IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-надеждните и най-калпавите коли на 6-7 години

Няколко неочаквани модела в Топ 10, и изненадващо представяне на VW Passat

Всяка година TUV, германската Асоциация за технически инспекции, оценява надеждността на употребяваните автомобили на база данните от техническите прегледи. След като ви запознахме с докладите за 10-11-годишните и за 8-9-годишните, идва ред на тези на възраст 6-7 години.


ВИЖТЕ 12-ТЕ НАЙ-ЗДРАВИ АВТОМОБИЛА НА ВЪЗРАСТ 6-7 ГОДИНИ:


Както и във всички предишни категории, убедителният победител тук е Porsche 911 - което вероятно се обяснява както с качеството на автомобила, така и с относително ниския му среден пробег и с факта, че собствениците му по начало рядко пестят пари от поддръжка. Средният пробег на 911 e почти три пъти по-малък от този на класираното на осма позиция Audi A6.

Тройката се допълва от още два спортни модела - Audi TT и Mercedes SLK. Приятно впечатление прави класирането на MINI Countryman, което се представя доста по-добре от обикновеното MINI хечбек - може би защото, за разлика от него, е сглобено не в Оксфорд, а във фабриката на Magna в Австрия. Съвсем близо зад Countryman е и ползващото същата платформа BMW X1, което е най-надеждният модел на баварците.


Toyota RAV4 2012

RAV4 е най-предно класираният модел на Toyota


В десетката попадат и цели три японски модела - но не онези, които бихте очаквали. Toyota след рязко увеличените производствени обеми в началото на десетилетието се смъква надолу и най-предно класираният й автомобил е едва на 26-о място.

За сметка на това съвсем близо до върха са Mazda CX-5, Honda CR-V и, донякъде изненадващо, Mitsubishi ASX, разработено във финансово трудни за компанията времена.
 

КЪДЕ СА НЯКОИ ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ:
13. BMW X1 (10,2%), 15. Mazda 3 (10,5), 17. VW Touareg (10,6), 22. Mercedes C-Class (11,5), 23. Audi A3 (11,6), 24. Audi A4 (11,8), 24. BMW X3 (11,8), 26. Toyota RAV4 (11,9), 30. Toyota Avensis (12,2), 34. Volvo XC60 (12,9), 35. Toyota Yaris (13,1), 36. Skoda Yeti (13,6), 36. VW Golf (13,6), 38. Mercedes E-Class (13,7), 43. Opel Astra (14,2), 43. Toyota Auris (14,2), 45. Mazda 6 (14,3), 46. BMW X5/X6 (14,4), 50. VW Polo (14,7), 51. Mercedes A-class (14,9), 53. BMW Серия 3 (15,2), 53. Suzuki Swift (15,2), 57. Skoda Superb (15,3), 59. Opel Insignia (15,8), 62. Ford Fiesta (16,4), 62. Honda Civic (16,4), 64. Opel Corsa (16,5), 72. Skoda Fabia (17,2), 72. Seat Leon (17,3), 74. Opel Zafira (17,5), 79. Volvo S40/V50 (18,0), 80. Ford Focus (18,1), 83. Peugeot 308 (18,3), 89. Mitsubishi Outlander (19,1), 90. Citroën C4 (19,7), 91. Skoda Octavia (19,9), 93. Hyundai ix35 (20,4), 93. Kia Sportage (20,4), 95. BMW Серия 5 (20,9), 96. Nissan Qashqai (21,0), 97. Kia Ceed (21,2), 130. VW Tiguan (22,0), 102. Ford Mondeo (22,2), 103. Nissan Micra (22,3), 104. VW Passat (22,4), 105. Hyundai i30 (22,5), 108. Citroën C3 (22,9), 110. Fiat 500 (23,1), 111. Renault Megane (23,3), 113. Renault Clio (24,4), 115. Dacia Duster (24,9).
 

Най-челно класираната корейска кола е Hyundai ix20, който дели 53-о място с BMW Серия 3. От френските модели с най-добро класиране могат да се похвалят Renault Scenic и Peugeot 308 (съответно 81-и и 82-и), а италиански модел ще откриете чак на 110-а позиция (Fiat 500).

