IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Има ли разлика при спирането на топло и студено?

В предстоящия мокър и студен сезон пълното спирачно действие не идва с първото докосване на педала

Има ли разлика при спирането на топло и студено?

Случвало ли ви се е да се изплашите, защото на мокро натиснете спирачките и те не задействат с обичайната си сила? Това се дължи на факта, че върху спирачните дискове се образува лек воден филм. Неговото действие е като при аквапланинга – накладките трябва да го отстранят. Едва тогава те получават пълен контакт с диска и възстановяват обичайното си действие.

При дискове с перфорация или канали този проблем не се проявява почти никога. С тяхна помощ се отвеждат спирачния прах, горещината и водата. Накладките имат незабавен контакт с диска и шофьорите на автомобили с такива спирачни системи говорят за „повече захапване“.

Спиране

Често се говори и за „твърди“ спирачки. Често проблемът възниква от ръчната спирачка. Когато автомобилът бъде паркиран за по-дълго на мокро и студено, както барабаните, така и дисковете могат да образуват корозия. Повърхностната ръжда се елиминира с леко натиска не спирачките при потегляне. Метални частици има и в смесите на накладките и при тях също може да се стигне до корозия. Затова ако автомобилът бъде паркиран на мокро, двата компонента могат да „залепнат“ поради корозията.

За да бъде елиминирана тази възможност, можем да изсушим дисковете и накладките с леко спиране. В никакъв случай не трябва да натискаме педала докрай, защото иначе те ще загреят. При възможност е добра да се спира на равно и да не се използва ръчната спирачка, а автомобилът да бъде оставен на скорост.

Внимание трябва да се обърне на факта, че при залепнали спирачки повърхността на накладките може да бъде увредена. Това води до шум при спиране. Проверка в сервиз не е излишна.

Една препоръка, валидна не само за студените дни е да разработвате накладките. След като бъдат сменени, избягвайте силно или шоково спиране по време на първите 300 километра. С разработването се получава продължително загряване без топлинен шок и напасване на триещата повърхност на диска и тази на накладката. С внимателното натискане на педала накладките улягат по-добре, което води до повишен комфорт и сигурност при спиране.

Снимки: AutoScout24

0 от 500