IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-надеждните и най-калпавите коли на 6-7 години

Няколко неочаквани модела в Топ 10, и изненадващо представяне на VW Passat

Всяка година TUV, германската Асоциация за технически инспекции, оценява надеждността на употребяваните автомобили на база данните от техническите прегледи. След като ви запознахме с докладите за 10-11-годишните и за 8-9-годишните, идва ред на тези на възраст 6-7 години.


ВИЖТЕ 12-ТЕ НАЙ-ЗДРАВИ АВТОМОБИЛА НА ВЪЗРАСТ 6-7 ГОДИНИ:


Както и във всички предишни категории, убедителният победител тук е Porsche 911 - което вероятно се обяснява както с качеството на автомобила, така и с относително ниския му среден пробег и с факта, че собствениците му по начало рядко пестят пари от поддръжка. Средният пробег на 911 e почти три пъти по-малък от този на класираното на осма позиция Audi A6.

Тройката се допълва от още два спортни модела - Audi TT и Mercedes SLK. Приятно впечатление прави класирането на MINI Countryman, което се представя доста по-добре от обикновеното MINI хечбек - може би защото, за разлика от него, е сглобено не в Оксфорд, а във фабриката на Magna в Австрия. Съвсем близо зад Countryman е и ползващото същата платформа BMW X1, което е най-надеждният модел на баварците.


Toyota RAV4 2012

RAV4 е най-предно класираният модел на Toyota


В десетката попадат и цели три японски модела - но не онези, които бихте очаквали. Toyota след рязко увеличените производствени обеми в началото на десетилетието се смъква надолу и най-предно класираният й автомобил е едва на 26-о място.

За сметка на това съвсем близо до върха са Mazda CX-5, Honda CR-V и, донякъде изненадващо, Mitsubishi ASX, разработено във финансово трудни за компанията времена.
 

КЪДЕ СА НЯКОИ ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ:
13. BMW X1 (10,2%), 15. Mazda 3 (10,5), 17. VW Touareg (10,6), 22. Mercedes C-Class (11,5), 23. Audi A3 (11,6), 24. Audi A4 (11,8), 24. BMW X3 (11,8), 26. Toyota RAV4 (11,9), 30. Toyota Avensis (12,2), 34. Volvo XC60 (12,9), 35. Toyota Yaris (13,1), 36. Skoda Yeti (13,6), 36. VW Golf (13,6), 38. Mercedes E-Class (13,7), 43. Opel Astra (14,2), 43. Toyota Auris (14,2), 45. Mazda 6 (14,3), 46. BMW X5/X6 (14,4), 50. VW Polo (14,7), 51. Mercedes A-class (14,9), 53. BMW Серия 3 (15,2), 53. Suzuki Swift (15,2), 57. Skoda Superb (15,3), 59. Opel Insignia (15,8), 62. Ford Fiesta (16,4), 62. Honda Civic (16,4), 64. Opel Corsa (16,5), 72. Skoda Fabia (17,2), 72. Seat Leon (17,3), 74. Opel Zafira (17,5), 79. Volvo S40/V50 (18,0), 80. Ford Focus (18,1), 83. Peugeot 308 (18,3), 89. Mitsubishi Outlander (19,1), 90. Citroën C4 (19,7), 91. Skoda Octavia (19,9), 93. Hyundai ix35 (20,4), 93. Kia Sportage (20,4), 95. BMW Серия 5 (20,9), 96. Nissan Qashqai (21,0), 97. Kia Ceed (21,2), 130. VW Tiguan (22,0), 102. Ford Mondeo (22,2), 103. Nissan Micra (22,3), 104. VW Passat (22,4), 105. Hyundai i30 (22,5), 108. Citroën C3 (22,9), 110. Fiat 500 (23,1), 111. Renault Megane (23,3), 113. Renault Clio (24,4), 115. Dacia Duster (24,9).
 

Най-челно класираната корейска кола е Hyundai ix20, който дели 53-о място с BMW Серия 3. От френските модели с най-добро класиране могат да се похвалят Renault Scenic и Peugeot 308 (съответно 81-и и 82-и), а италиански модел ще откриете чак на 110-а позиция (Fiat 500).

Доста посредствено се представя Ford, от чиито масови модели единствено Fusion и C-Max влизат в зелената зона на класирането, докато Focus и особено Mondeo са дълбоко в червената.


Volkswagen Passat CC 2012

Иначе привлекателният Passat CC е най-чупливият модел на VW според TUV

Моделите на Volkswagen се справят относително добре, с фрапантното изключение на Passat, който е едва 104-и, а версията Passat CC дори намира място в Топ 10 отдолу нагоре.

На самото дъно по традиция попадат най-вече френски и италиански модели. Бюджетната Dacia Logan обаче този път не е последна, изместена от Chevrolet Spark - най-калпавия автомобил според статистиката на TUV.

10-ТЕ НАЙ-МАЛКО НАДЕЖДНИ АВТОМОБИЛА:
116. Fiat Punto     25,0%
117. Peugeot 207     25,1%
118. VW Passat CC     25,2%
119. Renault Twingo     26,6%
120. Fiat Panda     26,8%
121. Ford Galaxy    26,9%
122. Dacia Sandero     28,5%
123. Renault Kangoo     29,7%
124. Dacia Logan     31,0%
125. Chevrolet Spark     31,9%

0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    да, А4 е на една платформа с F-22 Raptor... ще ти се...
  • #23
    4 rate up comment 2 rate down comment
    винаги и навсякъде.. ( преди 5 месеца )
    в такива класации рено/неуДачия заемат "достойните" последни места!
  • #22
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Мистър Уейн ( преди 5 месеца )
    До 2 Само дето А4 е на една платформа с A6/Q8, а не с Пасат и Супърб, ама вие продължавайте да си мелите как са една и съща кола.
  • #21
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Който вярва на такива класации е най-големия ***. Поддържайте си колите и ако има нещо нередно го отстранявайте навреме, проверявайте си редовно основните неща по колата. Ако това не го правите и порше да е си заминава.
  • #20
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    бай Вариатор се описа без да иска...
  • #19
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Вариатор ( преди 5 месеца )
    Бай Ганьо никога не ще се промени Той е нагъл,арогантен,всезнаещ,винаги прав и Никога не търпи мнението на другите....
  • #18
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Отговора ( преди 5 месеца )
    Отговора е където има по-добър качествен контрол :))) И Ай-фоня го правят китайци ама на...
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    отговора е ясен, ма за нормални хора без вариатор в главата...
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Вариатор ( преди 5 месеца )
    Та въпроса остава кой е по качествен Фолксваген от Мексико или Сеат от Германия?
  • #15
    6 rate up comment 0 rate down comment
    zoom in ( преди 5 месеца )
    СС-то е надолу не за друго, а заради разните екстри, с които са се опитали да го пробутат за як "премиум" - не са лоши като идея, но изпълнението посредствено. Махнете екстрите - регулируемо окачване, задна щора (в нито едно CC не работи след 3-тата година), печка, обдухване, масажи и т.н. и ще получите един гол пасат и реалното класиране.