален автомобил, способен да изкара немалко години без съществена нужда от ремонти.
ВИЖТЕ 13-ТЕ НАЙ-ЗДРАВИ АВТОМОБИЛА НА ВЪЗРАСТ 2-3 ГОДИНИ:
Така ли е наистина? Ако се съди по доклада на TUV - зависи от автомобила. Всяка година германската агенция за технически инспекции (Technischer Uberwachungsverein) публикува своята статистика за извършените ремонти при различните модели, базирана върху над 9 милиона автомобила в Германия.
След като ви представихме резултатите в категориите 10-11, 8-9, 6-7 и 4-5 години, идва време и за тригодишните коли. При тях от пръв поглед прави впечатление пълната доминация на германските марки: с 10 представителя в Топ 12. Тук за пръв път Porsche 911, неизменният лидер в останалите възрастови групи, отстъпва първото място на произвеждания в Бремен Mercedes GLC. Mercedes има общо седем представителя в Топ 25, а Audi - 6. По-слабо е представянето на BMW: модели като X1, X3, X4 и Серия 2 попадат в "зелената" зона, но пък Серия 5 и Х5 са във втората половина на таблицата.
Ако отчетем и средния пробег, Audi A6 също се нарежда сред отличниците - има 3.5% констатирани дефекти срещу 2.2% за делящото второ място Porsche 911, но с над три пъти повече изминати километри (81 000 срещу 25 000)
Честта на японското автомобилостроене е защитена от най-вече от Mazdа (шесто място за CX-3), Honda (12-о място за Jazz) и Suzuki (класиране във втората десетка за SX4 и Vitara), докато Toyota за пръв път в по-новата история на ранглистата няма представител в Топ 20. Като цяло японските автомобили се нареждат в първата половина, но има и няколко очебийни изключения - например произвежданата в Англия Honda Civic (едва 93-а) или Mazda 6, която дори не попада сред първите сто.
От френските автомобили най-напред се класира сглобяваното в Испания Renault Captur. Добри резултати отчитат също Peugeot 208 и Renault Megane, които в другите възрастови групи са близо до дъното, но със смяната на поколенията явно са подобрили качеството. Най-предно класираният "кореец" е Hyundai i20 (ако не броим сглобявания в Инчон Opel Mokka X).
Много добро класиране за произвежданите в Унгария Suzuki SX4 и Vitara
КЪДЕ СА НЯКОИ ПО-ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ: 14. Suzuki SX4 S Cross (3,3), 15. Audi A6 (3,5), 16. Mercedes GLE (3,6), 17. Suzuki Vitara (3,8), 18. Opel Mokka-X (3,9), 22. Toyota Verso (4,1), 23. Audi A3 (4,3), 23. Toyota RAV4 (4,3), 23. Volvo V40 (4,3), 28. BMW X1 (4,4), 28. Toyota Yaris (4,4), 30. VW Polo (4,5), 32. Mitsubishi ASX (4,6), 32. Opel Astra (4,6), 32. Renault Captur (4,6), 36. Audi A4 (4,7), 37. Mercedes E-Class (4,8), 40. Toyota Auris (5,0), 42. BMW X3 (5,1), 42. Opel Corsa (5,1), 45. Skoda Fabia (5,2), 48. Honda CR-V (5,3). 48. Peugeot 208 (5,3), 48. Toyota Avensis (5,3), 51. Nissan Qashqai (5,4), 51. Renault Megane (5,4), 54. Mazda 3 (5,5), 54. Mini (5,5), 61. Mazda CX-5 (5,6), 62. Volvo XC60 (5,7), 62. VW Golf (5,7), 62. VW Tiguan (5,7), 67. Opel Zafira (5,8), 67. Skoda Yeti (5,8), 69. Mitsubishi Outlander (5,9), 71. BMW Серия 3 (6,0), 71. Nissan Juke (6,0), 75. Skoda Rapid (6,1), 75. Suzuki Swift (6,1), 80. Seat Ibiza (6,2), 82. Ford Fiesta (6,3), 84. Seat Leon (6,4), 84. VW Touareg (6,4), 87. BMW Серия 5 (6,5), 89. Ford Focus (6,6), 89. Peugeot 308 (6,6), 89. Renault Clio (6,6), 93. Honda Civic (6,7), 93. Skoda Octavia (6,7), 95. BMW X5/X6 (6,8), 95. Hyundai i30 (6,8), 99. Kia Sportage (7,1), 100. Kia Ceed (7,2), 100. Opel Insignia (7,2), 105. Citroën C3 (7,5), 108. Skoda Superb (8,2), 110. VW Passat (8,3), 112. Fiat 500 (8,7), 112. Mazda 6 (8,7), 114. Ford Mondeo (9,1), 117. Fiat Panda (9,4)
Набива се на очи също лошото като цяло представяне на автомобилите от D-сегмента - т. нар. представителни седани. Ако не смятаме премиум моделите на Mercedes и Audi, останалите в този клас се простират от посредственото (Toyota Avensis - 48, Volvo S60 - 62, Hyundai i40 - 75) до разочароващото (Opel Insignia - 100, Skoda Superb - 108, VW Passat - 110, Ford Mondeo - 114). Вероятно това обяснява и защо D-сегментът регистрира сериозен пазарен спад в последните години.
Skoda Superb и близкият технологично до нея VW Passat се нареждат в "червената" зона - доста разочароващо с оглед на цената им
Тази зависимост е още по-видима при най-бързо свиващия се клас - на семейните миниванове. Почти всички представители на този тип автомобили попадат в самото дъно на класацията, редом с нискобюджетните модели на Fiat и Dacia.
10-ТЕ НАЙ-МАЛКО НАДЕЖДНИ АВТОМОБИЛА: 118. VW Touran 9,8 % 119. Renault Kangoo 10,1 % 120. Seat Alhambra 10,2 % 120. VW Sharan 10,2 % 122. Dacia Sandero 10,3 % 123. Ford Galaxy 10,5 % 123. Hyundai Tucson 10,5 % 125. Ford Ka 10,7 % 126. Fiat Punto 10,8 % 127. Citroen Berlingo 11,2 % 128. Dacia Duster 11,7 % 129. Dacia Logan 13,6 %