Представеното само преди дни осмо поколение на VW Golf беше обявено от ръководството на компанията за "много по-сложен автомобил в сравнение с предшественика му". Въпреки това, производството на една бройка от модела ще отнема с час по-малко време в сравнение с предишната генерация.
Това е постигнато благодарение на увеличената с 40% производителност на завода, който е претърпял мащабна ревизия и модернизация. Хечекът е построен на базата на второто поколение на платформата MQB, което позволява на концерна да използва около 80% от производствените линии и оборудване за сглобяване на новия автомобил. А това ще става без кардинални промени, като съответно са избегнани и мащибни инвестиции в реконструкция на самото предприятие.
В същото време възможните варианти на новия модел са съкратени с 35% в сравнение със седмото поколение. От гамата отпадата хечбекът с 3 врати и компактния ван, както и някои от най-популярните комбинации на мотори и скоростни кутии.
Като цяло новият Golf се състои от 2700 детайла и 962 електронни компонента (с 31 повече от предшественика му). Електрическите кабели при хеббека са с дължина 1340 метра, което е със 100 метра повече от досега. Преди да слезе от конвейера, автомобилът изминава разстояние от 69 километра.
Снимки: Volkswagen