fallback

15-те най-продавани марки автомобили за 2019

Един определен германски бранд има 424% пазарен ръст през октомври

Октомври най-после донесе съживяване на европейския автомобилен пазар: 8.7% ръст, резултат най-вече на факта, че повечето производители преодоляха предишните си затруднения с новите тестове за емисии WLTP.

Porsche отчете фантастичен ръст в продажбите през октомври

Това важи в особена степен за групата Volkswagen, чиито марки отбелязват истински бум през месеца: 29.5% ръст за самата Volkswagen, 26% ръст за Seat, 65% ръст за Audi и, не на последно място, смайващите 424% ръст за Porsche (8 313 продадени автомобила през месеца, спрямо едва 1586 през октомври 2018). Обяснението е съвсем просто: през септември и октомври миналата година WLTP стана задължителен и моделите, които не бяха сертифицирани по него, временно спряха да се предлагат.

При това положение не е чудно, че групата VW запазва първата си позиция на европейския пазар, с общ дял почти 25%. Следват PSA Peugeot-Citroen с 16.3% и Renault (без Nissan) с 10.6%. Така VW ще запази първенството си дори след обединението на PSA и FCA, които сега имат общ пазарен дял 22.4%.

При масовите марки най-сериозен ръст отчитат Dacia (11% и пазарен дял от общо 3.7 на сто - колкото Nissan и Mitsubishi, взети заедно), Seat (10%, пазарен дял от 3.3 на сто) и Citroen (7%). Забележителен ръст от 27% отчита и Lancia, макар да продава само един модел и то на един-единствен пазар - италианския. За сметка на това Alfa Romeo се срива с 40%, а Fiat - с 10%. Сериозно надолу се движат също Jaguar (-8%), Honda (-13%) и особено Nissan (-23%).

Нека видим и кои са най-продаваните марки в Европейския съюз:

fallback
  • #19
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Карам си германския автомобил от Чехия, полуфабрикатите от недоубитите от двете бомби не поглеждам, оправи си правописа момче,и ако искаш да се възхищавам на колите , дето карат арабели и снежинки, нема нужда, аз съм бял и карам коли за бели хора.Поддържам качествено, ходя на тюв, всичко е ток и жица и нямам работа по къра.Ако ходя там-гелендеваген ще си купя.Не спортни трактори .Окаримас?
  • #18
    Само голф ( преди 4 години )
    Смешници сте от години в 44 държави в европа наи продаваната кола е голф в световен мащаб е на 3 място харакири мири хонда от турция тоута дето едно болче е половин заплата мерси
  • #17
    Бай Ганю ( преди 4 години )
    Карам си Хондата и не се съобразявам с никакви проучвания относно качеството. Инженерите на Хонда са премислили всичко толкова прецизно , че винаги когато открия нещо ново в автомобила се възхищавам на японския гений.
  • #16
    Бай Ибришим ( преди 4 години )
    ***! Сте и ще си останете, кухи многознайковци!
  • #15
    ники ( преди 4 години )
    до сепуко харакири карай си германския *** и си живей в измисления си свят а на немския инженер някой му е отворил главата и се е исрал вътре и му е казал че може да прави коли само погледни държавите който нямат пътища какви коли карат арабите не са глупави хора за даси купят немски ***
  • #14
    Ivan ( преди 4 години )
    Да си купуват *** на Вагината ,немците и тия около тях немскоговорящите. От 15 г. правят ненадеждни и проблемни коли . Един читав бензинов двигател не можаха да направят, то не беше вериги и обтегачи , счупени скоростни кутии преди 100 Хил. пробег и какво ли още не . Казвам го от личен опит с нов голф закупен през 2013 г.
  • #13
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Абе, самураите балкански, когато числата говорят и вие трябва да млъкнете.Европа е най добрият и най претенциозният пазар в света, тук се правят безспорно най добрите коли.На кого му дреме, че в Пакистан една тойота струва три жени и десет кози или пък в Африка един хайяс струва 5 жени или 10 крави.Или че тъпият реднек кара една кола 30 години щото там няма тюв.А?И както при всички неща и при колите има по добри и по лоши.Погледнете числата.
  • #12
    хахи ( преди 4 години )
    Леле, момчета аз имам малка автоморга и се занимавам с коли, най бързо на части отлитат тойотите, долу момчето е много заблудено че нямат проблеми с мотор електроника и трансмисия :D сиг и с дюзи нямат проблем :Dпрактически говоря за малко по стари модели, около 2006-2012, ако пък трябва да сравним еднакъв клас Тойота дори с ФВ при удобство каране и особено интерйор, с две ръце съм за ФВ, лостовете на Тойотата още ги правят като на москвич, ако си четвъртият *** спокойно може да се задоволите
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    колко ли трябва да не се уважаваш за да си купиш тойота
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Най-големият немски специалитет е да измислят измамен софтуер, който да лъже контролните органи. Там никой не може да ги стигне, а и едва ли някой иска, защото само немците са най-големите мошеници в автоиндустрията. Какво за качеството на интериора искаше да кажеш? Прочети за Гоуфа и тестовете на АБ да разбереш. Дори Дация няма такива кофти пластмаси и копчета, които се изтъркват и променят цвета си преди 100 000 км. Или тези неща не ти е удобно да ги четеш и коментираш!
fallback
Последни