fallback

4-те основни грешки при смяна на свещите

Експерти посочиха за какво трябва да се внимава при процедурата

В техническата документация на съвременните автомобили производителите винаги указват експлоатационния срок на запалителните свещи, след който трябва да бъдат сменени с нови. Обикновено той е 60 хиляди километра. Следва да се отбележи, че тази стойност е разчетена за качествени горива; в противен случай пробегът намалява наполовина.               Много шофьори не считат за необходимо да влизат в сервиз за тази смяна и предпочитат да я извършат самостоятелно. В този случай статистиката сочи, че 80 процента от тях извършват грешки, които в бъдеще могат да повлияят на здравето и портфейла на собственика.

Най-разпространената грешка е монтирането на свещите на замърсено място. При експлоатацията на автомобила в двигателя се събират мръсотия и прах. Те могат да попаднат в него и да причинят щети. Преди монтирането на свещите се препоръчва почистването на отворите им.

Експертите отбелязват и разпространената ситуация, в която шофьорите сменят свещите, преди двигателят да е изстинал и получават изгаряния. Третата грешка е в бързането, което може да доведе до счупване на керамичните части на свещите. В такава ситуация се препоръчва внимателно да бъдат почистени всички частици.                При смяната шифьорите натягат новите свещи с прекалено голяма сила, тъй като не всеки притежава динамометричен ключ. Опитните автомобилисти препоръчват в началото натягането винаги да е слабо, а след това да бъдат донатегнати с една трета от оборота на ключа.

Снимки: Car.ru

 

fallback
  • #19
    356678 ( преди 1 година )
    Тук има много неграмотници.Лулата се маже бе абдали и резбата.Прочетете малко
  • #18
    Марин ( преди 1 година )
    Зелени сте.човека пише за смазка на лулите да не залепва за порцелана.намажи лулите с графитна грес и виж какво ще стане.искрата прескача от лулата към корпуса.
  • #17
    Фен ( преди 5 години )
    За тези които все разбират, в бг много хора са невидение, тук в usa, това е dielectric grease и се мажат гумените шапки на лулите отвътре да не слепват съсс свеща, като залепят тогава ще се замислите, а за резбата е "Anti-seize lubricant" алуминиева или медна, марката е Permatex.Дерзайте специалисти...
  • #16
    боби ( преди 5 години )
    До #14, на нови свещи които си купил по предписание за дадения автомобил- не се регулира нищо.
  • #15
    Пла ( преди 5 години )
    В кой сервиз сте виждали да почистват леглата на свещите? Е аз си ги почиствам. В кой сервиз при смяна на въздушен филтър почистват кутията? Е сз си я почиствам. 90% от сервизите са некадърници.
  • #14
    милен ( преди 5 години )
    и кой сервиз ви плати забравихте да споменете растоянието че се регулира спрямо ауто дата за всеки автомобил смешници
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    #9 Каква е тази "електроизлозационна паста" бе "експерте"? Отзаде ли си я слагаш? На свещи не се слага, та явно си решил да се похвалиш какви лубриканити ползваш.
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Рядка простотия!
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    #8 Не само в днешно, по всяко време никой, който е с 2 леви ръце наврени в трибуквието му не се занимава да си ги сменя. Особено на днешно време е пълно с женчовци, които нищо не могат, а и не искат да правят, защото имало кой. Все едно да извикаш електротехник в къщата си, за да тисмени някоя изгоряла лампа. Това днешното поколение сте много зле. Човек претенциите и самочувствието да ви има.
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Я кажи каква е тази електроизолационна смазка и къде я слагаш, че ми стана интересно! Какво трябва да изолира и от какво? Аре малко да мислиш преди да пишеш глупости! Иначе на свещите слагам графитна смазка на резбата преди да ги завия. Може и медна смазка също. И двете са добър проводник на тока и издържат на висока температура. Това са им най-важните за случая свойства. И с двигателно масло да се намажат не е проблем. Да е синтетика, че издържа повече на висока температура за дълго време.
fallback
Последни