IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Оптимално предложение: Тестваме обновеното BMW Х1

Кросоувърът се предлага в две нови модификации, които ще го направят още по-популярен

Оптимално предложение: Тестваме обновеното BMW Х1

Първото поколение на BMW X1 се появи през 2009 г., когато манията по кросоувърите все още беше в началото си. Затова и отне малко повече време, докато моделът се наложи на пазара. Близо 10 години по-късно от него са продадени над 670 000 бройки, като през 2018 г. той беше и най-успешният SUV на марката. През лятото на тази година беше съществено обновено и второто поколение на модела, като Automedia.bg беше единствената българска медия, която имаше възможност да тества автомобила ведната след премиерата му в Германия.

В случая баварците са спазили правилото, че когато нещо върви добре на пазара, то не се променя кардинално, но пък актуализацията в средата на жизнения цикъл на един модел е нещо задължително и промените по него винаги са добре дошли за клиентите. Те са засегнали както дизайна, така и задвижващите системи и оборудването на автомобила.

BMW X1

А като стана дума за дизайн, няма как да подминем увеличената решетка на радиатора, която напоследък предизвиква доста спорове не само между феновете на марката. Кросоувърът е получил нови адаптивни LED-фарове, по-големи предни въздухозаборници и интегрирани LED-светлини за мъгла. Както опция се предлагат светодиодни задни светлини, които имат дизайн с една-единствено лента, която сякаш "рисува" познатия надпис L.

Промените в интериора вкючват 6,5-инчов приборен панел, който вече влиза в стандартното оборудване. Навигационната система може да бъде с 8,8-инчов екран или с новия 10,25-инчов сензорен екран, като в случая системата може да се управлява с жестове или с гласови команди. Останалите елементи са същите като преди фейслифта, но в същото време прави впечатлението включването на кожа от високо качество.

BMW X1

Започваме теста с версията X1 xDrive 25i, който разчита на 2,0-литров бензинов турбомотор с 4 цилиндъра, който развива мощност от 231 к.с. и 350 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,5 секунди, а максималната скорост е 235 км/ч. 

След едно преминаване по зададения маршрут се прехвърляме на X1 xDrive25d, която ни доказва, че в BMW, поне на този етап, нямат никакво намерение да се отказват от анатемосания дизел. Под капака на автомобила е поставен 2,0-литров турбомотор с 4 цилиндъра, развиващ мощност от 231 к.с. и 400 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,6 секунди, а максималната скорост е 235 км/ч.

BMW X1

По аутобаните и междуселските пътища около Мюнхен този автомобил е в стихията си и с двата двигателя, които са достатъчно еластични, че да позволяват лесни изпреварвания. За това това помага и високият въртящ момент, който е още по-впечатляващ при дизеловия вариант. Както и при другите модели на марката отлично впечатление правят настройките на 8-степенната автоматична скоростна кутия, която сменя предавките плавно и почти неусетно за водача. За кросоувъра се предлага също автомат със 7 степени и двоен съединител, което съответно смъква от цената на модела.

Самият кросоувър е с предно предаване, но и в двата случая имаме на разположение фирмената система за задвижване на четирите xDrive, която прави X1 по-стабилно на пътя. Тя ви дава това, което очакате от едно истинско BMW - отлично сцепление и прехвърляне на въртящия момент между отзелните колела, както и компенсиране на характерното за колите с предно предаване недозавиване.

BMW X1

Същевременно автомобилът демонстрира и своя спортен характер, като селските пътища на Германия са отлично място за това. Инженерите на BMW с право могат да се гордеят с динамичното поведение на модела, въпреки сравнително високия му пътен просвет. Макар и да не е толкова пъргав колкото своето по-малко братче 1-Series, BMW X1 може да поддържа подобно темпо, като допълнителните килограми почти не си личат.

От BMW посочват разход на гориво от 4,9 л/100 км (извънградско) за дизеловата версия, което не успяхме да постигнем, но пък и шофирането на този автомобил ви кара да натискате малко повече педала. В крайна сметка компютърът показа 5,3 л/100 км, което също не е никак лош показател, при условие, че през по-голямата част беше активиран режим Sport, а не стандартния Comfort. При бензина посоченият разход е 7,4 л/100 км, но при нашето шофиране качихме около литър отгоре.

BMW X1

Като почти всяка кола, тази също има някои недостатъци, но те не са свързани с неговите динамика и представяне на пътя, а по-скоро с оборудването. Например, операционната система BMW 7.0 (iDrive 7) не се предлага за X1. От компанията признават, че хардуерът на X1 просто не е проектиран, за да приеме новата технология. Някои от новите асистентите на водача, които вече се предлагат от компанията, също липсват при този модел. Няма система за следене на "слепите" зони, както и новата технология за автономно шофиране от второ ниво.

Това обаче не пречи на обновеното BMW X1 да си остане едно от най-силните предложения в сегмента. Основното му предимство е съотношението между предлагане и цена, които са много важни за крайния потребител. В България версията X1 xDrive25d се предлага за 84 100 лева, като стандартното оборудване е доста богато и включва почти всичко, от което се нуждае клиентът. При бензиновия вариант X1 xDrive25i цената започва от 85 700 лева.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Станойка ( преди 3 дни )
    Чудесна кола! Могли са да помислят и отпред за броня в черно, така както са направили отзад защото на мъжа ми му омръзна да се занимава с постоянните щети по тези части.
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Никола ( преди 1 седмица )
    Абе всичко е Ок.Но от къде да намерим Толкова Излишни пари за кола.Правителството се хвали,че доходите се покачнат,Но 95% от хората сме на ръба-Прежиняваме някак,въпреки постоянното ни изтупване от държавата-данъците и .....абе то не е да приказки.Чудя се на медиите що ни занимават с такива изгъзици.Ще си караме 10-20 годишните кочини и тора си е.Когато започтем най ниските заплати да са 3000 лева и Нагоре 4-5 хил. Тогава ще се обнови автопарка...Иначе с това извиване на ръцете-данъци стари коли
  • #6
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    утреп-ката дето цъка минуси вместо да го прави да си покаже зур-лата и да напише нещо в защита на това недоразумение от статията. аман от джендъри задклавиатурни мишоци.
  • #5
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Това им е новата модна линия. Като видях новата Х5 и щях да припадна. Няма такава грозота просто. Не им знам дизайнерите, но положението е трагично.
  • #4
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Имам чувството, че инженерите-феминисти са се развихрили в тая фирма.
  • #3
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Пълна лудост ( преди 1 седмица )
    Пропорциите са тотално сбъркани,а интериора е като на междинка от 1985.Цената отива над 100 000 с екстри!
  • #2
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Това БМВЦ е изключително грозно. На снимките не си личи толкова, но на живо е направо ужас. Някаква малка табуретка с огромни „бъбреци“ отпред и въздухозаборници. Много зле изглежда. А погледнато отстрани също не хваща поглед. Тавана отпред е висок и рязко слиза надолу към задницата. Предполагам задните седалки са само за деца не по високи от 160 см. Багажника отвън изглежда микроскопичен. Отвътре не съм го гледал, но съм сигурен, че е такъв. И за тази табуретка 85 000 лв ви искат. А с екстрите?
  • #1
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
     Какво му е оптималното на това предложение? Скъпо, непрактично, нито спортно, нито проходимо? Това за някаква перхидролка да ходи до мола и да събаря тротоарни колчета може, ама чак пък оптимално предложение....