IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Катастрофа сложи край на мечтата на първото "зелено" такси в Испания

Собственикът на електрическия Nissan Leaf не се отказва от идеята си

Катастрофа сложи край на мечтата на първото

Името Роберто Сан Хосе Мендилуче едва ли говори нещо на повечето хора дори в родината му. Той обаче е първият таксиметров шофьор в Испания, който преминава на електромобил, след като през октомври 2011 г. си купува Nissan Leaf с 24-киловатова батерия. Роберто е съблазнен от ниските разходи - както за пътуване, така и за поддръжка на колата, и си поставя за цел да измине 300 000 км без нито капка бензин.

Ежедневният пробег на Мендилуче е 150-200 км, но понякога достига и до 300 км. Това се обяснява с факта, че таксиметровият шофьор работи не в големите Барселона и Мадрид, а в компактния Валядолид, където живее. Батерията почти не го ограничава, но все пак отказва далечните курсове, които са около 10% от поръчките.

Nissan Leaf

Батериите на електромобила Роберто зарежда всяка нощ у дома си, а през деня оставя своя Leaf на едно от обществените станции във Валядолид, докато обядва. Колта не му създава проблеми, като заводският акумулатор е сменен, след като е постигнал своята цел и изминал 354 000 км. Тогава му идва на ум и по-амбициозна идея - да измине половин милион километра.

В този момент Роберто вече е много популярен сред колегите си, като прави всичко възможно да доказва предимствата на електромобила. Той създава акаунти в основните  социални мрежи, като непрекъснато публикува данни за пробега и за разходите за експлоатация, като целта му е да докаже, че този вид транспорт е надежден и евтин.

Nissan Leaf

Таксиметровият шофьор от Валядолид обаче не успява да сбъдне мечтата си, след като неговият Nissan Leaf е буквално смачкан от BMW, което го удря с висока скорост. В този момент пробегът на електромобила е 392 000 км. Самият Роберто не е пострадал при удара и изтъква този факт като още едно предимство на електомобила. Той е категоричен, че следваща му кола пак ще е на ток, но се колебае дали това да е отново Leaf или Tesla Model 3.

Снимки: Motor1


 

0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    444 ( преди 5 години )
    Бмв ***.от от испация. Дали са като българските бмв ***.оти?
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    хъммм ( преди 5 години )
    Баф ти каръка, можеше да му блъснат колата докато беше със старата батерия , а не 2 месеца след като се е изръсил няколко хилядарки за новаКато цяло , каквато и кола да е (на ток, дизел, газ) ако не й навърташ поне 30хиляди км на година си е загуба, защото годишните разходи повишават цената на км..
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До учителя ( преди 5 години )
    Къртиш МиФки човек! Страхотно яувство за хумор и безкрайно точно казано!Евала.
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    112 ( преди 5 години )
    Да не си мислите че БМВ-то е оцеляло...
  • #1
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Учителя ( преди 5 години )
    Електрическите коли са изключително вредни за екологията и изобщо електроуредите...препоръчвам всички да си купите дизелови перални и дизелови прахосмукачки :)