Южнокорейската компания Kia показа първи официални снимки на следващото поколение на седана K5. Под този индекс там се продава моделът, известен на други пазари, включително и в България, като Optima. Автомобилът ще започне да се продава в Корея от декември, а официално ще бъде представен малко по-рано. Преди това марката обеща да разкрие повече подробности. В другите страни моделът, очевидно, ще се появи през 2020 г.
Настоящият седан Kia Optima дебютира през 2015 г., а миналата година премина през рестайлинг. Според резултатите от 2018 г. моделът зае 12-то място сред най-популярните автомобили в Корея - 48 503 продадени бройки, което е с 27% повече в сравнение с предходната година. От януари до септември 2019 г. обаче седанът започна да отстъпва - продадени са 27 675 бройки, с 20% по-малко в сравнение със същия период на 2018 г. С новото поколение Optima ще се опита да върне клиентите, включително чрез смелия си дизайн. Поне с посестримия модел Hyundai Sonata номерът мина - сега преобразеният седан е лидер на пазара на в Южна Корея.
Новата Optima получи необикновена предна оптика - LED фаровете със "завъртулки" на дневните светлини са нещо като продължение на радиаторната решетка. Между другото, такова дизайнерско решение се нарича Tiger Face, което е еволюцията на предишния Tiger Nose, и ще се използва за други нови модели на марката. Предният капак е станал по-релефен, корпусите на огледалата вече са монтирани на отделни стойки.
Задните светлини са направени под формата на пунктирана линия, като при наскоро представения фейслифт на Kia K7 (Cadenza). Благодарение силуета и по-късия капак на багажника, в Kia новата Optima я наричат "седан в стил фастбек". Размерите на автомобила още не са обявени. Предишното поколение бе дълго 4855 мм с междуосие от 2805 мм.
Салонът също е преработен изцяло: има нов преден панел, централна конзола и волан, екранът на мултимедийната система вече е по-голям и почти се слива с виртуалния приборен панел. Забелязва се отсъствието на традиционен лост за превключване на скоростите, както и на такъв с четири бутона като при новата Hyundai Sonata. Има обаче селектор и най-вероятно смяната на предавките се извършва именно с него.
Компанията още не разкрива техническите характеристики на новата Kia Optima. Според неофициални данни, в моторната гама може да влезе Theta3 2.5 с мощност 286 коня, който ще е съчетан с нова 8-степенна роботизирана скоростна кутия с два сухи съединителя и дори със задвижване на четирите колела. Но това може би се отнася за "американската" Optima.
Корейските специализирани медии посочват, че моделът ще получи за родния пазар двигатели от Sonata: атмосферен 2-литров и 4-цилиндров турбо 1.6 T-GDI от новото семейство Smartstream, плюс газова модификация на двулитровия двигател и хибридна версия. В Корея Hyundai Sonata с базовия двигател се предлага с 6-степенна автоматична скоростна кутия, а турбо версията - с 8-степенна. Този седан не се предлага със задвижване на четирите колела в родината си, най-вероятно и Optima ще остане без 4WD.
Снимки: Kia