Ferrari е на път да върне надеждата на любителите на суперколи, които са недоволни от масовото преминаване на тези модели към хибридно или изцяло електрическо задвижване. Това става ясно от документ, публикуван от патентното ведомство на САЩ.
От скиците става ясно, че инженерите на италианската компания продължават да работят над високопроизводителни V12 двигатели. Едновременно с това във Ferrari са създали и технология, която позволява намаляване на вредните емисии при този тип мотори, без това да се отразява на тяхната мощност.
Новият V12 мотор на марката ще използва схема, в която са вградени две системи за възпламеняване на горивото. Първата предполага впръскване на малко количество бензин непосредствено преди запалването на свещта. Така се увеличава въздушният поток, преминаващ през горивната камера и получената смес от въздух и гориво се нагрява по-бързо. На свой ред това осигурява по-ефективно загряване на двигателя след стартиране, както и намаляване на вредните емисии.
Пред основната горивна камера на двигателя ще бъде поставена още една такава със собствена свещ. При нормално шофиране част от въздушно-горивната смес ще попада именно в тази предварителна камера, като това ще повишава ефективността на мотора. А свещта в основната камера ще сработва при стартиране на двигателя или при работа на по-ниски обороти.
Снимка: Ferrari