IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Изненада: Volkswagen ще прави Passat в Словакия

Концернът е на път да се откаже напълно от изграждане на нов завод

Изненада: Volkswagen ще прави Passat в Словакия

Ръководството на Volkswagen Group обмисля възможността да започне производство на седана Passat в завода си в Словакия и така да се откаже от построяването на ново предприятие в Турция, съобщава германското издание Automobilwoche.

Предвижда се, до края на тази седмица Надзорният съвет на VW да реши дали да продължи с планирания завод за 1,3 млрд. евро. Концернът замрази проекта за голямата си инвестииция в Турция заради военните операции на страната в съседна Сирия. Решението трябва да бъде взето в максимално кратки срокове, защото компанията иска новият завод да заработи през 2022 г. Тогава фабриката в Емден, където сега се сглобява Passat, ще започне да прави само изцяло електрически автомобили.

Основният обсъждан вариант в момента е да се премести производството на Passat в огромната фабрика на VW Group в Братислава (Словакия). Там сега се сглобяват гоемите кросоувъри VW Touareg и Audi Q7 , както и субкомпактните модели VV Up, Seat Mii и Skoda Citigo. Производството на малките градски коли ще бъде прекратено, а мястото им на конвейера ще заеме именно VW Passat.

Премиерът на провинция Долна Саксония - Стефан Вейл, който е член на Надзорния съвет на концерна, заяви, че е против изграждане на завод в  Турция. А именно Долна Саксония държи 20% от акциите на VW Group и ще има основна роля при гласуването.  

По-рано германският производител избра Маниса за място за новия завод, като се предвиждаше в него да са сглобява следващото поколение Passat, както и Skoda Superb, който използва същите агрегати. Ако проектът бъде спрян, освен Passat в Братислава ще бъде преместено и производството на Superb, както и на кросоувъра Skoda Karoq.

Снимка: Volkswagen

0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Иди ми - дойди ми е тяхната работа! Станаха за смях (не, че по принцип не са). То голямо избиране, големи приказки, голямо нещо. Същото е и с колите им. Големи надувки, голямо нещо, ако ще изкарват нещо ново и накрая се оказва поредният провал. Абсолютни смешници.
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Тапира от Банкя ( преди 10 месеца )
    И магистрали им направихме и пак не идват. Да ходи да целува Меркела.
  • #4
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    България никога не е влизала в сметките. Използваха я, за да изтискат максимално добри условия от Ердогано-тирано.
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Никола ( преди 10 месеца )
    Ха ха ха
  • #2
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    това ако е мениджмънт на най големия производител в света то аз съм римски гражданин пиех не случайно си продаде акциите и напусна с гръм и трясък и им спретна дизелгейт немски дървени каски
  • #1
    22 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Значи виждате ли какво се получава: да има или да няма Турция, да има или да няма Словакия, ще се решава все още. Но със сигурност България няма да има. Без повече коментари по темата... :-(