fallback

Mazda показа първия си електомобил

Кросоувърът изминава 200 километра и вече може да бъде поръчан

Първият изцяло електрически автомобил на Mazda се нарича МХ-30. На пръв поглед той изглежда като спортен кросоувър с две врати, но всъщност притежава дизайнерски коз в ръкава – задните врати се отварят срещуположно на движението в стила на спортния модел на марката RX-8.

Истинската новина е под капака – електромотор, който може да бъде намерен за първи път в продукт с емблемата на Mazda. За европейския пазар той ще бъде с мощност 106 кВт (144 к.с.). Акумулаторът е с капацитет от 35,5 кВт/ч и според цикъла WLTP ще могат да бъдат изминавани 200 километра. Звучи донякъде разочароващо, но Mazda посочва, че средният дневен пробег на Стария Континент е 48 километра.

Освен това Ясухиро Аояма, президент и главен изпълнителен директор на Mazda Motor Europe, допълни: „Като по-малък производител се концентрирахме върху електромобил, който изпълнява идеално задачите на втори автомобил в семейството“.

Дизайнът и удоволствието от шофирането очевидно са били в центъра на развойния процес. Mazda обещава много естествено и директно усещане при шофиране. Ниско монтираният акумулатор е част от общата структура, което подобрява здравината и позволява по-директно пътно поведение. Освен това познатата система за регулиране на динамиката G-Vectoring Control (GVC) е настроена по начин, по който да може да използва предимствата на електромотора по-добре и се нарича e-GVC Plus.

В салона са използвани екологични материали. Кожата е заместена от „вегански алтернативи“. Панелите на вратите са от рециклирана пластмаса, а детайли от свободно „плаващата“ централна конзола са от корк. Дизайнът вътре изглежда по-просторен, за което спомага и липсата на централна колона. Контролът на много от функциите е поет от седеминчовия чувствителен на допир екран.

Пазарният старт на МХ-30 в Европа е предвиден за втората половина на 2020 г. на цени от 33 900 евро. В дилърската мрежа на марката вече се приемат поръчки срещу 1000 евро капаро.

Снимки: Mazda

Вижте още снимки в галерията:

fallback
  • #11
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Барабар Петко с мъжете...
  • #10
    Еее ( преди 4 години )
    Как материалите били некачествени като в 13 г. мазда няма никакво скърцане и тракане, а пък в мазда 6 2014 г. по павета и неравности не съм чул абсолютно никакви шумове и скърцания за разлика от други...
  • #9
    !!! ( преди 4 години )
    Как пък разбра от 5 снимки, че материалите на прототипа не са качествени и има проблем. Моля те пробвай с 3х500 символа. От две години карам СХ-5 и абсолютно нищо не скърца, корк няма никъде, а материалите са добро качество.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    по добре да не бяха я показвали не знаех че ползват корк сподели къде се поставя и за какво явно не е за да се ползваркато буре за вино или зехтин
  • #7
    Такуми Ташакиро ( преди 4 години )
    Поредният шоколад секънд хенд. Скай пасив.
  • #6
    До 1 ( преди 4 години )
    Грешка, но разбирама. Качеството на материалите в интериора ИЗГЛЕЖДА добро, но всъщност всичко скърца, задържа петна, клати се и ако погледнеш, не е сглобено добре. Трябва да поживееш с Мазда, за да ги откриеш тези неща. Коркът е поредното доказателство за безхаберието на Мазда. Надали има по-неподходящ материал за автомобил.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Вече повечето нови електромобили ползват разположение на батерията като Тесла силата на Тесла е в икономичното и мощно задвижване
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Платформата на Tesla предлага неограничени възможности. На тази платформа могат да се построят абсолютно всякакви автомобили. Малки, големи, спортни, семейни, товарни..всичко. Има опции за предно, задно, или двойно задвижване. Има опция за лесни ъпгрейди на хардуера, включително и лесна смяна на батерията без да се разглабя колата. Все едно сменяш батерията на лаптоп или мобилен телефон. Има и опция батерията да се замени със горивни клетки и водород. Въобще помислено е за всичко.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Поредното електрическо недоразумение! Единствено Тесла прави нещо смислено. Но странното защо другите не ползват същата концепция? Защо всички се опитват да открият нещо което вече е открито и е доказано като най добро?Тесла S безспорно има най добрата платформа и по добра просто няма как да се измисли защото всяко нещо много добре обмислено и е оптимизирано на макс. Като се почне от материалите и конструкцията и се стигне до разположението на батерията, мотора и всичко друго.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    "Изпълнява идеално задачите на втори автомобил в семейството. Дори и според Европейските заплати, не виждам как с цена от 35 000? е подходяща за 2-ра кола. За основна кола пак не става с тоя пробег 200км. Дано наистина я правят да отбият номера и да не са планирали реални продажби, че много са се излъгали.
fallback
Последни