Volkswagen показва как Amarok може да бъде много по-интересен. В заводската си тунинг-версия, разработена заедно с тунинг-фирмите Neidfaktor и Werk2 той е с 350 к.с. от 3-литров шестцилиндров дизел.
Проектът превръща пикапа в лоурайдър с изцяло регулируемо окачване. Това очевидно не е противоречие за лекотоварното подразделение на марката. Трилитровият турбодизел, който в серийната си версия е с мощност 258 к.с., сека вече притежава 350 к.с. и 750 нютонметра. За сравнение – новият Ford Ranger Raptor има не само два цилиндъра, но и 100 к.с. по-малко.
Автомобилът, който обикновено се купува заради способността си да тегли 3,5-тонни ремаркета и да товари 985 килограма, вече е със спортни възможности. Ускорението до 100 е за 5,8 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. За нужното сцепление се грижат гумите Dunlop Sport Maxx с широчина 295 милиметра и 22 цола в диаметър.
Усилията на тунинг-фирмите са подчертани от червения цвят, създаден специално за екстремния модел. Внимание към детайла се крие и във фаровете. Червената лента в тях не е залепена, а изрисувана на ръка.
Салонът е дело на Neidfaktor. Скромното серийно изпълнение е облагородено с алкантара, пиано лак и червени шевове.
С мощния Amarok трите фирми искат да подчертаят потенциала на модела и да подканят други фирми да ги последват. Защото всички използвани части са налични в свободна продажба. Може би скоро и цветът ще бъде.
Снимки: Volkswagen