fallback

4-те основни грешки при смяна на свещите

Експерти посочиха за какво трябва да се внимава при процедурата

В техническата документация на съвременните автомобили производителите винаги указват експлоатационния срок на запалителните свещи, след който трябва да бъдат сменени с нови. Обикновено той е 60 хиляди километра. Следва да се отбележи, че тази стойност е разчетена за качествени горива; в противен случай пробегът намалява наполовина.               Много шофьори не считат за необходимо да влизат в сервиз за тази смяна и предпочитат да я извършат самостоятелно. В този случай статистиката сочи, че 80 процента от тях извършват грешки, които в бъдеще могат да повлияят на здравето и портфейла на собственика.

Най-разпространената грешка е монтирането на свещите на замърсено място. При експлоатацията на автомобила в двигателя се събират мръсотия и прах. Те могат да попаднат в него и да причинят щети. Преди монтирането на свещите се препоръчва почистването на отворите им.

Експертите отбелязват и разпространената ситуация, в която шофьорите сменят свещите, преди двигателят да е изстинал и получават изгаряния. Третата грешка е в бързането, което може да доведе до счупване на керамичните части на свещите. В такава ситуация се препоръчва внимателно да бъдат почистени всички частици.                При смяната шифьорите натягат новите свещи с прекалено голяма сила, тъй като не всеки притежава динамометричен ключ. Опитните автомобилисти препоръчват в началото натягането винаги да е слабо, а след това да бъдат донатегнати с една трета от оборота на ключа.

Снимки: Car.ru

 

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    никой не пише за електроизлозационна паста и за смазка за резбите що така
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Баси неадекватните статии и коментари, днешно време никой не се занимава да сменя сам, отивам и ми сменят каквото трябва, айде стига глупости нямам време за такива простотии.
  • #7
    Майстора ( преди 5 години )
    Големи разбирачи бе! Свещи се сменят на топъл двигател, а не на студен. Дори и дете ще се сети, че отворите се разширяват от топлината и отвиването им става по-лесно. Всеки производител дава инфо на колко км.се сменят свещите. Ако решите да ги смените с някакъв друг вид.тогава се съобразявате с предписанието на производителя на свещите. При всички случай обаче не си вземайте евтини свещи ментета. Също така не вземайте Бош. Нищо не става от тях. Само NGK, Beru, Denso, Shampion. Други марки НЕ!
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    свещите не се сменят на определен пробег според вида на автомобила а според вида на свещите.затова четете обозначенията и гледайте в каталози какво означават.
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Като е нова колата на 120000 - 150000 км , ако е някой нов внос на незнайно колко, ами един колега сменя всяка година.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    най-важно е двигателят да е студен при развиването на старите свещи,защото има опасност да скъсате някоя при развиването. Студен двигател поне няколко часа да не е работил.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    но не пишат че свещите трябва да се разменят през 5000КМ.......................
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    На моята Тойота също пише, че свещите се сменят на 120 000 км. Свещите са Denso. Сложих от същите. Интересното е, че за тези 120 000 км. на свещите им нямаше нищо и бяха, като нови само с лек нагар. Сменял съм и на други коли на по 50-60 000км., както пише в книжките им, но толкова чисти и запазени свещи не бях виждал.
  • #1
    112 ( преди 5 години )
    В книжката на моята Mazda 3 BK пише че свещите се сменят на 120 000 км. А бобините имат ли експлоатационен период или чак като се повредят?
fallback
Последни