IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Учени установиха как трябва да се държи воланът

Японски изследователи доказаха, че вариантът "9 и 15" е най-правилен

Учени установиха как трябва да се държи воланът

На какъв принцип се определя най-правилното положение на ръцете на шофьора върху волана. Счита се, че това един от двата варианта - 9 и 15 часа или 10 и 14. Японски учени проведоха изследване, което да докаже или да отхвърли тези твърдения.

Учените са категорични, че мястото за хващане зависи от усилията, с което трябва да се завърти кормилото, тъй като положението на ръцете влияе върху работата на мишниците. И именно вариантът "9 и 15" е най-правилен, в това число и заради поставената в центъра на волана въздушна възглавница.

За да проверят твърденията си, изследователите са поставили зад волана на тренажор, който повече прилича на щурвал на самолет, 10 човека. Те е трябвало да държат волана в 4 различни положения - от неутралното (9 и 15) до такова, при което се получават отклонения на 30 и 60 градуса в двете направление.

Изследвано е усилието, което полагат участниците в експеримента при завиване. Най-адекватна се оказва именно неутралната "хоризонтална" позиция на ръцете, но се отбелязва, че някои сензори в автомобила объркват водача.

По време на опита участниците е трябва да въртят волана само с една ръка. Те обикновено я поставят на 12 часа, тоест най-горе, което е опасно, тъй като в подобни случаи водачът няма пълен контрол върху управлението, а също така може да получи наранявани при задействане на въздушната възглавница.

Снимка: Motor1

 

0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Русе ( преди 4 години )
    До коментар 3: Може би защото там се намират всичките бутони за управление на булида...
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Винаги ми е било интересно защо пилотите от F1 държат именно по този начин волана. Някъде четох, че основната причина е в предавателното число, т.е. колко градуса завъртане на волана, на колко градусов завой отговарят...
  • #2
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Глупав ( преди 4 години )
    Като глупав, гледам как държат воланите ,,слабите,, шофьори от Формула 1 и тези от рали шампионата и се чудя, защо не спазват нито едно от тези правила!? ;)
  • #1
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    воланът се държе като чаша вино - с палец и показалец на дясната ръка и кутрето в носа.