Първият кросоувър на премиум корейския суббранд на Hyundai - Genesis, се подготвя за дебют. Очевидци успяха да заснемат тестови образци на модела GV80, а местните медии разкриха подробности за нивата на оборудване и списъка с наличните опции. Очаква се южнокорейският конкурент на BMW X5 и Mercedes-Benz GLE да излезе на местния пазар през първото тримесечие на 2020 година, а малко по-късно и в останалия свят.
Корейци успяха да заснемат предницата на незамаскирания прототип на Genesis GV80 по време на фотосесия и в сервизен център на Hyundai. Външността на производствената версия е в духа на концепта от 2017 г.: автомобилът е запазил петоъгълната радиаторна решетка с ромбовидно сечение, двустепенната оптика, предния капак с U-образната вдлъбнатина и характерната форма на бронята.
Дизайнът на интериора също вече не е тайна: GV80 ще получи многофункционален волан с две спици, мултимедийна система с широкоформатен 14,5-инчов екран, виртуален панел с няколко опции за оформление на приборите. Климатичната система и автоматичната трансмисия се управляват от кръгли контролери, а информацията за температурата, посоката и интензитета на въздушния поток ще се показва на отделен дисплей.
В Genesis смятат да предложат на клиентите широки възможности на персонализация на модела, като промените в интериора ще станат отличителен белег на GV80. Предлагат се шест варианта за оформление на интериора, три за дизайн на джантите, както и 15 цвята за каросерията, от които три матови. Топ версиите на кросоувър могат да бъдат оборудвани с кожа напа и алкантара, а в интериора да се използва дърво и алуминий.
Очаква се базовият Genesis GV80 да получи трансмисия със задно задвижване, 2,5-литров четирицилиндров турбо двигател с мощност 280-300 конски сили и петместен салон. По желание кросоувърът може да бъде поръчан и с три реда седалки или в конфигурация от шест места.
Предвиждат се също така версии със задвижване на четирите колела, 3,5-литров бензинов V6 с мощност 380 к.с. и редови шестцилиндров 3-литров дизелов двигател с мощност 280 конски сили. Вероятно всички версии на GV80 ще бъдат оборудвани с нова 8-степенна "робозитирана" скоростна кутия с два мокри съединителя.