fallback

Най-добрите и най-лошите 10-годишни автомобили според TUV

Преди година в Топ 20 попаднаха девет японски коли - сега са само три

Японските и германските коли са надеждни, френските и италианските са чупливи: всички сме чували компетентни мнения в този дух. Истината е, че всякакви обобщения са подвеждащи, и че качеството на автомобилите се променя значително от модел до модел, от завод до завод и от година до година.

В предишни години повечето модели на BMW бяха в средата на таблицата. Сега обаче X3, X5 и Пета серия влизат в Топ 20, и то с внушителен среден пробег

Показателно е например, че докладът на TUV за най-надеждните автомобили на 10- и 11-годишна възраст тази година включва едва три азиатски автомобила в Топ 20, и то далеч не на върха. В предишни издания "японките" доминираха в тази категория, миналата година например в Топ 20 имаше девет.

Както обикновено, начело при употребяваните автомобили е Porsche 911, с eдва 11.1 процента констатирани дефекти. Трябва да се отбележи обаче, че средният пробег при спортния модел е най-ниският от всички разглеждани автомобили, едва около 75 000 км, докато класираното във втората десетка Volvo V70 има 24.6% дефекти, но при среден пробег 202 000 км.

Прави впечатление и присъствието на цели пет модела на Volkswagen в Топ 20 - необичайно добро постижение на марката, която в предишни доклади на TUV по-често се класираше в средата на таблицата. За сметка на това два от основните модела на VW - Polo и Passat - сега са доста назад.  

Вижте 10-те най-надеждни автомобила на 10-11 години (ГАЛЕРИЯ):

  Най-челно класираният френски автомобил е Peugeot 107, на 53-а позиция (интересно е, че Toyota Aygo, която е технологично идентична с него и се прави в същия завод, е 15 места по-напред). Peugeot 107 дели мястото си с Hyundai i30, който пък е най-високо оценен от корейските коли. От италианците най-напред е Fiat Punto - 74-и. За отбелязване е и поредното много слабо класиране на популярния Nissan Qasqai - едва 86-и.

КЪДЕ СА НЯКОИ ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ: 12. BMW X3 (23,3%), 13. Audi A3 (23,6), 15. BMW Серия 5 (23,7), 15. Volkswagen Golf (23,7), 17. BMW X5 (24,6), 23. Toyota Yaris (25,2), 28. Ford Fiesta (26,0), 29. Ford Kuga (26,5), 30. Mercedes C-class (26,6), 31. VW Touareg (26,7), 33. BMW Серия 1 (26,8), 34. Mazda 6 (26,9), 35. Toyota RAV4 (27,0), 36. Toyota Avensis (27,2), 38. BMW Серия 3 (27,7), 42. Opel Corsa (28,4), 43. Audi A6 (28,5), 44. Skoda Fabia (28,6), 45. Skoda Octavia (28,7), 46. Opel Astra (29,0), 47. Seat Leon (29,2), 48. Mercedes M/GL-class (29,3), 49. Honda Civic (29,4), 51. VW Polo (29,8), 55. VW Passat (30,7), 58. Ford Mondeo (30,8), 58. Opel Vectra (30,8), 58. Opel Zafira (30,8), 61. Mitsubishi Outlander (31,1), 62. Mercedes E-class (31,2), 64. Peugeot 308 (31,3), 66. Volvo S40 (32,1), 72. Mazda 3 (33,2), 73. Ford Focus (33,6), 79. Fiat 500 (34,3), 82. Renault Clio (35,0), 84. Kia Ceed (35,4), 85. Hyundai Tucson (35,8), 86. Nissan Qashqai (36,0)

Първото поколение на Nissan Qashqai е много близо до дъното на подреждането

На дъното са "обичайните заподозрени" - Dacia Logan и Chevrolet Matiz, които са били и най-евтините предлагани модели навремето. Непосредствено преди тях обаче е далеч по-скъпият Sharan, който се утвърждава като най-ненадеждния модел на Volkswagen в последните две десетилетия. В десетката отдолу нагоре са и три от най-масовите френски коли - Renault Megane, Citroen C4 и Peugeot 207.

