IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Къде отиват непродадените нови автомобили?

Производителите никога не си признават, че са сбъркали с изчисленията

Къде отиват непродадените нови автомобили?

Всяка автомобилна марка се стреми да укрепи своя имидж и да продаде колкото се може повече автомобили, но все пак се случва част от произведените нови коли да останат непродадени. Какво се случва с тези машини, разкрива британското издание Car, според което компаниите предпочитат да запазят мълчание по въпроса, тъй като това удря именно по имиджа на производителя.

Стимулиране на пазара

За да се стимулира продажбата на нови автомобили, във всяка компания има маркетингов отдел. Именно хората в него провеждат проучвания, за да бъде решено в какъв тираж да излезе на пазара даден модел. Ако маркетолозите сгрешат, компанията-производител трябва спешно да търси варианти да увеличи интереса към автомобила, като за това има няколко метода.

Основният от тях е обновяването на конкретния модел. То може да засегне само интериора или екстериора, като се добавят нови системи и технологии. Това се случва на всеки 3-5 години след излизането на автомобила на пазара. Така се стига до ситуации, при които се продават едновременно старата и обновената версии на един и същи модел. По правило, това се случва в различни държави.

Идеята в случая е, че новите автомобили са разчетени да изминават без сериозни проблеми около 150 000 км, след което различни системи започват да излизат от строя. И клиентът предпочита след този пробег (обикновено с него изтича и гаранцията на колата) да вземе новата версия на модела, ако все още той не е сменил поколенията.

Производителите не свалят драстично цената

Въпреки, че някои модели не се продават нито производителите, нито дилърите си позволяват да свалят тяхната цена до приемлива за купувачите сума. И това е напълно логично по някои причини. Основната е, че ако цената на един модел бъде драстично намалена, то това ще застраши продажбите и на моделите, разположени по-надолу в гамата на марката. А от това губи производителя, при това не малко.

Освен това, подобен ход ще накара клиентите бързо да привикнат с намаляването на цените и за компанията ще е много трудно да постигне предишните показатели на печалба. Всичко това се отразява най-вече на служителите в заводите, тъй като, ако даден автомобил не се продава, той просто няма какво да се прави. Съответно се налага намаляване на производството и се стига дори до освобождаване на работници.

Където отиват непродадените коли?

В САЩ и в Европа има цели полета с непродадени нови автомобили, които просто са зарязани от производителя. По споменатите вече причини те няма как те да бъдат предложени на атрактивни цени, така че трябва да се търси изход от положението.

Първият вариант е промоции, които обикновено се случват преди Нова година. Това се отнася най-вече за популярни модели, които са продавани добре. Отстъпката не е кой знае каква, но пък клиентите се привличат с предлагането на допълнителни "екстри" - например, комплект зимни гуми или застраховка за сметка на производителя.

Ако това не даде резултат, се търсят други варианти. Част от колите се продават на минимална цена на работниците и служителите в компанията (или пък на техни роднини), като задължително това се запазва в тайна.

Последният и краен вариант е свалянето на основните части и системи от вече произведените коли и използването им за тези, които тепърва се качват на конвейера. Обикновено се свалят двигателите, както и други компоненти, които могат да се използват, докато каросериите се изоставят на полето или на паркинги, където изгниват. В един момент те просто биват рециклирани, но това не се коментира от производителите, защото нито един от тях не иска да си признае, че е сбъркал.

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 8 Аз мога! Тъ.пак - тъпаций, глупа.к-глупаций,про.стак- простаций, шиб.ан скопак- скопацийй й така нататака.Й! Йначе сй прав, всйчкУ сй пйшй с Й,!
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Шерифът на неграмотн ( преди 1 седмица )
    Шерифе ,моеш ли например,да напишеш някоя дума в мн. число без 'й'?Я пробвай,мое пък да оживееш!
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Шерифът на Нотингам ( преди 1 седмица )
    В отговор на Робин Худ, класациЙ....някой нов химичен елемент ли е или просто в първи клас си дресирал мухи в час ?!
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Оризари ( преди 1 седмица )
    Брей, тука много оризарчета се събрали, а?
  • #5
    6 rate up comment 23 rate down comment
    робин худ ( преди 1 седмица )
    прав си номер 4 тия немски класаций и 2 стотинки не струват едва ли някой им вярва вече тия немски бънгий и 2 стотинки неструват *** трошляци но има и заблудени мазохисти който старт сега почвайте с плюенето умници празноглави за това и ще си плащате и ще си живеете във вашия измислен свят някой е отворил главата на немския инженер исрал се е вътре и му е казал че може да прави автомобили айде *** празноглави вие сте оплюйте ме с това няма да станете по умни или да спестите пари за ремо
  • #4
    23 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Само на мен ли ми прави впечатление, че се виждат само немски трошляци! Ай на бас, че тези изоставени автомобили ги водят за продадени и така си помпят „продажбите“ и после се хвалят колко били продали. Помните ли далаверите им с препродажбите и дублирането на серийните номера. За ВАГ се отнася. Пуснете си търсачката и ще видите как лъжат и мажат, за да са №1 по продажби.
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Скрунджо ( преди 1 седмица )
    Нормално - никой не би очаквал нещо подобно на един нерегулиран пазар.
  • #2
    11 rate up comment 13 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 седмица )
    Като чуя по телевизията реклама как можете да си купите еди коя си кола с ценово предимство до 20000 лева и ми става ясно, че е залежала стока. Бълват яко и продават с огромни печалби (после и от сервизно обслужване). Докато защо електричките например са скъпи? Защото не могат да насмогнат да произведат толкова, че да задоволят търсенето. Чакаш супер дълго и плащаш много, защото супер много хора ги искат, а производителите не искат да ги произвеждат, защото нямат сметка после от сервиза...
  • #1
    13 rate up comment 5 rate down comment
    paralax ( преди 1 седмица )
    "че е сбъркал" !!! Рециклирането е най-бързият и смислен ход на нещата. В един стар автомобил има много ценни метали , които след сортиране служат за производство на нови автомобили или машини. Икономисват се огромни средства, което Би довело до драстично падане цените на автомобилите, ако не беше алчността на производителите.