fallback

Как функционира 4MATIC?

Двойното предаване на Mercedes е настроено за оптимална безопасност

Автомобилите с двойно предаване имат задвижвани колела не само отпред или отзад, но и на двата моста. Това има своите предимства. Пътното поведение е по-добро, което се забелязва най-вече при лоши условия. Гумите не превъртат на гладко или мокро. При бърза скорост автомобилът не недозавива рано.

Недостатъците на двойното предаване също са известни. Това е на първо място увеличеният разход на гориво поради допълнителната техника и тегло. В същото време автомобилът спира по-лошо на гладко или стръмно. Разбира се, автомобили с двойно предаване са и по-скъпи.

Двойното предаване на Mercedes Benz се нарича 4MATIC. То има своя особеност, която го различава от други системи за двойно предаване – при нужда то се включва или изключва. Това се извършва автоматично. Така предимствата на двойното предаване могат да бъдат използвани, като в определени ситуации се елиминират някои от недостатъците му.

Паул Даймлер, синът на основателя на фирмата, представя първата конструкция с двойно предаване през 1903 г. През 1907 г. на базата на товарен автомобил, но с концепция на лек, е създаден Dernburg-Wagen за пътешествия в Африка. С това той се превръща в прародител на 4MATIC. Първият сериен модел с двойно предаване е E-Class W 124 от 1985 г.

Mercedes предлага и автомобили, които работят с ръчно задействано двойно предаване. Те обаче не се обозначават с 4MATIC. Двойното предаване 4MATIC се предлага в автомобили в почти всеки клас и серия. Предното и задното предаване работят заедно или поотделно. Това решава автоматичната система 4ETS според пътните условия. И тъй като шофьорът не може да въздейства, 4MATIC е обозначена като перманентно двойно предаване.

4MATIC се предлага в компактния А-Class, както и в луксозния S-Class и почти всичко между тях. Често 4MATIC е свързана с автоматична предавателна кутия. Така комфортът се увеличава допълнително.

При шофиране на автомобил с 4MATIC често не се усеща дали двойното предаване се включва. Шофирането с двойно предаване се регистрира едва на гладко или мокро.

Снимки: Mercedes Benz

fallback
  • #8
    Радев ( преди 5 години )
    Истината е Quattro и 4Motion. 4Matic и X-drive са майтап работа.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Е как ще разбереш, като това е рекламна статия да напомни, че имало и такава система с такова търговско име, която по никакъв начин не се различава от останалите на пазара. Единствената разлика е може би, че колите с точно тази са по-малко проходими, системата е по-трошлива от аналогичните и доста по-скъпа, което е гарантирано от немските премиуми.
  • #6
    Любен ( преди 5 години )
    Е как функционира?! Нещо не можах да разбера..
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Ама то 4матика се вгражда и на леки коли, не само на SUV, даже центъра на тежестта слиза по-ниско заради допълнителната железария. Тъй си мислувам аз.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    почна се темата 4х4 срещу предно/задно... Иначе много ясно, че СУВ спира по-лошо. По-тежък и по-лош център на тежестта има.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Заглавието: Как функционира 4MATIC? Отговорът: функционира както на всеки друг автомобил с електронно контролирано 4х4. Разлика има само в настройките, но принципа е един и същ при всички подобни системи. Така, че статията ви по принцип е рекламна, защото не казва нищо, а показва само една конкретна система и търговско наименование 4MATIC на 4х4 за паркетници.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    И на мен тази простотия ми направи впечатление, че SUV спирал по-зле. Голяма глупост е това! А следното изречение просто кърти: Автомобилите с двойно предаване имат задвижвани колела не само отпред или отзад, но и на двата моста. Комедиантите за пореден път избиха рибата...
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    SUV спирали лошо, оле майко. Преди 15г. Може, но сега спират по-добре от доста леки коли. Освен ако 30м. От 100-0 ви се струва лошо.Вижте този сравнителен тест а за спирането започва от 6:06м.https://youtu.be/1d_pwR2w0LE
fallback
Последни