10-ТЕ НАЙ-МАЛКО НАДЕЖДНИ АВТОМОБИЛА: 89. Renault Kangoo     36,8 % 90. Peugeot 207     37,1 % 91. Citroen C4     37,5 % 92. Mazda 5     37,9 % 93. Citroen Berlingo     38,4 % 94. Renault Megane     38,6 % 95. Ford Ka     39,0 % 97. VW Sharan     39,6 % 98. Chevrolet Matiz     43,1 % 98. Dacia Logan     43,1 %

Първата генерация на Dacia Logan е най-чупливият автомобил на възраст 10-11 години - разбираемо, защото беше и най-евтиният на пазара. Доста по-малко извинения има за присъствието на дъното на четири пъти по-скъпия VW Sharan

TUV, германската Асоциация за технически инспекции, всяка година класира автомобилите според отчетените при прегледите дефекти. Ранглистата е доста по-обективна от други, основани на анкети с клиенти, но все пак и тя си има недостатъци. Първо, не отчита достатъчно категорично степента на дефекта - дали е изгоряла крушка, или повредена трансмисия. И второ, отнася се до автомобили, които са купени, поддържани и шофирани в Германия, докато по-голямата част от т. нар. "нов внос" у нас идва от Италия, с доста по-различни пътни и сервизни условия.

 

fallback
  • #15
    Прекаран ( преди 4 години )
    Егати тъпата класация. Когато си купувах колата преди 8 години, според същата *** класация беше сред първите 5 качествени модела. Като единтичен сходен бе на второ. Сега моята кола е класирана на *** на опашката. Да им серам на класирането и на колата която си купих. щото сега съм по-съгласен с мястото на класирането.
  • #14
    За бай Ганьо има сам ( преди 4 години )
    дай на бай ти *** некоя ВАГи-на еле па ако е БеЕнВе карано от некой чистокръвен ариец с анадолски корени и му гледай сеиря! За него от по-убаво нема, щот било "премиум"! А че са строшени още в завода нема значение и ни ТЮФ ни мюф го интересува. *** на колела!
  • #13
    за бай Ганю нема TUV ( преди 4 години )
    дай на бай ти *** некоя неуДачия еле па "френско" рено правено в некой бандустан и му гледай сеиря! За него от по-убаво нема, щот било "ново"! А че са строшени още в завода нема значение и ни ТЮФ ни мюф го интересува. *** на колела!
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Мен ТЮФ ме върнаха за аптечка. Купувам си такава от ЛИДЛ. Имаше промоция и си взех. Оня ми ТЮФа ми вика, че била за мотор, а не за кола. Викам му кажи къде пише. На аптечката пише Kfz, което е съкращение на Kraftfahrzeug или преведено на български МПС. Просто се заяде и каза, че няма да мина с тази аптечка. Всичко се регистрира в системата и марката и колата ми не е минала ТЮФ.Купих си нова аптечка.Колите минават през 4 успоредни канала.Тези с немските минаха по-бързо от мен, а дойдоха по-късно!
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Отиваш на ТЮФ в перфектно състояние на колата. Преди това може да не си излизал от сервиза, но на прегледа колата е ОК. Там надеждност не се гледа, а моментно техн.състояние. В момента колата, ако е ОК се минава ТЮФ, а дори и една лампичка да не свети не се минава и я сменяш. Усещате ли разликата между техн.състояние в определен момент и надеждност. В сервизите на ВАГ правят ТЮФ вече. Там си закарваш колата, техниците от ВАГ я подготвят и отстраняват недостатъците и тя минава без забележки.Хитро
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Чета, че много хора тук не са наясно и пишат наизуст, защото за ТЮФ са чували само, а аз всяка година минавам през него. Значи да ви обясня какво представлява. Отиваш гледат светлини, закачат устройство ОБД порт да види за грешки, спирачки, окачване, хлабини, оглеждат за течове, пробивна ръжда по носещи елементи от конструкцията, сонда в ауспуха за изгорелите газове и това е. Никой не ти гледа колко и дали си бил в сервиз. Това е техн.преглед и отношение към надеждност НЯМА!
  • #9
    Трошев ( преди 4 години )
    Трошето е най-надеждно, ама друг път. Далеч по-често дефектира от средно статистически бюджетен автомобил. Да не забравяме, че е спортно, а това е несъвместимо с надеждност.
  • #8
    И както винаги ... ( преди 4 години )
    недоразумението рено заема "достойно" последните места и в тази класация!
  • #7
    112 ( преди 4 години )
    Има модели за които до скоро четях колко били проблемни а сега ги сложили при най-надеждните. Ще има да чакат да повярвам на тази класация ...
  • #6
    Кимоното ( преди 4 години )
    Оризова логика : Когато хвалят жълтите е обективно, когато хвалят германците значи са взели пари.
fallback
Последни