IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-добрите и най-лошите 10-годишни автомобили според TUV

Преди година в Топ 20 попаднаха девет японски коли - сега са само три

Японските и германските коли са надеждни, френските и италианските са чупливи: всички сме чували компетентни мнения в този дух. Истината е, че всякакви обобщения са подвеждащи, и че качеството на автомобилите се променя значително от модел до модел, от завод до завод и от година до година.


BMW X3 2009
В предишни години повечето модели на BMW бяха в средата на таблицата. Сега обаче X3, X5 и Пета серия влизат в Топ 20, и то с внушителен среден пробег

Показателно е например, че докладът на TUV за най-надеждните автомобили на 10- и 11-годишна възраст тази година включва едва три азиатски автомобила в Топ 20, и то далеч не на върха. В предишни издания "японките" доминираха в тази категория, миналата година например в Топ 20 имаше девет.

Както обикновено, начело при употребяваните автомобили е Porsche 911, с eдва 11.1 процента констатирани дефекти. Трябва да се отбележи обаче, че средният пробег при спортния модел е най-ниският от всички разглеждани автомобили, едва около 75 000 км, докато класираното във втората десетка Volvo V70 има 24.6% дефекти, но при среден пробег 202 000 км.

Прави впечатление и присъствието на цели пет модела на Volkswagen в Топ 20 - необичайно добро постижение на марката, която в предишни доклади на TUV по-често се класираше в средата на таблицата. За сметка на това два от основните модела на VW - Polo и Passat - сега са доста назад.
 

Вижте 10-те най-надеждни автомобила на 10-11 години (ГАЛЕРИЯ):


 
Най-челно класираният френски автомобил
е Peugeot 107, на 53-а позиция (интересно е, че Toyota Aygo, която е технологично идентична с него и се прави в същия завод, е 15 места по-напред). Peugeot 107 дели мястото си с Hyundai i30, който пък е най-високо оценен от корейските коли. От италианците най-напред е Fiat Punto - 74-и. За отбелязване е и поредното много слабо класиране на популярния Nissan Qasqai - едва 86-и.

КЪДЕ СА НЯКОИ ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ: 12. BMW X3 (23,3%), 13. Audi A3 (23,6), 15. BMW Серия 5 (23,7), 15. Volkswagen Golf (23,7), 17. BMW X5 (24,6), 23. Toyota Yaris (25,2), 28. Ford Fiesta (26,0), 29. Ford Kuga (26,5), 30. Mercedes C-class (26,6), 31. VW Touareg (26,7), 33. BMW Серия 1 (26,8), 34. Mazda 6 (26,9), 35. Toyota RAV4 (27,0), 36. Toyota Avensis (27,2), 38. BMW Серия 3 (27,7), 42. Opel Corsa (28,4), 43. Audi A6 (28,5), 44. Skoda Fabia (28,6), 45. Skoda Octavia (28,7), 46. Opel Astra (29,0), 47. Seat Leon (29,2), 48. Mercedes M/GL-class (29,3), 49. Honda Civic (29,4), 51. VW Polo (29,8), 55. VW Passat (30,7), 58. Ford Mondeo (30,8), 58. Opel Vectra (30,8), 58. Opel Zafira (30,8), 61. Mitsubishi Outlander (31,1), 62. Mercedes E-class (31,2), 64. Peugeot 308 (31,3), 66. Volvo S40 (32,1), 72. Mazda 3 (33,2), 73. Ford Focus (33,6), 79. Fiat 500 (34,3), 82. Renault Clio (35,0), 84. Kia Ceed (35,4), 85. Hyundai Tucson (35,8), 86. Nissan Qashqai (36,0)


Nissan Qashqai 1st gen

Първото поколение на Nissan Qashqai е много близо до дъното на подреждането

На дъното са "обичайните заподозрени" - Dacia Logan и Chevrolet Matiz, които са били и най-евтините предлагани модели навремето. Непосредствено преди тях обаче е далеч по-скъпият Sharan, който се утвърждава като най-ненадеждния модел на Volkswagen в последните две десетилетия. В десетката отдолу нагоре са и три от най-масовите френски коли - Renault Megane, Citroen C4 и Peugeot 207.

10-ТЕ НАЙ-МАЛКО НАДЕЖДНИ АВТОМОБИЛА:
89. Renault Kangoo     36,8 %
90. Peugeot 207     37,1 %
91. Citroen C4     37,5 %
92. Mazda 5     37,9 %
93. Citroen Berlingo     38,4 %
94. Renault Megane     38,6 %
95. Ford Ka     39,0 %
97. VW Sharan     39,6 %
98. Chevrolet Matiz     43,1 %
98. Dacia Logan     43,1 %


Dacia Logan 2008
Първата генерация на Dacia Logan е най-чупливият автомобил на възраст 10-11 години - разбираемо, защото беше и най-евтиният на пазара. Доста по-малко извинения има за присъствието на дъното на четири пъти по-скъпия VW Sharan

TUV, германската Асоциация за технически инспекции, всяка година класира автомобилите според отчетените при прегледите дефекти. Ранглистата е доста по-обективна от други, основани на анкети с клиенти, но все пак и тя си има недостатъци. Първо, не отчита достатъчно категорично степента на дефекта - дали е изгоряла крушка, или повредена трансмисия. И второ, отнася се до автомобили, които са купени, поддържани и шофирани в Германия, докато по-голямата част от т. нар. "нов внос" у нас идва от Италия, с доста по-различни пътни и сервизни условия.

 

0 от 500
  • #5
    21 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #5 много е субективно, въпреки че както казваш е по-добре от допитвания. Защото, поне преди се гледаха брой посещения в сервиза и брой повреди. Добре ама примерно на кола А й се чупи задна чистачка 7 пъти, а на кола Б й блокира двигателя 1 път. В тази класация кола Б ще е много по-надеждна от кола А... което дали ни помага?!
  • #4
    12 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 4 години )
    Далеч не отхвърлям субективния елемент при германците. Но за японските коли има и обективно обяснение: Toyota, на които се падаха седем от тия девет преди година, през 2007-2009 изведнъж се амбицира да изпреварва GM и да е номер 1 в света, и качеството доста пострада, което и те сами признаха после.
  • #3
    19 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    "Peugeot 107, на 53-а позиция (интересно е, че Toyota Aygo, която е технологично идентична с него и се прави в същия завод, е 15 места по-напред)." - само това може да ти разясни колко са истински такива класации... отпадат всякакви доводи от тип "ама по-качествена сглобка", "ама качествени материали" и т.н.
  • #2
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Както винаги ( преди 4 години )
    Както винаги Неудачия си държи стабилно последното място..Нормално отрочето на Рено направено в Румъния на стара платформа от Клео си е и ще остане винаги един евтин сбирщайн!!!!!
  • #1
    40 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    TUV преди години бяха горе-долу обективни, но вече не са. И тях ги впрегнаха в измамите да побутват напред немското. Миналата година в първите 20 са японски, а сега изведнъж станали ненадеждни и са само 3 за сметка на немските и то най-вече на коли от ВАГ. Как изведнъж едните стават некачествени, а другите качествени? Друг е въпросът, че това са технически прегледи и хората отиват подготвени там. Също така техн.прегледи започнаха да правят в сервизите на ВАГ. Вероятно не всичко се записва там.