IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Смесен брак: тестваме новия Seat Tarraco

Германско инженерство и испански дизайн: рецептата зад най-големия SUV на марката

Казват, че първите седем години от живота на човека оставяли незаличими следи върху характера му.

Компанията Seat, създадена през 50-те в партньорство с Fiat, носеше две такива наследства от ранната си младост.
Едното бе стереотипното схващане за марката. Сещате се, комбинацията от прецизно италианско инженерство и испанско качество на изработката.
Второто бе подчертана склонност към малките коли.


 


СЕГА SEAT TARRACO ПРАЩА И ДВЕТЕ в небитието. Италианското инженерство отдавна е там - още от 80-те, когато Volkswagen замени Fiat като партньор и после собственик. Днес Tarraco е далеч по-достойната за доверие комбинация от германско инженерство и испански дизайн. А също и германска сглобка, защото колата се произвежда във Волфсбург на една и съща поточна линия с VW Tiguan Allspace.


Seat Tarraco тест драйв

Снимки: КОЛЕЛА

И второ, това по никакъв начин не е малка кола. Всъщност флагманът в новата SUV гама е най-практичният автомобил, създаван някога от Seat. За да сме честни, не е най-големият - Alhambra, която все още се произвежда, го надминава с почти 12 сантиметра на дължина. Но Alhambra е миниван, а в днешната автомобилна мода да караш миниван е като да носиш сандали с бели хавлиени чорапи.
Освен това Tarraco предлага повече вътрешно пространство, повече удобства, голям багажник и проходимостта на истински SUV.


Seat Tarraco тест драйв


ЗА ПОСЛЕДНОТО СЕ ГРИЖИ СЪЕДИНИТЕЛ Haldex от пето поколение, който може да разпределя въртящия момент по равно отпред и отзад. Просвeтът е 20 сантиметра, което може и да не стигне на ловните дружинки, но е напълно достатъчно за семейно приключение в планината.

От Seat се хвалят, че това е най-спортният модел в сегмента си. Понеже става дума за автомобили със средно тегло 1.8 тона, това е малко като да се похвалиш, че твоята крава е най-бързата в стадото. Но истината е, че Tarraco стои добре на пътя, завива с готовност и не се клатушка в завоите.


Seat Tarraco тест драйв


ИЗБОРЪТ ВИ Е МЕЖДУ ЧЕТИРИ ДВИГАТЕЛЯ. Базовото ниво ползва бензинов 1.5 турбо със 150 коня. Има също двулитров бензин със 190 коня, и двулитров дизел с два варианта на мощност - 150 и 190 конски сили. В нашия тест виждате именно по-мощния дизел. Догодина към гамата ще се добави и plug-in хибрид.

Базовите изпълнения са с предно предаване и 6-степенна ръчна трансмисия, но ако искате 4 по 4, ще го получите само със 7-степенен DSG автомтик. Който впрочем реагира много добре и е приятно удобство.


Seat Tarraco тест драйв


ТЕХНОЛОГИЧНО, TARRACO Е БЛИЗНАК на Volkswagen Tiguan Allspace и на Skoda Kodiaq. Вътре ще откриете същата практична подредба, макар и с малко по-младежки дизайн. 8-инчовият сензорен екран на навигацията е четлив и лесен за ползване. Самата навигация също ще ви трябва, защото, макар Tarraco да предлага Apple CarPlay и Android Auto, двете услуги по неведоми причини още не са активни за България.

Изцяло дигиталните уреди също са удобни, изглеждат добре и ви оставят сами да решите колко информация искате на таблото си.


Seat Tarraco тест драйв


Нямаме никакви забележки към комфорта на първите два реда седалки. Третият е подходящ само за деца, макар да подозираме, че някои хора с радост биха натъпкали там и тъщата. Багажникът със сгънат трети ред седалки побира 700 литра - с цели 70 повече от Kodiaq.


Seat Tarraco тест драйв


НА ПОВЕЧЕТО ПАЗАРИ чешката алтернатива е малко по-евтина, но в България за момента е обратното заради солидните отстъпки. Базовият 1.5 бензин се предлага за 48 000 лева и освен това обещава повече оборудване. Пълните LED светлини, коженият мултифункционален волан, задният парктроник, рейките на покрива, масичките пред задните седалки - всички те са включени серийно.


Seat Tarraco тест драйв


Дизел с автоматик и задвижване на четирите колела ще ви струва 55 000 лева и дава дигитално табло, мултимедия с USB и Bluetooth, тризонов климатроник и круиз контрол. Най-богато оборудваната дизелова версия качва летвата до 76 000 лева, но дава 20-цолови алуминиеви джанти, електрически панорамен покрив, 360-градусова камера, отопление на седалките и на чистачките, отопление с таймер и дистанционно. Всички електронни системи за безопасност обаче са серийни за всички нива.

Изобщо Tarraco изглежда добра опция за семействата с повече деца. И решително показва, че първите седем години, през които испанците правеха коли като Fiat 600, са вече напълно забравени.

Още снимки на Seat Tarraco вижте в галерията:

 

 

0 от 500