fallback

Как акумулаторът да преживее студения сезон

Новите акумулатори също са чувствителни към температурите и енергията им намалява през зимата

Модерните автомобилни акумулатори се наричат „необслужваеми“, но това не значи, че през зимата не трябва да полагаме грижи за тях. Те също са чувствителни към външните температури. Когато термометърът падне под нулата, химичните процеси в тях се забавят. Вследствие на това те предоставят по-малко енергия и с увеличаване на студа намалява капацитетът им. При минус десет градуса Целзий на разположение са около 65 процента, а при минус двадесет – 50 процента.

При старите и по-слаби акумулатори това не е достатъчно за запалване на двигателя. И след напразното въртене често се стига до преждевременната смърт на батерията. Съвети от рода на „при студ включете фаровете предварително, за да загреете акумулатора“ или „извадете една свещ, за да намалите компресията“, са само легенди и следва да останат там, където им е мястото – сред фолклорните мъдрости.

По-добре и по-успешно ще бъде да оставите автомобила или поне акумулатора на топло. Ако това не е достатъчно, използвайте пълна с гореща вода бутилка. Достатъчно е да я поставите десет минути преди старта върху акумулатора, за да „подгреете“ паленето. Ако нямате успех, спрете на след десетата секунда от опитите, оставете акумулатора на спокойствие и повторете след половин минута.

За да не се стига до проблеми с акумулатора през зимата, може да използвате и някои от следните съвети. Важно на студено е оловно-киселинните акумулатори да бъдат оставяни с достатъчно заряд. Ако автомобилът се ползва на къси дистанции и често извършва студени паления, е препоръчително да се изпробва капацитета му и при нужда да се дозарежда с външно зарядно.

Вече се продават устройства с т.нар. „поддържаща функция“ и които могат да бъдат свързани през запалката например. При тях трябва да се внимава дали функционират и при изключен контакт. При много нови автомобили случаят не е такъв. Освен това се препоръчва корпусът и клемите на акумулатора да бъдат почиствани редовно с антистатична кърпа, за да не се стигне до статични загуби.

Препоръчително е от време на време клемите да се натягат. При по-старите акумулатори с отвор за пълнене трябва да се внимава камерите да имат достатъчно течност. Ако нямат следва да се добави дестилирана вода.

За предпазване на акумулатора от повреди през зимата, потребители като вентилатора, радиото, отоплението на седалките не трябва да бъдат включвани докрай.

Снимки: Autoscout

fallback
  • #5
    практик ( преди 4 години )
    И то я смених не защото беше напълно издала багажа, а защото при палене в студено време взе да се замисля дали да запали или не. Просто с една идея по-бавно ставаше паленето, а беше зима и щях да ходя на ски и не исках да има изненади и заради това взех нов акумулатор, а можех да остана със стария, който поне още 1 г. щеше да изкара, а може би 2-3 с дозареждане, ако го зареждаш със зарядно. Само за сравнение, немска кола повече от 4 г. не ме е изкарвала с оригинален акумулатор. Правете си извода
  • #4
    практик ( преди 4 години )
    На Тойотата ми акумулаторът го смених 8-мата година. Колата не е стояла никога в гараж и акумулатора никога не съм го свалял нито за дозареждане, за затопляне в къщи, обслужване или нещо друго. Просто оригинален акумулатор на реномирана марка, а не немски ментета произведени в Китай. Батерията е toyota bci-420a en 28800 - yzzju и всеки може да си пусне търсачката и да я види. На други колеги с Тойоти батериите им издържат над 10 г. но са държали колите си на топло в гаражи, а не като мен навън.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    e не всеки има гараж... то най-добре е и ферарита да караме, ама..
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Най-добре е автомобилът зимата да нощува в гараж и при нужда акумулаторът му да се дозарежда.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    "Модерните автомобилни акумулатори се наричат необслужваеми, но това не значи, че през зимата не трябва да полагаме грижи за тях." - именно това значи - ако трябвя да се грижа за акумулатора, явно тпрябва нов такъв...
fallback
Последни