Германската BMW Group e сключила договори за доставка на батерии за над 10 милиарда евро, стана ясно от съобщение на самата компанията. Поръчката е най-вече за китайската Contemporary Amperex Technology - CATL, на стойност 7.3 милиарда евро, и за корейската Samsung SDI (2.9 милиарда евро).
Договорът с китайците влиза в сила веднага и първите доставки на батерийни клетки по него се очакват в началото на идната година. CATL ще доставя батерии на баварците чак до 2031 година. Договорът със Samsung е за периода 2021-2031.
За да гарантира легалния произход на кобалта за батериите, BMW ще го купува директно от производители в Австралия и Мароко и после ще го предоставя на доставчиците на батерии. Компанията планира също сама да организира доставките на литий, най-вече от Австралия.
С този договор BMW на практика гарантира изпълнението на стратегията си за ускорена електрификация. Компанията обещава още през 2023 година да предлага 25 различни електрически модела, и очаква продажбите на машини с електрическо задвижване да се удвоят в рамките на следващите две години.
Съсредоточаването на производството на батерии в Китай (и в доста по-малка степен - в Южна Корея и Япония) е източник на тревога за много анализатори от европейската автомобилна индустрия. Те смятат, че политическото налагане на електрическа мобилност на практика дава най-доходната част на бизнеса в ръцете на китайците, и ще направи европейските компании прицел за враждебни поглъщания в следващите години. Карлос Тавареш, шефът на PSA Peugeot-Citroen, дори заяви преди няколко месеца, че натискът на Брюксел към електрификация създава "Троянски кон за китайците в Европа".