Дъщерната на Volkswagen фирма Porsche започна да продава автомобилите си онлайн, следвайки примера на други производители. От понеделник, 28.10. спортните модели на марката могат да бъдат поръчани не само при дилърите, но и директно в интернет.
В радикалната стъпка участие взимат всички 88 дилъри в Германия, се казва в съобщението на Porsche. Шефът на търговския отдел в Германия, Александер Полих, каза пред Automobilwoche: „Така реагираме на нуждите на клиентите, които се чувстват у дома в дигиталния свят“. Според него през 2025 г. около 10 процента от автомобилите на марката в Германия ще бъдат купувани онлайн. Говорител на фирмата допълни, че няма прогнози какъв може да бъде делът през следващата година.
През 2020 г. услугата ще е достъпна в цяла Европа, като в подготовка е и обслужването на американския пазар. Полих допълва: „Онлайн-търговията дава шанс да достигнем до по-младите и дигитално ориентирани клиентски групи“.
Porsche не е първият производител, предприел тази стъпка. Още през лятото Daimler обяви, че ще реформира търговията си и до 2025 г. очаква всеки четвърти Mercedes да е продаден онлайн. Audi също вече има онлайн-предложения. Автомобилният производител Tesla от дълго време залага на директна продажба в интернет. Елън Мъск обяви планове, според които скоро търговията може да премине изцяло в онлайн-режим.
Снимка: Porsche