fallback

Експерти предричат край на бума на кросоувърите

Водещи производители очакват завръщане на масовите седани

В момента повечето купувачи на нови автомобили са като зомбирани и предпочитат да дават своите пари на производителите, които правят различни кросоуври, като оставят без никакво внимание останалите класове. Експерти в бранша обаче са сигурни, че тази мода съвсем скоро ще отмине и нещата ще се променят.

На това мнение са и в ръководството на Nissan, чиито топ-мениджъри посочват и доказателства за своята прогноза. Пред Automotive News главният дизайнер на компанията Алфонсо Албайс твърди, че младежите съвсем скоро ще се откажат от кросоувърите в полза на седаните просто за да не приличат на по-старото поколение.

Дизайнерът дори стига по-далеч, като нарича седаните "среден пръст от бъдещето". Според него, пазарът не е в състояние да измисли нещо принципно ново и рано или късно потребителите ще се върнат към старото, което всъщност никога не е било лошо. Албайс беше подкрепен от вицепрезидента на Nissan по глобалните стратегии Иван Еспиноза, който е категоричен, че в компанията имат доказателство за това, че кросоувърите са омръзнали на младите купувачи.

Във Volvo също са съгласни с идеята за това, че седаните ще възвърнат своята популярност, но са по-сдържани в оценките си. Шведите смятат, че завръщането на седаните ще се осъществи най-вече заради натиска на еколозите, които обявиха война на кросоувърите и всъдеходите заради тяхното по-голямо потребление на гориво и съответно по-високите вредни емисии.

Президентът на Volvo - Хакан Самуелсон, е на мнение, че хората, пътуващи ежедневно на големи разстояния, няма как да игнорират седаните, тъй като този тип автомобили притежават оптимална аеродинамика, а това означава по-нисък разход на гориво. Именно седанът S60 стана първият модел на Volvo, който фирмата пусна на американския пазар.

По данни на Automotive News, продажбите на масовите седани през последните 3 години са спаднали с 25%, а на пазара на премиум-моделите - с 18%. Най-популярни си остават компактните хечбекове, начело с лидера в Европа от десетилетия насам Volkswagen Golf. 

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Ами добре щом не приемаш "останалите оправдания" - за мен СУВ си остава по-удобния автомобил. Въпрос на виждане.
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    до 9 - има така наречените ВАНове, които са удобни, просторни и лесни за влизане и излизане (ако това е което искаш). СУВ/джип има единствено полза ако се катери и минава по тежки терени. За останалите оправдания - не ги приемам.
  • #10
    Дедо ( преди 5 години )
    Ама недейте така, бе експерти! Бентли, Ролс Ройс, Ламборгини, а тъкмо и Ферари ще се включи в бума на кросоувърите и те вече нямало да са модерни...
  • #9
    Гост ( преди 5 години )
    Не притежавам и няма да имам кросоувър, сув,сходни. Споделям принципно неща като възрастен човек. Обичайно при качване и слизане в седан цялото тегло на водача се поема от левия крак, същевременно главата е наведена или наклонена силно встрани. Кръстът се товари. По-високите хора имат проблем и с промушване на десния крак под волана. Това са все проблеми след определена възраст. Възрастта не подминава никого! При някои по-високи и по-обемни коли тези "проблеми" ги няма. Въпрос на приоритети!
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    а дано, ама надали.... поне още 5години ще са "модерни".
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    до 5 ходи ти! Факт е ! Имам три коли/едната спортен седан/ и трите ги карам по различен начин. СУВ-ът, както казах, по-спокойно.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    високата позиция на седене е директно свързана с комплексите на повечето хора. Гледам по- отвисоко, значи съм по-така, по- голям и значим... да, ама не :)
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    до #2 и #3 - мога да ви дам телефон на добър психотерапевт.. явно имате нужда.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Градските кросоувъри с техните 2 см повече просвет няма да изчезнат, присто защото са по-удобни за града. Повече място при същата дължина, по-висока позиция на седене. Пътното поведение в града не е фактор. Големите семейни машини в луксозния клас също остават, защото богатите си държат на екстрите и 4х4-то. Вероятно ще има намаление при средноразмерните от нелуксозни марки, но няма да изчезнат.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    и при мен е така..... да не е по-бавно, но по-спокойно
fallback
Последни