fallback

За и против тубодвигателите

Два еднакви роудстъра с различни мотори - кой е по-бърз? (ВИДЕО)

Спорът между феновете на моторите с турбо и атмосферните двигатели ще приключи, едва след като автомобилната индустрия премине на електромобили. А дотогава той ще продължава с пълна сила. Екипът на Carwow се опита да даде отговор, като сравни в ускорение на 1/4-миля два автомобила от един модел - Mazda MX-5. 

Разликата между тях е именно в двигателите. Първият е от второто поколение на модела, произвеждано от 1998 до 2005 г., като при него стандартния агрегат е заменен от 1,8-литров турбомотор с мощност 200 к.с. и 237 Нм въртящ момент.

Втората машина е от първата генерация на популярния японски роудстър, която разчита на 3,0-литров атмосферен двигател V6 с мощност 250 к.с. и 325 Нм въртящ момент.

Впрочем, резултът се оказва напълно очакван - машината с по-голяма мощност достига до финала първа, като има аванс от 0,6 секунди. Вторият тест е за спиране, като той заслужава отделно внимание.

Снимка и видео: Carwow

fallback
  • #18
    Пешо ( преди 3 години )
    Навремето имаше дизели без турбо. Сега няма. Същият път очаква и бензиновите
  • #17
    пропов ( преди 4 години )
    Турбото е смешка, псевдо Еко бъзикня. Колата с турбо е икономична при ниско натоварване, плавно пенсионерско каране. Натиснеш ли я малко и смуче горивото като ламя. За удоволствие също не става. Кефа е в големия мотор. Мошност по всяко време. Предсказуема и праволинейна
  • #16
    анонимен ( преди 5 години )
    Турбо разбира се... какви недоразумения?! Недоразумение е в днешно време да караш атмосферка, освен ако не е над 300 коня.
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    Турбо лаг - не мерси. Тролейят си е тролей, а за тези дето ми цитират 3-цилиндровите ндеоразумения - това вече му мина модата и не се ползва никъде вече, тепърва ще го усетят набуталите се.
  • #14
    До #11 ( преди 5 години )
    #12 е обяснил всичко много професионално. Приятно е усещане и не може да бъде факт. Аз ти казвам, че личното ми усещане за малък двигател с турбина е все едно колиш прасе.
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    имам предвид 2 различни ДВГ с еднакви коне
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Нещата не са толкова директни за сравняване. Конските сили и по-точно (кило)ватите са работа за единица време. И при равни условия (скорости и диференциал) 2 различни технологично двигателя ще извършат еднаква работа (напр 0-100). Разликата е че турбото заради по-високия въртящ момент може да използва по-агресивно настроени предавки и оттам да получи предимство. В примера на #8 130ТСИ е "еко нещо си" версия и е с по-"скопени" предавки.
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    #8 дай да видиме мат'рялите от нета.. че не вервам :D Пич дори да са близки от 0-100 - турбото има въртящ момент по-голям значително от атмосферните, което значи че доускорение (което се случва много по-често отколкото 0-100 на светофар) - означава че турбото е много по-приятно за каране и ускорява значително по-добре. Разбирам че харесваш маздата си,но фактите са факти
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    до #7 много ясно че говорим за колите които караме ежедневно.. не за ламборджинита и ферарита... та..
  • #9
    GTE ( преди 5 години )
    Аз лично например предпочитам 2.5 турбо 4 цилиндрово с над 300 коня и над 400 н.м въртящ момент. Нито е малка кубатура, нито е атмосферка, нито е тежък шестак с големи вътрешни загуби
fallback
Последни