fallback

Електронните асистенти скараха малките сервизи и производителите

Системите за активна безопасност може да се ремонтират само при официалните дилъри

Съвременните автомобили стават все по-сложни, тъй като са оборудвани с голям брой асистенти на водача и системи за безопасност. Появилите се проблеми при тях могат да бъдат отстранени единствено в сервизните центрове на дилърите, продали колата. А това предизвиква вълна от критики от страна на по-малките сервизи в САЩ, които доминират на пазара на автомобили на старо.

Тези малки компании са категорични, че могат да произвеждат детайли и да изпълняват необходимите ремонти срещу в пъти по-ниски суми от тези, които искат от официалните дилърства на съответните марки. Автомобилните производители обаче не са съгласни и това се оказва сериозен проблем.

Например, Subaru съобщава на своите клиенти, че всички проблеми, предизвикани от намесата в система EyeSight, не се покриват от гаранцията на автомобила. Nissan, Infiniti и Volvo също обещават проблеми с гаранционния ремонт, като открият, че неоторизираните сервизи са "пипали" по електронните асистенти за движение.

Все пак има и производители, които не работят по този начин. General Motors и Honda твърдят, че оригиналните детайли и ремонти в сервизите на официалните дилърства са много важни за осигуряване на безопасността, но тези две компании не отказват гаранция в случай на външна намеса.

В крайна сметка обединение от независими сервизи и производители на резервни части се обърнаха към Федералната търговска комисия на САЩ и към властите на отделните щати, тъй като смятат, че ограниченията от страна на автомобилните производители пречат на правото им на труд. За да се промени това, големите компании трябва да дадат достъп до програмното оборудване за диагностика и ремонт на тези системи. Сега такъв имат само официалните дилъри. 

Представители на автомобилната индустрия обаче смятат, че нивото на сложност на новите системи за безопасност въвежда нови правила на пазара на автомобили на старо. Те са категорични, че малките сервизи не притежават нито квалификация, нито отит за качествена замяна или ремонт на камери, радари и ултразвукови датчици, които са вградени в конструкцията на автомобила.

Снимка: Motor

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    това ауди не го ли държиш в гараж със денонощна охрана
  • #2
    електрифициран ( преди 5 години )
    Ремонтирам от доста дьлго време елекрически и хибридни автомобили, които официалните сервизи не могат да поправят. Имам акаунти в сервизните сайтове на всички производители и правя диагностика и ьпдейти на всички системи. ЕС задьлжи всички производители да дадат достьп до сервизната си документация и софтуера на алтелнативните сервизи
  • #1
    бъчваря ( преди 5 години )
    Мисля в статията се говори за гаранционно облужване и че гаранцията може да отпадне. А на Аудитото ти като са откраднали датчиците, не се ли покрива от Автокаско? Вече ако няма такова, е друг въпрос.
fallback
Последни