Манията по кросоувърите се разраства и няма изгледи скоро да приключи. Има обаче хора, които просто не харесват този тип автомобили, но в същото време се нуждаят от задвижване на четирите колела, голямо вътрешно пространство и обемен багажник. И не им остават много възможности за придобивка на подобно превозно средство, което, освен всичко друго, трябва да им бъде полезно и във всекидневието.
В крайна сметка, вариантът е един - всъдеходно комби. Почти всички водещи производители предлагат такива модели, като някои от тях - Subaru Outback и Audi A4 Allroad, например, отдавна са се наложили на пазара. Opel също има предложение в сегмента, като това е Insignia Country Tourer. Тя се появи на пазара още през 2013 г., а наскоро излезе и второто поколение на модела. Именно него имахме възможността да тестваме.
Всъщност, рецептата на тези автомобили в повечето случаи е една и съща. Те са изградени на базата на нормално комби, като инженерите са увеличил пътния просвет и са добавили система за задвижване на четирите колела. Има допълнителни защитни елементи по каросерията (най-вече в долната част), леко са разширени и арките на калниците. Някои от основните елементи от екстериора са леко "пипнати", а в случая с Opel Insignia Country Tourer имаме и допълнителен спойлер над багажника.
Крайният резултат е автомобил, който се отличава и като външен вид, и като всъдеходни способности. Той със сигурност е по-скъп от стандартното комби и съответно предлага по-високо оборудване и по-качествени материали в салона. В Opel не са направили изключение и са се постарали клиентът да получи всичко, от което има нужда. Както всеки модерен автомобил от по-висок клас Insignia Country Tourer има огромен сензорен екран на мутимедийната система, а за удобството на шофьора е предвиден и проекционен дисплей, на който излизат най-важните съобщения (като скорост на движение, посока или ограничения на скоростта).
Вече стана дума, че този автомобил е предвиден за продължителни пътувания и съответно за повечко багаж. В салона има няколко ниши за съхранение на предмети, които ще вършат работа по време на път и няма как да бъдат оставени в багажника. Жабата, например, е с охлаждане, което също е от позва на возещите се.
Трябва да бъдат отбелязани и седалките, които са разработени с помощта на германски лекари-ортопеди и се изолзват при най-новите модели на Opel. Съответно, те не са не само удобни, но и се грижат за гърбовете на водача и пътниците в колата. Освен това, имат функции за охлаждане и подгряване, както и големи възможности за регулиране в различни посоки. Пространството също е достатъчно за кофортно пътуване, а багажникът в нормално положение има обем от 560 литра. При свалени задни седалки то се увеличава до 1665 литра.
Всички промени по автомобила налагат и използването на мошен двигател. Нашият Opel Insignia Country Tourer разполага с 2,0-литров турбодизел BiTurbo с мощност 210 коня и 8-степенна автоматична скоростна кутия. Предимството на този мотор е в големия въртящ момент от 480 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч е малко под 8 секунди, така че при тръгване на светофар с пълна газ няма да сте безнадеждно изостанали, а изпреварването на дълъг път също става много лесно.
Е, има си и недостатъци. Сред тях е разходът на гориво, например. От Opel се опитват да ни убедят, че тази кола ще харчи 6 л/100 км извън града и около 10 л/100 км в трафика. Второто го постигнахме, но не и първото. Големите размери, а и теглото ви карат често да поглеждате към нивото на горивото, особено, ако решите да настъпите малко повече педала на газта. В същото време обаче комбито е доста добре изолирано от към шум, а това прави пътуването още по-приятно.
За това се грижат и голям брой спомагателни електронни асистенти и системи за безопасност. Сред тях е система от видеокамери, вградени в предната и задната брони, както и в страничните огледала. Тя е много полезна при маневриране, но се заплаща допълнително.
Опция е и адаптивното шаси FlexRide, което предлага няколко режима - Standard, Sport и Tour. Те се сменят с бутон на централната консола, като при Tour пътуването удобно и леко, но при Sport се променя реакцията на задвижващите агрегати. Педалът на газта се втвърдява, окачването също. Е, не е като в спортна кола, но пък за известно време можете да се позабавлявате на пътя.
Не бива обаче да забравяте, че това си е стандартен автомобил. Фактът, че има система 4х4 не променя кой знае колко нещата, защото Insignia Country Tourer не е предвиден за сериозен оф-роуд. Комбито използва системата Twinster, която разпределя въртящия момент както между двете задни колела, така и между предната и задната оси. Тя позволява да заключите задната ос, когато нямаге нужда от двойно задвижване. Общо-взето, идеята е колата да бъде стабилна при сняг или повечко кал, тоест да стигнето да ски-пистата или до вилата си в планината.
Още снимки - вижте в галерията.
Всичко това, разбира се, си има цена, при това доста сериозна. Тя стартира от близо 71 000 лева, но с опциите, повечето от които влизат в графата "задължителни", Opel Insignia Country Tourer ще ви струва с 20 хилядарки отгоре. И тогава вероятно ще се замислите дали не сте сбъркали с мнението си за кросоувърите.
Снимки: Automedia.bg