Доста посредствено се представя Ford, от чиито масови модели единствено Fusion и C-Max влизат в зелената зона на класирането, докато Focus и особено Mondeo са дълбоко в червената.


Volkswagen Passat CC 2012

Иначе привлекателният Passat CC е най-чупливият модел на VW според TUV

Моделите на Volkswagen се справят относително добре, с фрапантното изключение на Passat, който е едва 104-и, а версията Passat CC дори намира място в Топ 10 отдолу нагоре.

На самото дъно по традиция попадат най-вече френски и италиански модели. Бюджетната Dacia Logan обаче този път не е последна, изместена от Chevrolet Spark - най-калпавия автомобил според статистиката на TUV.

10-ТЕ НАЙ-МАЛКО НАДЕЖДНИ АВТОМОБИЛА:
116. Fiat Punto     25,0%
117. Peugeot 207     25,1%
118. VW Passat CC     25,2%
119. Renault Twingo     26,6%
120. Fiat Panda     26,8%
121. Ford Galaxy    26,9%
122. Dacia Sandero     28,5%
123. Renault Kangoo     29,7%
124. Dacia Logan     31,0%
125. Chevrolet Spark     31,9%

0 от 500
  • #36
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Цаца ( преди 3 години )
    Toyota Yaris 1.8t.s. 2008g. До момента единствено една изгоряла крушка!
  • #35
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Доката ( преди 3 години )
    Да само в немски класации техните бараки са качествени В ЦЯЛ СВЯТ ВСИЧКИ ВИДОВЕ КЛАСАЦИИ КАЗВАТ ЧЕ ЯПОНСКИТЕ СА НАЙ КАЧЕСТВЕНИ И НАДЕЖДНИ .ТОЧКА
  • #34
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Доката ( преди 3 години )
    Ха ха,тези немци вече наистина прекалиха с ЛЪЖИТЕ. Ваген Груп здрави -- ха ха ха що за НАГЛОСТ. ПО ЗДРАВИ ОТ ЯПОНСКИТЕ НЯМА И ТО ВЪВ ПЪТИ СА ПО ЗДРАВИ ОТ НЕМСКИТЕ КОЛИ.Горките немци само на хартия са здрави .
  • #33
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Че пасата е на дъното хич не ме изненадва. Преди време брах сума ти ядове с един 2006 год. От вагените само сеат , нищо друго.
  • #32
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #27 айде сега, моето момиче, отвори гугъл напиши volkswagen group platforms - wiki - чети и не пиши пак глупости, че А4 и А8/Q7 са на една платформа.. Това е същото като да казваш, че жигула и порше са на една платформа понеже имат 4 колела и волан...
  • #31
    7 rate up comment 19 rate down comment
    Андрей ( преди 4 години )
    Да бе,да японците са били най-здрави,да здрави са защото се предлагат повечето с атмосферни двигатели,което удоволствие ти доставя но кеф не прави.Салонът им е с твърда пластмаса,джипа дето използваме за 80 хиляди пак за смяна на съединител,3 датчика сменени,карето за смяна просто немците знаят да правят коли удоволствие,кеф всичко ти доставя и да има ремонти знаеш за какво ги даваш комфорт,кеф абе не боли
  • #30
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Сепуко, кога ще си направиш харакирито? Много си зле и най-важното нищо не разбираш от коли, но въпреки това си даваш некомпетентното мнение. За японските си го даде, но "случайно" забравяш немските. Кажи за тях нещо! Как изведнъж станаха качествени и защо само в немските "тестове" са такива и никъде другаде по света? Защо в цял свят японските по тестовете са най-качествени, а само в немските не са? Имаш ли обяснение за това? Ако нямаш си прави харакирито, за да спреш с троленето!
  • #29
    3 rate up comment 13 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Единствената японска кола,попаднала по заслуги е хондата.Маздата и муцубушите са тук, поради това , че са примитивни, произвеждат се сигурно едни и същи технологии над 20 години и нормално да са относително сигурни.Все едно една жигула , ако има нова сега, с две релета и 8 бушона , да не е сигурна.
  • #28
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Германчетата били много качествени. Хубав виц е това. Важното е да има кой да вярва и търговията да върви, че иначе ще стане като с немската електроника.
  • #27
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Русия ( преди 4 години )
    Дей Тислата на Мъска?