IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какъв просвет ни трябва в града?

Много зависи от междуосието на автомобил, посочват експертите

Какъв просвет ни трябва в града?

Производителите се опитват да го направят по-малък, тъй като големият просвет (клирънс) означава по-лоша аеродинамика, по-висок център на тежестта и не страхотно управление. И също така -  по-голям разход на гориво и упрек от еколозите. Шофьорите обаче не се вълнуват от тези неща. Те искат по-голям просвет не само в провинцията, където пътищата наистина не отличават с качество, но и в големите градове. Ето защо кросоувърите са толкова популярни.

С настъпването на зимата и снега "жаждата" за по-висок клирънс само се увеличава. Освен това (този факт се потвърждава от продажбите) - задвижването на всички колела далеч не е основното, хората просто искат повече "въздух под корема".

Какъв просвет обаче ще бъде достатъчен в града, ако слизате от асфалта само 15-20 пъти в годината, когато решите да отидете до село или на вилата? Обикновено, подходът към селската къща или вилата е чакълест. Понякога има и земя, разбира се, но определено не е офроуд, където да ви трябват блокировки, постоянно задвижване на четирите колела и 20 см под картера.

Просвет

Най-често искаме по-голям клирънс, за да не се притесняваме за бронята при паркиране. Дори ако трябва да качим колата на тротоара, са ни достатъчни само 15 сантиметра под бронята и картера на двигателя. Такъв клирънс днес имат дори доста седани от бизнес класа. Не всички бордюри обаче са еднакви. При каране в заледен коловоз през зимата пък, високият просвет ни пази да не ожулим праговете. А при недобре почистени улици пред блока вратите на кросоувъра няма да се ударят в снега край мястото, на което сме паркирали.

За мнозина ще звучи странно, но просветът не е единствената важна величина за проходимостта на автомобила. Предните и задните надвеси и ъгълът на рампата също са важни. Например, при по-дългите модели клирънсът може да е голям, а ъгълът на рампата - малък. Най-добрият пример за това са лимузините: те имат гигантско междуосие и колата изпитна трудности при преминаването на висок "легнал полицай". А има седани с дълги надвеси. Като Peugeot 407. В този случай бронята няма да ви позволи да се качите или да слезете по стръмен път.

Просвет

И така, какъв клирънс се счита за идеален за града? Точен отговор не може да бъде даден, защото, както стана ясно, много зависи от размера на автомобила (междуосието му). 140 мм са достатъчни за малките градски хечбеци (като се има предвид, че броните на повечето автомобили, независимо от клирънса, са повдигнати над пътя с 15 см), за седаните и хечбеците от голф класа - 150 мм, за бизнес седаните - 160 мм, за компактните кросоувъри - 170 мм, за средноразмерните кросоувъри - 190 мм, за всъдеходите - 200 мм и повече.

А пък, ако искате да се качите на тротоара, например за да паркирате, направете това на заден ход, съветват специалистите. Задната броня винаги е по-повдигната от предната, така че шансовете да я нараните са много по-малки.

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    де бре къде са тия легнали полицаи-планини - карам от десетки години из София, с обикновени коли с неголям просвет... никога - никога не съм закачал легнал полицай... Пред офиса когато сложиха легнал полицай навремето се надра отгоре да 1 нощ... ама това е щото никой не очаквал да го има и карат с 80-90 от там където трябва да минат с 50 :)
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Забавно как от статия за клирънса се стигна до разправия кой от къде е. Всъщност не, тъжно е. ПС: Роден съм в София щом е важно..
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не съм от София, не искам и да бъда, но се налага да съм тук понеже в България всичко е централизирано тук. Ако някой мисли да ми се отваря на тази тема - нека прочете историята на град София и само ще му кажа, че съм от град който е по-стар от България и съм много по-културен и възпитан и толерантен човек от всеки шоп.
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Като стана въпрос за "софиянци", никога няма да чуете от кореняк такъв да се хвали. Никога! Половината ми рода са от София и познавам достатъчно софиянци, които са поне от 3 поколения такива. Единствено част от новодошлите се хвалят и изтъкват от къде са без да споменават всъщност от кое село са дошли. Просто няма с какво да блеснат и изтъкват нещо, коетодори не е съвсем вярно
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Имам двама съседи - живеят в София от много поколения и двамата. Специалисти са в това да си паркират 30 годишните коли заемайки 2 места. Не им се занимава нито с успоредно паркиране нито с 2-3 маневри. Прас каруцата на широкото а другите да го дуxат.
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Софиянеца е форумната *** бе хора! Не го ли познахте? Софиянец е човека, хахаха. Гледа си Гоуфа нов внос от панелката в Люлин и си мисли, че е софиянец, хахаха, а е на една туба бензин от центъра. Кое поколение софиянец си бе цър-вул? На колко години те докараха вашите в София, че сега се пишеш кореняк? А за намесата на политиката в случя направо нямам думи. Знам, че си за лечение, но чак пък толкова да си бил зле не ми се вярваше. Лекувай се!
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    до: Софиянец ( преди 4 години )
    големи комплекси трябва да те тресат за да се наречеш софиянец и да парадираш с местоживеенето си. все си мислех че сме автомобилен форум но явно и тук има хора които си избиват комплексите по всевъзможен начин. какво ни вълнува софиянец ли си какъв си. те и тази във факултета се водят софиянци и съм сигурен че са повече от теб и са по отдълго в града ама ти си мисли че си софиянец. за комплексарите почивен ден няма и всяка тема е тяхна да си ги избият.
  • #6
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ей такива софиянци най ги обичам. Цървулите му още висят зад вратата, но той вече софиянец и е голЕмата работа. Приказва високо на шопски диалект, за да го чуят, че не е от къде да е, а от шоплъка, вирнал носа, главата и тя нависоко, а в нея няма никой. Поне, като ходи на море, може да е спокоен, че няма да се удави. Ще плува, като шамандура. Повечето софиянци са точно такива. А истинските софиянци кореняци никога не се хвалят с това откъде са и са съвсем други хора, а не като ***.
  • #5
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Софиянец ( преди 4 години )
    Ами да, колеги, СУВ ви трябва в квартал Дружба да излизате сутрин от градинките с кал по гумите и да оставяте кални следи и коловози като в армейския обоз, понеже сте първо поколение с обувки и има комай 5-7 века да се ашладисвате и да се развий у вас гражданско съзнание! Но не сте виновни вий - виновен е неграмотният шумкар дето взе властта 45-та година и изби всичко култp30 pro no ringурно, образовано и завършило на Запад. Войнстваща посредственост му се вика. Тъжна, тъжна и орисана татковина!
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    това не са легнали,а направо седнали полицаи. в западен парк съм и там седналите полицаи са огромни. само с джип или автомобил с голям просвет се минава. едната ми кола е с 15 см просвет и опира. джипката е 20 см просвет и минава спокойно. не съм се сещал да ги измеря но ще го направя. поне 16 -17 см им е височината. нормална кола без да опре няма начин.