fallback

Hyundai Nexo записа световен рекорд

Водородният кросоувър измина 778 км с едно зареждане

Hyundai Nexo е сред най-популярните модели, използващи за захранване водородни горивни клетки. Въпреки ниската цена на този тип гориво, както и на неговата екоЛогичност, водородните агрегати все още имат редица недостатъци, като основният е високата им цена. Това обаче не пречи на някои компании да продължават да развиват технологията и да постигат успехи.

Швейцарския въздухоплавател Бертран Пикар напълнил догоре своя Nexo и веднага след това се отправил на пътешествие, като с едно зареждане е успял да измине 778 км. При това, на финала на пътуването в кросоувъра е останало гориво за още 49 км. Рекордното постижение е отчетено на 25 и 26 ноември във Франция, по чиито пътища е преминал Пикар.

"С това постижение доказваме, че за постигането на рекорд не е нужен специално разаботен експериментален прототип. Идва нова ера на високопроизводителни машини, които са ориентирани към опазване на околната среда", коментира швейцарецът.

Задвижването на Hyundai Nexo става с електромотор с мощност 163 к.с. и 394 Нм, като пробегът по цикъла WLTP е 666 км. Пълното зареждане на модела отнема 5 минути, а при работата си силовият агрегат отделя само кислород и вода.

Снимки: Hyundai

fallback
  • #12
    Корки Бучек ( преди 4 години )
    Покрай темата с водородно задвижвани автомобили,как отново завъртяхме плочата за електромобилите...?В крайна сметка за природата най-важно е коя технология какъв водороден отпечатък оставя!Всичко останало е въпрос на лични предпочитания и невежество...
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Супер, караш водородно-клетъчния автомобил и имаш топла напитка кайве или чайве
  • #10
    Оня ( преди 4 години )
    Защо разделяте водородния автомобил , от електрическия ?Това си е електромобил но вместо батерии има бутилка с водород.По доброто решение за зелена мобилност е именно водорода....според мен.
  • #9
    до 8 ( преди 4 години )
    А ти сметна ли като температурата вън падне под 5 градуса, и батерията ти остане на 40%, колко киловата и колко киломозък имаш...:-) Така е когато човек се изказва неподготвен. Смуче си полуистини и откровени лъжи, да убеди себе си колко е прав. Жалка картинка!
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Е, да де, но в Западна Европа водорода го добиват по време на излишъците на ел. енергия от ВЕИ-тата. Т.е. излиза им без пари, буквално. Туше!
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Hyundai Nexo събира 6.33 кг водород. За добива на кг водород са необходими 55 квч електроенергия. Значи автомобила харчи за 830 км цели 345 квч електроенергия. Хюндай Йоник прави същия пробег със 120 квч. Толкова за КПД на водородните автомобили - една трета от КПД на електромобилите.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Тия от Хюндай да бяха написали напримвр следното - за добива на водород за 778 км пробег е консумирана електроенергия в размер на хх киловата. Да видите разход тогава - поне пет пъти по висок от елвктромобил. Без да броим разходи по съхранение.
  • #5
    RD ( преди 4 години )
    Това е страхотно! Представете си час пик в града, огромен трафик и всички коли пръ.кат кислород :) Много по-добре от ел.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    За съжаление, батериите не се развиват, ама никак, въпреки гръмките изявление кой какво бил изобретил. Пфууууу, пълен смях! Къди ги тогава? Явно водорода е бъдещето. Не съм чул водородна кола да се е запалила, но виж електрическите, ще е късмет ако не се запалят. Там чукаш на дърво и премижаш.
  • #3
    До 1 ( преди 4 години )
    Иска ти се да е така защото се зарежда бързо но разходите са много по-високи и електромобилите се развиват по-бързо примерно модел 3 дълъг обхват може да зареди до 70% за 15мин а водородни модели с подобни цена за характеристики и производствени цели като модел Y, 3 или ФВ ID не се очакват а дори Тойота както и другите планират до няколко години да ползват твърди батерии които се очаква да са значително по-евтини и към 2но по-леки
fallback
Последни