fallback

Краят на света: Fiat се отказва от малките коли

Компанията ще насочи клиентите на 500 и Panda към по-големи модели, обяви Майк Манли

Fiat планира да се оттегли от сегмента на миниавтомобилите, в който са най-големите му успехи и където си остава убедителен пазарен лидер в Европа, потвърди главният изпълнителен директор на групата FCA Майк Менли. Вместо това италианците ще насочат клиентите, ползващи днес модели като 500 и Panda, към по-големия В сегмент, където маржът на печалба е по-добър. Менли направи коментара след публикуването на резултатите за третото тримесечие, които сочат 55 млн. евро загуба за групата Fiat-Chrysler в Европа.

"Съвременният" Fiat 500 се появи през 2007. С дизайн на Франк Стивънсън (създателя на обновеното MINI, на Ferrari F430 и на McLaren P1), тази кола се оказа пазарна сензация и до голяма степен спаси Fiat от банкрут

Оттеглянето на Fiat от А-сегмента звучи горе-долу толкова разтърсващо, колкото ако Ferrari се откаже от спортните автомобили. Компанията изгради международния си успех върху модели като 500 и Panda. Дори и днес техните последни поколения са най-продаваните й продукти: Fiat 500 продаде 100 150 бройки за първото полугодие, а Fiat Panda - 105 534.

В същото време обаче и двата модела са доста остарели технологично. Fiat 500 бе представен за пръв път преди 12 години, а платформата, която дели с Panda и с Lancia Ypsilon, е дори по-стара.

Новият шеф на FCA Майк Менли потвърди, че италианската марка ще се пренасочи към по-големи и доходни модели

Най-малкият сегмент е все по-труден за правене на бизнес заради новите изисквания на ЕС за вредните емисии. За да ги покрият, малките коли трябва да се оборудват със скъпи филтри и системи, които на практика заличават ценовата разлика с горните класове. В същото време бройките в А-сегмента са относително малки и трудно се постигат икономии от мащаб. Затова и компании като Ford и Opel вече се отказаха от миниавтомобилите за Европа.

Изявлението на Манли, че ще пренасочва клиентите на Panda и 500 към В-сегмента, до голяма степен потвърждава, че компанията смята да ползва платформите на Peugeot-Citroen след сливането между двата гиганта.

Оригиналният 500, дебютирал през 1957, си остава най-популярната кола на Fiat и символ на компанията. Доскоро мисълта италианците да не присъстват в мини сегмента звучеше абсурдно

Fiat, някога водещ играч в В-сегмента, сега няма свой представител там. Последният беше Grande Punto, който се радваше на прилични продажби, но покойният шеф на FCA Серджо Маркионе отсече, че малкият марж на печалба не оправдава разработването на ново поколение. Grande Punto бе спрян окончателно преди повече от година.

Сега най-вероятно италианците ще създадат нов модел върху модулната платформа на Peugeot, на която стъпват Peugeot 208, Opel Corsa и Citroen C3. Сметките на Манли са, че в по-горния сегмент компанията ще може да продава колите с по-висока надценка. Доста спорно е обаче как ще се приеме това на пазари като италианския, където не само цената, но и размерите на модели като Panda ги правят предпочитан избор в градовете.

Tipo, предложението на марката в С-сегмента, е разработено и произведено от Tofas, турския джойнт венчър на Fiat и Koc Holding

Освен 500 и Panda, в момента Fiat произвежда и два модела върху компактната платформа на Jeep: 500L и 500X, но те се продават в доста по-скромни бройки. В С-сегмента италианците разполагат с Tipo, разработен съвместно с Tofas и произвеждан в Турция. Той обаче се предлага само на отделни пазари.

 

fallback
  • #17
    Анонимен ( преди 4 години )
    Ако имам възможност бих си взел малък електроавтомобил само за София, но нямам как да поддържам 2 коли, а и цените са многократно завишени от 2008г. насам. Аз логика примерно Мазда 3 модел 2014 да струва нов 29 900лв., Мазда 3 2019 40900лв., е нема как да стане при нормална заплата и доход в семейството и от 3к месечно.
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    До номер 9:Извинявай, можеш ли да си спомниш името на този Тед Толк или поне кой прави презентацията, защото бих искал да го гледам. Знам, че е вярно това, което си написал, но бих искал да видя това видео.Благодаря предварително!
  • #15
    bg ( преди 4 години )
    Ел. колата трябва да е поне сегмент В, пробег 400км и цена до 30000 Евро... и тогава ще тръгнат продажбите
  • #14
    Иване ( преди 4 години )
    Е как да стане 200 км пробег и разумна цена? Батерията да ти я спонсорира Уницеф ли?
  • #13
    Иван ( преди 4 години )
    Бъдещето на А сегмента е електрическо. С пробег от минимум 200 км. и разумна цена.
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Разбира се, че не се отказват. Нали почнаха подготовка на заводите за електрическия 500, който ще е на изцяло ново шаси. Същото важи и за Пандата.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Не ми се вярва тази новина! Да се случи това означава само едно и то е, че сами са решили да се закрият. Не виждам как в италия ще си вземат големи модели, живеещите в пренаселените Рим, Милано и др. градове. Не виждам и как ще си вземат по-големи коли и тези, които живеят в по-малките. Там улиците са тесни, стръмни, завои и малка кола трудно се провира, а какво остава за по-голяма. Обикалял съм с Корса и на места в старите градове ми се е налагало да свивам страничните огледала, за да премина.
  • #10
    Аха ( преди 4 години )
    С такива *** като тоя Менли ФИАТ явно са решили да се самозатрият!
  • #9
    не ги разбирам ( преди 4 години )
    Е то гранде пунто беше на една платформа с опел корса... Демек махат 500 и пускат ново поколение пунто.
  • #8
    До 7 ( преди 4 години )
    Схемата е ясна - колите ще стават все по-скъпи и нормалните хора няма да могат да си ги купуват, а ще ги "наемат", "споделят" и прочие п.д.р.стии. ще ги притежават големи корпорации, както отдавна е на запад с имотите
fallback
Последни