IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Когато искаш да си различен: Тестваме Opel Insignia Country Tourer

Комбито с повишена продимост е отлична алтернатива на кросоувъра

Когато искаш да си различен: Тестваме Opel Insignia Country Tourer

Манията по кросоувърите се разраства и няма изгледи скоро да приключи. Има обаче хора, които просто не харесват този тип автомобили, но в същото време се нуждаят от задвижване на четирите колела, голямо вътрешно пространство и обемен багажник. И не им остават много възможности за придобивка на подобно превозно средство, което, освен всичко друго, трябва да им бъде полезно и във всекидневието.

В крайна сметка, вариантът е един - всъдеходно комби. Почти всички водещи производители предлагат такива модели, като някои от тях - Subaru Outback и Audi A4 Allroad, например, отдавна са се наложили на пазара. Opel също има предложение в сегмента, като това е Insignia Country Tourer. Тя се появи на пазара още през 2013 г., а наскоро излезе и второто поколение на модела. Именно него имахме възможността да тестваме.

Opel Insignia Country Tourer

Всъщност, рецептата на тези автомобили в повечето случаи е една и съща. Те са изградени на базата на нормално комби, като инженерите са увеличил пътния просвет и са добавили система за задвижване на четирите колела. Има допълнителни защитни елементи по каросерията (най-вече в долната част), леко са разширени и арките на калниците. Някои от основните елементи от екстериора са леко "пипнати", а в случая с Opel Insignia Country Tourer имаме и допълнителен спойлер над багажника.

Крайният резултат е автомобил, който се отличава и като външен вид, и като всъдеходни способности. Той със сигурност е по-скъп от стандартното комби и съответно предлага по-високо оборудване и по-качествени материали в салона. В Opel не са направили изключение и са се постарали клиентът да получи всичко, от което има нужда. Както всеки модерен автомобил от по-висок клас Insignia Country Tourer има огромен сензорен екран на мутимедийната система, а за удобството на шофьора е предвиден и проекционен дисплей, на който излизат най-важните съобщения (като скорост на движение, посока или ограничения на скоростта).

Opel Insignia Country Tourer

Вече стана дума, че този автомобил е предвиден за продължителни пътувания и съответно за повечко багаж. В салона има няколко ниши за съхранение на предмети, които ще вършат работа по време на път и няма как да бъдат оставени в багажника. Жабата, например, е с охлаждане, което също е от позва на возещите се.

Трябва да бъдат отбелязани и седалките, които са разработени с помощта на германски лекари-ортопеди и се изолзват при най-новите модели на Opel. Съответно, те не са не само удобни, но и се грижат за гърбовете на водача и пътниците в колата. Освен това, имат функции за охлаждане и подгряване, както и големи възможности за регулиране в различни посоки. Пространството също е достатъчно за кофортно пътуване, а багажникът в нормално положение има обем от 560 литра. При свалени задни седалки то се увеличава до 1665 литра.

Opel Insignia Country Tourer

Всички промени по автомобила налагат и използването на мошен двигател. Нашият Opel Insignia Country Tourer разполага с 2,0-литров турбодизел BiTurbo с мощност 210 коня и 8-степенна автоматична скоростна кутия. Предимството на този мотор е в големия въртящ момент от 480 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч е малко под 8 секунди, така че при тръгване на светофар с пълна газ няма да сте безнадеждно изостанали, а изпреварването на дълъг път също става много лесно.

Е, има си и недостатъци. Сред тях е разходът на гориво, например. От Opel се опитват да ни убедят, че тази кола ще харчи 6 л/100 км извън града и около 10 л/100 км в трафика. Второто го постигнахме, но не и първото. Големите размери, а и теглото ви карат често да поглеждате към нивото на горивото, особено, ако решите да настъпите малко повече педала на газта. В същото време обаче комбито е доста добре изолирано от към шум, а това прави пътуването още по-приятно.

За това се грижат и голям брой спомагателни електронни асистенти и системи за безопасност. Сред тях е система от видеокамери, вградени в предната и задната брони, както и в страничните огледала. Тя е много полезна при маневриране, но се заплаща допълнително. 

Opel Insignia Country Tourer

Опция е и адаптивното шаси FlexRide, което предлага няколко режима - Standard, Sport и Tour. Те се сменят с бутон на централната консола, като при Tour пътуването удобно и леко, но при Sport се променя реакцията на задвижващите агрегати. Педалът на газта се втвърдява, окачването също. Е, не е като в спортна кола, но пък за известно време можете да се позабавлявате на пътя.

Не бива обаче да забравяте, че това си е стандартен автомобил. Фактът, че има система 4х4 не променя кой знае колко нещата, защото Insignia Country Tourer не е предвиден за сериозен оф-роуд. Комбито използва системата Twinster, която разпределя въртящия момент както между двете задни колела, така и между предната и задната оси. Тя позволява да заключите задната ос, когато нямаге нужда от двойно задвижване. Общо-взето, идеята е колата да бъде стабилна при сняг или повечко кал, тоест да стигнето да ски-пистата или до вилата си в планината.


Още снимки - вижте в галерията.

Всичко това, разбира се, си има цена, при това доста сериозна. Тя стартира от близо 71 000 лева, но с опциите, повечето от които влизат в графата "задължителни", Opel Insignia Country Tourer ще ви струва с 20 хилядарки отгоре. И тогава вероятно ще се замислите дали не сте сбъркали с мнението си за кросоувърите.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Първото поколение на инсигния, след фейслифта е мн по-красиво.
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Кой пък е признал Субару за най-добро 4х4...!? Стига уличен фолклор! За Субару чуваме само от класациите за най-калпави коли.
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Пътуващия с Opel ( преди 1 месец )
    Доста нескопосана статия... Личи си, че не е каран автомобила... то и поради това заключенията са такива...
  • #3
    7 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    68 хиляди е базовият Субару Аутбек и стига до 79 хиляди в топ версия. Как бих избрал Опел, пред кола с признато като едно от най-добрите 4х4 в средите и отличнен в краш тестовете... Но пък за всеки влак си има пътници.
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Иии ( преди 1 месец )
    Еднотипни коли както екстериорно така и интериорно, наблъскани с какво ли не да правят цената ненормално висока
  • #1
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не е много ясно как сте я карали и колко км точно извънградско, дали по магистрала, или по някои от обикновенните пътища или сте превземали Шипка и т.н, но 6/100 с този мотор е постижимо, при това не с 70-90, а ~120 ако наистина тръгнете на дълъг път (>100км). Не е лошо да описвате изминатите км и маршртута, по който сте тествали, колко км в градско и оттам всеки може да си направи изводите сам.